Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #16888 - Alternatieve brandstof: welke, erva...
|
Pagina 6 van 11
|
Dit topic is 12768 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Lawrence |
18-3-2004 22:14 |
|
youp |
18-3-2004 22:14 |
Posts: 325 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J
[...]
Heeft je klasgenoot daar soms een foto van.
helaas... kan ik je niet mee blij maken... wel kan ik je blijmaken met het feit dat ik dit ook nog eens ga doen ik heb nog wel ergens een standaard vespa blokje liggen... en aan pure methanol kan ik ook wel komen ik heb ook nog methanol met 10% nitro staan... maar dat doe ik toch maar niet :P
|
|
jij bent bob... en ik rij! |
|
blaatschaap |
18-3-2004 22:16 |
Posts: 79 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: youp
[...]
rij gewoon op methanol + 2takt olie (pure 'hout-alcohol') en lees ff mn instructies een stukje naar boven
methanol is wat anders dan alcohol..
alcohol is ethanol.. dus miss ook ander effect...
|
|
een kanarie, daar hou ik van!!! |
|
youp |
18-3-2004 22:16 |
Posts: 325 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lawrence
[...]
alcohol damp bevat meer O atomen dan vloeibare alcohol, er zit immers lucht tussen
ja maar als je vloeibare alcohol + lucht gaat nemen als brandstof ipv benzine + lucht + alcohol damp (wat sowieso niet gaat werken)
|
|
jij bent bob... en ik rij! |
|
koen-z |
18-3-2004 22:16 |
Posts: 3702 |
tjah, moet je eignlijk perslucht nemen. je ken je hele cilinder wel volgieten met remmereiniger o i d maar daar gaat ie echt nie op lopen. verhouding moet wel goed zijn
|
|
|
|
youp |
18-3-2004 22:17 |
Posts: 325 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: blaatschaap
[...]
methanol is wat anders dan alcohol..
alcohol is ethanol.. dus miss ook ander effect...
zoals ik al zeg... hout-alcohol het is alcohol uit hout getrokken... dat is methanol
verder verschilt het niet echt van gewone alcohol... alleen is methanol niet drinkbaar...
|
|
jij bent bob... en ik rij! |
|
blaatschaap |
18-3-2004 22:20 |
Posts: 79 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lawrence
[...]
alcohol damp bevat meer O atomen dan vloeibare alcohol, er zit immers lucht tussen
fout de molecuul formule van alcoholdamp (dus met lucht is C2H5OH
dus nog steeds minder O atomen..
|
|
een kanarie, daar hou ik van!!! |
|
JCG |
18-3-2004 22:20 |
Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ralf
[...]
2 keer gelul, octaangehalte bestaat niet, en het is zeker niet goed voor het milieu
maar een hoger octaan getal kan wel beter zijn voor het milieu. Omdat ze voor een hoger octaan getal de benzine kraken, daardoor krijg je benzine die "schoner" brand, een andere manieren is benzeen er bij te flikker, dat is wel weer jammer
|
|
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel |
|
Daniel_84 |
18-3-2004 22:28 |
Posts: 1127 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lost-P
[...]
pfff allemaal moeilijk doen om niks hiero heeft dit nou met het Topic te maken....
EY Lost-P
Ik ben even een paar uurtjes weggeweest., Ik keek t topic even vluchtig door en ik zag alleen maar gelul hier en gelul daar van Ralf.
Maar oke zand erover ga er niet verder op door.
Maar ik heb best al wat scheikunde gehad op school. Benzine betstaat voornamelijk uit benzeen. Das een vrij groot molecuul. Je zou egenlijk t kleinste molecuul moeten pakken en dat zijn methaan en methanol. (ieder 1 c-atoom en 4 H atomen. Methanol heeft i.p.v 1 H atoom 1 OH verbinding) Maar tussen de OH zitten waterstofbruggen en die zijn moelijker te verbreken. Dut methaan blijft over. Theoretisch zou dus methaan met de goede hoeveelheid zuurstof t explosiefst zijn. Te veel zuurstof lijkt me gewoon overkill. Want volgens mij gaat t overgebleven zuurtsof reageren met de produkten die bij de reactie ontstaan (C02 en H20) en krijg je rare nevenprodukten.
Maar je hebt nu methaan en zuurstof. Methaan is CH4 en zuurtsof 02: CH4 + 2 02 --> C02 = 2 H20.
Je weet heoveel zuurtsof in de lucht zit. En je kan met de molverhoudingen bereken hoeveel ml zuurtof nodig is en hoeveel ml water (hier heb je de molaire massas en molaire volumes voor nodig van de stoffen) maar heb nu geen zin om dat uit te rekenen. Maar terzake: ALs je de juiste volume verhoudingen weet hoe de stoffen met elkaar reageren zou je de perfecte afstelling kunnen maken.
Maar dit lijkt me heel moeilijk. Want je moet dan bereken hoe veel ml lucht de cilinder aanzuigt en hoeveel methaan nodig is. Dit lijkt me onmogelijk.
Zo dat was een verhaal, hoop dat jullie t konden volgen.
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
18-3-2004 22:32 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84
[...]
EY Lost-P
Ik ben even een paar uurtjes weggeweest., Ik keek t topic even vluchtig door en ik zag alleen maar gelul hier en gelul daar van Ralf.
Maar oke zand erover ga er niet verder op door.
Maar ik heb best al wat scheikunde gehad op school. Benzine betstaat voornamelijk uit benzeen. Das een vrij groot molecuul. Je zou egenlijk t kleinste molecuul moeten pakken en dat zijn methaan en methanol. (ieder 1 c-atoom en 4 H atomen. Methanol heeft i.p.v 1 H atoom 1 OH verbinding) Maar tussen de OH zitten waterstofbruggen en die zijn moelijker te verbreken. Dut methaan blijft over. Theoretisch zou dus methaan met de goede hoeveelheid zuurstof t explosiefst zijn. Te veel zuurstof lijkt me gewoon overkill. Want volgens mij gaat t overgebleven zuurtsof reageren met de produkten die bij de reactie ontstaan (C02 en H20) en krijg je rare nevenprodukten.
Maar je hebt nu methaan en zuurstof. Methaan is CH4 en zuurtsof 02: CH4 + 2 02 --> C02 = 2 H20.
Je weet heoveel zuurtsof in de lucht zit. En je kan met de molverhoudingen bereken hoeveel ml zuurtof nodig is en hoeveel ml water (hier heb je de molaire massas en molaire volumes voor nodig van de stoffen) maar heb nu geen zin om dat uit te rekenen. Maar terzake: ALs je de juiste volume verhoudingen weet hoe de stoffen met elkaar reageren zou je de perfecte afstelling kunnen maken.
Maar dit lijkt me heel moeilijk. Want je moet dan bereken hoe veel ml lucht de cilinder aanzuigt en hoeveel methaan nodig is. Dit lijkt me onmogelijk.
Zo dat was een verhaal, hoop dat jullie t konden volgen.
Volgen! wel ja, en ik geef je wel gelijk ook, t is idd zo goed als onmogelijk om zo DE juiste afstelling te " berekenen", want dan moet je echt Overal rekening mee houden, wat je al zei wat de cilinder aan lucht aanzuigt, maar ook wat het filter doorlaat, en wat de carb. doorlaat, war ewr misschien door "kiertjes" oid doorkomt, en zo kan je nog wel ffies doorgaan, wordt idd een BEETJE te lastig
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Ja Weh nou |
18-3-2004 22:34 |
Posts: 2242 |
ach ik kap voortaan gewoon rum in me tank, weet ik ook gelijk wat ik moet doen als ik aan me brommert vastgevroren zit
|
|
HTS Autotechniek |
|
Daniel_84 |
18-3-2004 22:36 |
Posts: 1127 |
Dus gewoon methanol erin kijlen met rijkelijk lucht en gaan met de banaan.
Ja of spiritus ofzo
|
|
|
|
blaatschaap |
18-3-2004 22:42 |
Posts: 79 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84
[...]
EY Lost-P
Ik ben even een paar uurtjes weggeweest., Ik .......................................
Zo dat was een verhaal, hoop dat jullie t konden volgen.
Kzat zelf ook aan zoiets te denken, gewoon 1 grote reactievergelijking maken van benzine met lucht en dan doormiddel van molverhouding het 'perfecte' mengsel te krijgen..
ksnap natuurlijk ook wel dat dit aardig ingewikkeld is (zowiezo al de molecuulformule van benzine + de mengsmering die daar nog bij komt) dus dat idee had ik dus laten varen en dacht gewoon van laten we zuurstof in overmaat toevoegen.. wat niet reageert gaat gewoon weer mee met de uitlaatgassen (toch?)
|
|
een kanarie, daar hou ik van!!! |
|
Ja Weh nou |
18-3-2004 22:43 |
Posts: 2242 |
volgens mij is dat allemaal al lang en breed uitgezocht, f1 bv?
|
|
HTS Autotechniek |
|
youp |
18-3-2004 22:45 |
Posts: 325 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84
Dus gewoon methanol erin kijlen met rijkelijk lucht en gaan met de banaan.
Ja of spiritus ofzo
neen... dan smelt alles vast... juist heel rijk afstellen (methanolmengsel)
|
|
jij bent bob... en ik rij! |
|
Dit topic is 12768 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 6 van 11
|
|