Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Alternatieve brandstof: welke, ervaring, resulaat, kostprijs?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1105 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16888 - Alternatieve brandstof: welke, erva...
Pagina 9 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 12652 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Lawrence 19-3-2004 0:25 Print reply

Posts: 663
link werkt niet?

wat hier beschreven wordt lijkt me meer een lapmiddel voor als je carb niet goed z'n werk doet, namelijk het goed vernevelen van brandstof. Als je carb dit niet goed doet krijg je dus te grote benzine druppeltjes..

dat systeem lijkt me eerder te werken door het verdampen van het water, hiervoor is warmte nodig, wat uit de inlaatlucht wordt onttrokken, waardoor deze afkoelt en hierdoor de dichtheid toeneemt. Hierdoor krijg je dus meer mengsel in je cil.
 
blaatschaap 19-3-2004 0:25 Print reply
Posts: 79
weer wat gevonden van waterinjectie..
tis alleen voor auto's dus ut moet mogelijk zijn (lijkt me) dit ook in te bouwen op onze brommerts

http://www.powerking...erlwaterinjectie.htm
 
een kanarie, daar hou ik van!!!
arie-de-arier 19-3-2004 0:27 Print reply

Posts: 10000
autos 4takt brommer 2takt (over het algemeen, zijn hele andere principes, en nu het artikel lezen )
 
Allah is beter
Lawrence 19-3-2004 0:28 Print reply

Posts: 663
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blaatschaap

weer wat gevonden van waterinjectie..
tis alleen voor auto's dus ut moet mogelijk zijn (lijkt me) dit ook in te bouwen op onze brommerts

http://www.powerking...erlwaterinjectie.htm



die pagina staat onder 'cooling products' wat mijn bovenstaande theorie dus bevestigd



iets vergelijkbaars moet ook toepasbaar zijn op brommers en andere rammelbakke

Dit bericht is ge-edit door Lawrence op 19-3-2004 0:30
 
blaatschaap 19-3-2004 0:35 Print reply
Posts: 79
vraagje..

als je compressie heel hoog is en je hebt redelijk veel mengsel kan dit dan tijdens deze compressie dan niet weer vloeibaar worden?
 
een kanarie, daar hou ik van!!!
Lawrence 19-3-2004 0:43 Print reply

Posts: 663
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blaatschaap

vraagje..

als je compressie heel hoog is en je hebt redelijk veel mengsel kan dit dan tijdens deze compressie dan niet weer vloeibaar worden?


een verdampte vloeistof zou weer vloeibaar kunnen worden in de volgende gevallen:

-druk wordt verhoogt
-temperatuur daalt

in een motor wordt de druk verhoogt bij het comprimeren, echter, hierbij onstaat ook veel warmte. Verdampte vloeistoffen kunnen dus niet weer vloeibaar worden door een te hoge compressie in een motor.
 
blaatschaap 19-3-2004 0:46 Print reply
Posts: 79
dank u...

maar van alle dingen die de afgelopen pagina's aan de orde zijn gekomen, wat zou (misschien) het beste kunnen zijn om in te bouwen op een sprinter ofzow.. (behalve NOS dan)

want als dat verder uitgewerkt zou worden zou me dat wel een cewl project lijken voor de jubbega sprint van volgend jaar...
 
een kanarie, daar hou ik van!!!
Lawrence 19-3-2004 9:47 Print reply

Posts: 663
als ik me niet vergis mag je geen speciale brandstoffen gebruiken op jubbega.


ikzelf zou wel eens willen expirimenteren met ethanol.
onder gelijke omstandigheden moet je met ethanol zo'n 25% meer vermogen krijgen.

alleen onttrekt ethanol veeel meer warmte aan de motor, waardoor deze intern koeler blijft. En dat betekend weer een mengsel met hogere dichtheid, dus nog meer vermogen
 
MASTAHH TOMOS 19-3-2004 9:50 Print reply
Posts: 828
http://www.rpmtuning.nl/scooterparts.htm

doe gewoon dit kost wat maar dan heb je wat

 
Lawrence 19-3-2004 9:52 Print reply

Posts: 663
dat is geen brandstof he
 
Neonlampje 19-3-2004 9:56 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lawrence

als ik me niet vergis mag je geen speciale brandstoffen gebruiken op jubbega.

klopt, alleen tankbare brandstof.. dus alleen conventionele benzine, of diezel gas mag dan vast ook wel...

OF je moet een tank hebben waar je elf kunt tanken.. dan wil ik graag dat adres!
 
Lawrence 19-3-2004 10:19 Print reply

Posts: 663
in duitsland is er bij verschillende tankstations benzine met octaangetal 100 te tanken.


 
blaatschaap 19-3-2004 14:52 Print reply
Posts: 79
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lawrence

als ik me niet vergis mag je geen speciale brandstoffen gebruiken op jubbega.




weet ik, maar als je zuurstof of water toevoegt via de carb, en je gebruikt normale brandstof.. dan houd je je lijkt mij aan de regels..

NOS valt zowiezo af omdat dit meestal direct ingespoten is. (toch?)


 
een kanarie, daar hou ik van!!!
Joscross 19-3-2004 14:54 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]
klopt, alleen tankbare brandstof.. dus alleen conventionele benzine, of diezel gas mag dan vast ook wel...

OF je moet een tank hebben waar je elf kunt tanken.. dan wil ik graag dat adres!

In Amsterdam kan je waterstof tanken
 
Neonlampje 19-3-2004 15:05 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lawrence

in duitsland is er bij verschillende tankstations benzine met octaangetal 100 te tanken.


idd... ff reglement nakijken maar volgensmij was het binnen nederland, anders kun je vast wel met wat octaan booster (btw ik snap die therm niet, je boost je octaan getal.. maar je vermindert de vlambaarheid van je mengsel.. suffe troep) hem omhoog brengen naar 100 (alhoewel, hoe wil je dat dan weer gaan vaststellen enzo.. lekker 98 erin dus )
 

Dit topic is 12652 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 9 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved