Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 'K snap er weer eens geen *** van...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 887 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #16897 - 'K snap er weer eens geen *** van.....
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 455 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

asf-70 chris 18-3-2004 18:30 Print topicpost

Posts: 286
Vanmiddag ben ik bezig geweest met al de theorie die ik over 2-takt tuning had om te zetten in wat lijntjes en cijfers op papier.. Ik had nog een oude imi 70 liggen voor mb en dacht eraan om daar de uitlaatpoort 67% van de boring (45 mm precies) breed te maken...

-Probleem # 1: 67% van 45 is 30,15 mm.

Maar bedoelen ze nou een recht stuk, of houden ze rekening met de bolling van de cilinderwand? Mensen die hiermee bezig zijn herkennen het probleem hopelijk wel.

-Probleem # 2: na wat tekenen en rekenen kwam ik op:

-uitlaat opent op 84 graden (kan wel eens kloppen)

-de spoelpoorten openen op 50 graden

Hiermee kom je op een blowdown van 84-50=34 en dat kan volgens mij niet kloppen!

Slag mb50 = 41,4
Lengte drijfstang mb = 80 mm
boring imi 70cc = 45 mm

Ik heb nog wat niet nuttige metingen gedaan... en de spoelers liggen precies 1 centimeter lager dan mijn uitlaatpoort.

Ga ajb niet GELIJK schreeuwen om een poortmap, volgens mij is het zo ook wel op te lossen. (scanner = kapot)

Dit bericht is ge-edit door asf-70 chris op 18-3-2004 18:38
 
r-e-l-o-a-d-e-d 600RR >> t

Ralf 18-3-2004 18:35 Print reply

Posts: 9073
Van je timing berekening klopt geen hol.

http://www.brommerforum.nl/showtopic/14350
 
Erik_N 18-3-2004 18:35 Print reply

Posts: 5360
Met de breedte natuurlijk rekening houden met je bolling, anders klopt er natuurlijk niks van je maat.

Meet je de omtrek toch ook niet met de diameter..
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
[RRT] Lost-P 18-3-2004 18:38 Print reply
Posts: 4578
wat ik dus net geleerd heb, is dat je voor de gecorrigeerde breedte van de uitlaatpoort deze formule moet gebruiken:

sin((poortmapbreedte x 180)/(pi x boring))x boring

en verder is de drijfstang lengte 82.8mm en niet 80... en wat Ralf al zei, ik zou alles nog maar even narekenen...

 
Chille Tune shit dan
-jaZper- 18-3-2004 18:42 Print reply

Posts: 3841
ten eerste moet je de geprojecteerde breete van je uitlaatpoort pakken, dus recht meten en niet in een bolling.
vervolgens is je timing niet goed, het is 84graden dat moet je maal 2 doen en de spoelers van 50 graden moet je ook door 2 doen, dan kom je op 168 en 100, die 168 zal wel kloppen, aleen zet ek vraagtekens bij die 100?? bij mijn orginele imi ook 70cc zitten die standaart al op 130, ff opnieuw berekenen dus.
daarna heb je dus de 2 cijfers van 168 en 100 dan doe je 184 - 100 = blowdown van 34, dit is wel heeel erg hoog 31 is goed, bereken ff opnieuw.

edit whaah 80/82,8 mm drijfstang, de drijfstang is 90mm lang, waarschijnlijk zit daar je fout, gebruik nu een 90 in plaats van 80

Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 18-3-2004 18:44
 
groene motoren gaan harder
asf-70 chris 18-3-2004 19:17 Print reply

Posts: 286
'k zei ook niet dat ik het allemaal helemaal snapte he Morgen probeer ik het opnieuw met jullie tips en dan horen julliehet wel!!
 
r-e-l-o-a-d-e-d 600RR >> t
[RRT] Lost-P 18-3-2004 21:01 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-

ten eerste moet je de geprojecteerde breete van je uitlaatpoort pakken, dus recht meten en niet in een bolling.
vervolgens is je timing niet goed, het is 84graden dat moet je maal 2 doen en de spoelers van 50 graden moet je ook door 2 doen, dan kom je op 168 en 100, die 168 zal wel kloppen, aleen zet ek vraagtekens bij die 100?? bij mijn orginele imi ook 70cc zitten die standaart al op 130, ff opnieuw berekenen dus.
daarna heb je dus de 2 cijfers van 168 en 100 dan doe je 184 - 100 = blowdown van 34, dit is wel heeel erg hoog 31 is goed, bereken ff opnieuw.

edit whaah 80/82,8 mm drijfstang, de drijfstang is 90mm lang, waarschijnlijk zit daar je fout, gebruik nu een 90 in plaats van 80

Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 18-3-2004 18:44



de Drijfstang moet je nemen van hart tot hart he, en dat is dus 82.8mm .....
 
Chille Tune shit dan
asf-70 chris 18-3-2004 23:13 Print reply

Posts: 286
Voor de duidelijkheid... ik heb 't op deze:

http://2stroke-tunin...df2b6bebdf5344ddbae3

manier geprobeerd!

Maar het moet zo:

http://2stroke-tunin...df2b6bebdf5344ddbae3????

MAG ik trouwens in dit topic verdergaan, of in dat andere topic over tunen?



Dit bericht is ge-edit door asf-70 chris op 18-3-2004 23:13
 
r-e-l-o-a-d-e-d 600RR >> t

Dit topic is 455 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved