Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Alternatieve brandstof: welke, ervaring, resulaat, kostprijs?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1050 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16888 - Alternatieve brandstof: welke, erva...
Pagina 7 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 12707 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-jaZper- 18-3-2004 22:58 Print reply

Posts: 3841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blaatschaap

[...]


Kzat zelf ook aan zoiets te denken, gewoon 1 grote reactievergelijking maken van benzine met lucht en dan doormiddel van molverhouding het 'perfecte' mengsel te krijgen..

ksnap natuurlijk ook wel dat dit aardig ingewikkeld is (zowiezo al de molecuulformule van benzine + de mengsmering die daar nog bij komt) dus dat idee had ik dus laten varen en dacht gewoon van laten we zuurstof in overmaat toevoegen.. wat niet reageert gaat gewoon weer mee met de uitlaatgassen (toch?)




de ideale mengverhouding voor benzine - lucht is

14,5 delen lucht op 1 deel benzine, hebben dat op school te horen gekregen en is aangetoond met scheikundige formules
 
groene motoren gaan harder
blaatschaap 18-3-2004 23:00 Print reply
Posts: 79
dank u hartelijk wel!!!

volgende vraag.. heeft iemand enig idee hoe je dit kan berekenen???


 
een kanarie, daar hou ik van!!!
Daniel_84 18-3-2004 23:05 Print reply

Posts: 1127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-

[...]


de ideale mengverhouding voor benzine - lucht is

14,5 delen lucht op 1 deel benzine, hebben dat op school te horen gekregen en is aangetoond met scheikundige formules


Ja das wel mooi en aardig, maar hoe stel je dat op brommer af he. Je hebt zoveel variabelen he.

En in cilinder saat t mesngel ook onder druk, neem aan dat er zo ook veranderingen optreden.

Dus ik zou zeggen dit is niet uitvoerbaar.

Ik ga es kijken voor dieselmotor op de brommer. Kan ik er gelijk zonnebloemolie in douwen.
 
blaatschaap 18-3-2004 23:13 Print reply
Posts: 79
weer een idee (waar komen ze toch vandaan)

Vochtige lucht houdt meer zuurstof vast dan droge..

dus als je een soort systeempje met vochtige lucht er kan bouwen.. (heb gehoord dat zoiets dergelijks wel is gebruikt word in de racerij)

 
een kanarie, daar hou ik van!!!
Lawrence 18-3-2004 23:13 Print reply

Posts: 663
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84

[...]



En in cilinder saat t mesngel ook onder druk, neem aan dat er zo ook veranderingen optreden.

Dus ik zou zeggen dit is niet uitvoerbaar.

Ik ga es kijken voor dieselmotor op de brommer. Kan ik er gelijk zonnebloemolie in douwen.


wat er na je carb gebeurt boeit verder nix wat het mengsel betreft, er verdwijnt immers geen benzine, en er komt ook nix bij.

 
Lawrence 18-3-2004 23:14 Print reply

Posts: 663
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blaatschaap

weer een idee (waar komen ze toch vandaan)

Vochtige lucht houdt meer zuurstof vast dan droge..

dus als je een soort systeempje met vochtige lucht er kan bouwen.. (heb gehoord dat zoiets dergelijks wel is gebruikt word in de racerij)



waar haalt die vochtige lucht de zuurstof dan vandaan??
 
-jaZper- 18-3-2004 23:16 Print reply

Posts: 3841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blaatschaap

dank u hartelijk wel!!!

volgende vraag.. heeft iemand enig idee hoe je dit kan berekenen???




mot ik het cemie boek voor je scanne?? staat er allemaal in
 
groene motoren gaan harder
Joscross 18-3-2004 23:16 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blaatschaap

weer een idee (waar komen ze toch vandaan)

Vochtige lucht houdt meer zuurstof vast dan droge..

dus als je een soort systeempje met vochtige lucht er kan bouwen.. (heb gehoord dat zoiets dergelijks wel is gebruikt word in de racerij)


Dat lijkt mij een beetje erg grote onzin
Om water te kraken moet je boven de 1600 graden komen
En volgens mij red je ontbrandingsruimte dat niet
 
blaatschaap 18-3-2004 23:16 Print reply
Posts: 79
wat is vocht? (in dit geval)
water goedzo
wat is water?
H20
wat zijn 2 O atomen?
O2
wat is O2?
zuurstof

dus opzich is ut dan weer een soort gasmengsel..


Dit bericht is ge-edit door blaatschaap op 18-3-2004 23:17
 
een kanarie, daar hou ik van!!!
Pistonpen Paultje 18-3-2004 23:17 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

[...]

Dat lijkt mij een beetje erg grote onzin
Om water te kraken moet je boven de 1600 graden komen
En volgens mij red je ontbrandingsruimte dat niet


Dus wel, en goed ook...

Edit: Meen ik ooit gelezen te hebben

Dit bericht is ge-edit door honda-crew-PG op 18-3-2004 23:18
 
blaatschaap 18-3-2004 23:19 Print reply
Posts: 79
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-

[...]


mot ik het cemie boek voor je scanne?? staat er allemaal in


ik bedoel niet berekenen met molen enzow..

maar hoe je berekent hoeveel lucht je carb aanzuigt, hoeveel benzine je sproeier doorlaat e.d.

kdenk nie dat dat in je sk-boek staat

edit: typefoutje..


Dit bericht is ge-edit door blaatschaap op 18-3-2004 23:19
 
een kanarie, daar hou ik van!!!
Joscross 18-3-2004 23:21 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

[...]


Dus wel, en goed ook...

Edit: Meen ik ooit gelezen te hebben

Dit bericht is ge-edit door honda-crew-PG op 18-3-2004 23:18

Dan is het goed mogelijk
Lucht bestaat voor een groot deel uit stikstof waar dus niets mee gedaan word, als er water word toegevoegd en idd gekraakt zou worden zou er meer zuurstof aanwezig zijn plus waterstof
Dus zou je in principe extra vermogen kunnen krijgen
 
KaWaReZ 18-3-2004 23:22 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84

[...]


Ja das wel mooi en aardig, maar hoe stel je dat op brommer af he. Je hebt zoveel variabelen he.

En in cilinder saat t mesngel ook onder druk, neem aan dat er zo ook veranderingen optreden.

Dus ik zou zeggen dit is niet uitvoerbaar.

Ik ga es kijken voor dieselmotor op de brommer. Kan ik er gelijk zonnebloemolie in douwen.


Schijnt ooit een dieselbrommer gemaakt te zijn... een italiaan assik me niet vergis... ding presteerde matig..

ben samen met maat van mij n keer van plan een dieselmotor van een compressor oid op een brommer (frame) "pas" te maken om vervolgens een dieselbrommer te rijden

Je zal maar met open pijpen rondrijden
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Lawrence 18-3-2004 23:24 Print reply

Posts: 663
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blaatschaap

wat is vocht? (in dit geval)
water goedzo
wat is water?
H20
wat zijn 2 O atomen?
O2
wat is O2?
zuurstof

dus opzich is ut dan weer een soort gasmengsel..


Dit bericht is ge-edit door blaatschaap op 18-3-2004 23:17


en waar wil je de zuurstof mee laten reageren zodat het meer energie oplevert dan de ontleding uit water, wat dus energie kost?
 
Joscross 18-3-2004 23:27 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]

[...]


Schijnt ooit een dieselbrommer gemaakt te zijn... een italiaan assik me niet vergis... ding presteerde matig..

ben samen met maat van mij n keer van plan een dieselmotor van een compressor oid op een brommer (frame) "pas" te maken om vervolgens een dieselbrommer te rijden

Je zal maar met open pijpen rondrijden

2 tak diesel!
 

Dit topic is 12707 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved