Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #16888 - Alternatieve brandstof: welke, erva...
|
Pagina 8 van 11
|
Dit topic is 12703 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
arie-de-arier |
18-3-2004 23:35 |
Posts: 10000 |
2takt diesel bestaat wel, was op50cc.nl ooit een topic over, volgens mij krijg je met waterstof injectie meer kracht in het lagere toeren gebied ik heb dit een keer op een site gezien van een suzuki RG500 tuner, dus mensen die me willen helpen met die site opnieuw zoeken, er stond bij de weg ook een leuk grafiekje bij
|
|
Allah is beter |
|
koen-z |
18-3-2004 23:36 |
Posts: 3702 |
waterstof is leuk, knalt wel lachen.
|
|
|
|
blaatschaap |
18-3-2004 23:40 |
Posts: 79 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koen-z
waterstof is leuk, knalt wel lachen.
das knalgas
dat is een mengsel van twee delen waterstofgas en 1 deel zuurstof (volgens binas)
|
|
een kanarie, daar hou ik van!!! |
|
blaatschaap |
18-3-2004 23:42 |
Posts: 79 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joscross
[...]
Dat lijkt mij een beetje erg grote onzin
Om water te kraken moet je boven de 1600 graden komen
En volgens mij red je ontbrandingsruimte dat niet
met elektrolyse kan je water ook 'kraken' en dat word ook geen 1600 graden..
maar das weer een andere methode dus dat gaat hier niet op, toch?
|
|
een kanarie, daar hou ik van!!! |
|
KaWaReZ |
18-3-2004 23:43 |
Posts: 20582 |
elektrolyse?
edit: te laat
Dit bericht is ge-edit door KaWaReZ [Rezek] op 18-3-2004 23:49
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
arie-de-arier |
18-3-2004 23:45 |
Posts: 10000 |
ontleding van stoffen dmv spanning, kan niet echt in je cillinder denk ik
|
|
Allah is beter |
|
blaatschaap |
18-3-2004 23:49 |
Posts: 79 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier
ontleding van stoffen dmv spanning, kan niet echt in je cillinder denk ik
was ook niet de bedoeling
|
|
een kanarie, daar hou ik van!!! |
|
KaWaReZ |
18-3-2004 23:51 |
Posts: 20582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier
ontleding van stoffen dmv spanning, kan niet echt in je cillinder denk ik
dmv spanning het scheiden van H2O naar H2 en O2
en dat dan laten verbranden blaaatblabla
worden al plannen gemaakt voor tweewielige voertuigen op waterstof (brandstofcel)
alleen auto's zijn ze bestwel ver op dat gebied
probleem is de opslag omdat waterstof nogal door van alles en nogwat lekt.
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Lawrence |
18-3-2004 23:53 |
|
arie-de-arier |
18-3-2004 23:54 |
Posts: 10000 |
de injectie van waterstof komt dan bij gewone benzine, ik ben nog steeds die site aan het zoeken
|
|
Allah is beter |
|
Lawrence |
19-3-2004 0:05 |
Posts: 663 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier
de injectie van waterstof komt dan bij gewone benzine, ik ben nog steeds die site aan het zoeken
http://www.suzuki-rg500.com/water.htm
bedoel je deze?
dat is water injectie in de uitlaten, om zo de uitlaattemperatuur omlaag te brengen, en daarmee de geluidssnelheid te verlagen, en daarmee de powerband naar een lager toerental te verplaatsen.
het water dient hier alleen voor koeling, en komt vrijwel niet met de verbranding in aanraking
|
|
|
|
erwinrt |
19-3-2004 0:07 |
Posts: 541 |
Half bekertje Metanol in je volle tank benzine..
brand de uitlaat ook goed schoon.
(maar als je er meer in flikkert word het eigen risico) Ik heb ooit in een oude tomos een halve liter van dat spul geflikkerd.. hij trok op achterwiel weg en 50 meter verder vastnaaier
de zuiger zat aan alle kanten vastgesmolten aan de cilinder.
|
|
|
|
Lawrence |
19-3-2004 0:16 |
Posts: 663 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: erwinrt
Half bekertje Metanol in je volle tank benzine..
brand de uitlaat ook goed schoon.
(maar als je er meer in flikkert word het eigen risico) Ik heb ooit in een oude tomos een halve liter van dat spul geflikkerd.. hij trok op achterwiel weg en 50 meter verder vastnaaier
de zuiger zat aan alle kanten vastgesmolten aan de cilinder.
natuurlijk, om op methanol te rijde moet je een methanol/lucht verhouding hebben van 1:4,5 dit tegen 1: 12,5 bij benzine
m.a.w. je ding liep veelste arm. op zo'n arm mengsel (relatief) kan je niet met benzine rijden, maar met methanol wel, want de laagste explosieve grens ligt veeeeel lager.
je kan met gemak op 100% methanol rijden (met geschikte olie) als je je mengverhouding maar goed aanpast..
|
|
|
|
blaatschaap |
19-3-2004 0:16 |
Posts: 79 |
heb ut waterinjectie principe gevonden... denk ik.. (tis van een ander forum..)
je moet ook niet een halve liter water in je blok gieten. als je door mist s'morgens vroeg, dan merk je toch ook dat je scooter iets arder gaat lopen, je moet dus zeg maar vochtige lucht creeren, door het water heel fijn te vernevelen. om zo'n piepklein waterdruppeltje gaat dan een laagje benzine zitten, je hebt op dat moment dus een groter verbrandings oppervlak, en dus een snellere verbranding, met meer compressie. ik heb al een site gevonden waar ze dit soort producten verkopen namelijk http://www.highpower-nitrous.co.uk niet kijken bij nitroinjectie systemen maar bij de overige producten. je kunt er meer dan 20% extra vermogen uithalen, alleen vroeg ik mij af of iemand ervaring heeft met het zelf maken van zo'n systeem
|
|
een kanarie, daar hou ik van!!! |
|
arie-de-arier |
19-3-2004 0:21 |
Posts: 10000 |
ik denk het niet anders had die gene het allang al gepost maar het is zeker interessant
@lawrence, ja het zou die site wel kunnen zijn ik heb het zelf nooit goed kunnen lezen omdat ik toen haast had, maar de grafiek komt me aardig bekent voor (plaatjes kijken he als je haast hebt )
Dit bericht is ge-edit door arie-de-arier op 19-3-2004 0:22
|
|
Allah is beter |
|
Dit topic is 12703 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 8 van 11
|
|