Lawrence |
19-3-2004 0:25 |
Posts: 663 |
link werkt niet?
wat hier beschreven wordt lijkt me meer een lapmiddel voor als je carb niet goed z'n werk doet, namelijk het goed vernevelen van brandstof. Als je carb dit niet goed doet krijg je dus te grote benzine druppeltjes..
dat systeem lijkt me eerder te werken door het verdampen van het water, hiervoor is warmte nodig, wat uit de inlaatlucht wordt onttrokken, waardoor deze afkoelt en hierdoor de dichtheid toeneemt. Hierdoor krijg je dus meer mengsel in je cil.
|
|
|
|
blaatschaap |
19-3-2004 0:25 |
Posts: 79 |
|
|
een kanarie, daar hou ik van!!! |
|
arie-de-arier |
19-3-2004 0:27 |
Posts: 10000 |
autos 4takt brommer 2takt (over het algemeen, zijn hele andere principes, en nu het artikel lezen )
|
|
Allah is beter |
|
Lawrence |
19-3-2004 0:28 |
Posts: 663 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: blaatschaap
weer wat gevonden van waterinjectie..
tis alleen voor auto's dus ut moet mogelijk zijn (lijkt me) dit ook in te bouwen op onze brommerts
http://www.powerking...erlwaterinjectie.htm
die pagina staat onder 'cooling products' wat mijn bovenstaande theorie dus bevestigd
iets vergelijkbaars moet ook toepasbaar zijn op brommers en andere rammelbakke
Dit bericht is ge-edit door Lawrence op 19-3-2004 0:30
|
|
|
|
blaatschaap |
19-3-2004 0:35 |
Posts: 79 |
vraagje..
als je compressie heel hoog is en je hebt redelijk veel mengsel kan dit dan tijdens deze compressie dan niet weer vloeibaar worden?
|
|
een kanarie, daar hou ik van!!! |
|
Lawrence |
19-3-2004 0:43 |
Posts: 663 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: blaatschaap
vraagje..
als je compressie heel hoog is en je hebt redelijk veel mengsel kan dit dan tijdens deze compressie dan niet weer vloeibaar worden?
een verdampte vloeistof zou weer vloeibaar kunnen worden in de volgende gevallen:
-druk wordt verhoogt
-temperatuur daalt
in een motor wordt de druk verhoogt bij het comprimeren, echter, hierbij onstaat ook veel warmte. Verdampte vloeistoffen kunnen dus niet weer vloeibaar worden door een te hoge compressie in een motor.
|
|
|
|
blaatschaap |
19-3-2004 0:46 |
Posts: 79 |
dank u...
maar van alle dingen die de afgelopen pagina's aan de orde zijn gekomen, wat zou (misschien) het beste kunnen zijn om in te bouwen op een sprinter ofzow.. (behalve NOS dan)
want als dat verder uitgewerkt zou worden zou me dat wel een cewl project lijken voor de jubbega sprint van volgend jaar...
|
|
een kanarie, daar hou ik van!!! |
|
Lawrence |
19-3-2004 9:47 |
Posts: 663 |
als ik me niet vergis mag je geen speciale brandstoffen gebruiken op jubbega.
ikzelf zou wel eens willen expirimenteren met ethanol.
onder gelijke omstandigheden moet je met ethanol zo'n 25% meer vermogen krijgen.
alleen onttrekt ethanol veeel meer warmte aan de motor, waardoor deze intern koeler blijft. En dat betekend weer een mengsel met hogere dichtheid, dus nog meer vermogen
|
|
|
|
MASTAHH TOMOS |
19-3-2004 9:50 |
|
Lawrence |
19-3-2004 9:52 |
Posts: 663 |
dat is geen brandstof he
|
|
|
|
Neonlampje |
19-3-2004 9:56 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lawrence
als ik me niet vergis mag je geen speciale brandstoffen gebruiken op jubbega.
klopt, alleen tankbare brandstof.. dus alleen conventionele benzine, of diezel gas mag dan vast ook wel...
OF je moet een tank hebben waar je elf kunt tanken.. dan wil ik graag dat adres!
|
|
|
|
Lawrence |
19-3-2004 10:19 |
Posts: 663 |
in duitsland is er bij verschillende tankstations benzine met octaangetal 100 te tanken.
|
|
|
|
blaatschaap |
19-3-2004 14:52 |
Posts: 79 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lawrence
als ik me niet vergis mag je geen speciale brandstoffen gebruiken op jubbega.
weet ik, maar als je zuurstof of water toevoegt via de carb, en je gebruikt normale brandstof.. dan houd je je lijkt mij aan de regels..
NOS valt zowiezo af omdat dit meestal direct ingespoten is. (toch?)
|
|
een kanarie, daar hou ik van!!! |
|
Joscross |
19-3-2004 14:54 |
Posts: 12501 |
|
|
|
|
Neonlampje |
19-3-2004 15:05 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lawrence
in duitsland is er bij verschillende tankstations benzine met octaangetal 100 te tanken.
idd... ff reglement nakijken maar volgensmij was het binnen nederland, anders kun je vast wel met wat octaan booster (btw ik snap die therm niet, je boost je octaan getal.. maar je vermindert de vlambaarheid van je mengsel.. suffe troep) hem omhoog brengen naar 100 (alhoewel, hoe wil je dat dan weer gaan vaststellen enzo.. lekker 98 erin dus )
|
|
|
|