Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Alternatieve brandstof: welke, ervaring, resulaat, kostprijs?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1026 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16888 - Alternatieve brandstof: welke, erva...
Pagina 6 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 12708 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Lawrence 18-3-2004 22:14 Print reply

Posts: 663
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blaatschaap


dus daarom zat ik er aan te denken (kblijf bezig ) om een ander gas in te spuiten dat verhoudingsgewijs minder O atomen bevat.. en toen ben ik uitgekomen op alcohol-damp..





alcohol damp bevat meer O atomen dan vloeibare alcohol, er zit immers lucht tussen


 
youp 18-3-2004 22:14 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

[...]


Heeft je klasgenoot daar soms een foto van.


helaas... kan ik je niet mee blij maken... wel kan ik je blijmaken met het feit dat ik dit ook nog eens ga doen ik heb nog wel ergens een standaard vespa blokje liggen... en aan pure methanol kan ik ook wel komen ik heb ook nog methanol met 10% nitro staan... maar dat doe ik toch maar niet :P
 
jij bent bob... en ik rij!
blaatschaap 18-3-2004 22:16 Print reply
Posts: 79
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: youp

[...]


rij gewoon op methanol + 2takt olie (pure 'hout-alcohol') en lees ff mn instructies een stukje naar boven


methanol is wat anders dan alcohol..
alcohol is ethanol.. dus miss ook ander effect...
 
een kanarie, daar hou ik van!!!
youp 18-3-2004 22:16 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lawrence

[...]


alcohol damp bevat meer O atomen dan vloeibare alcohol, er zit immers lucht tussen




ja maar als je vloeibare alcohol + lucht gaat nemen als brandstof ipv benzine + lucht + alcohol damp (wat sowieso niet gaat werken)
 
jij bent bob... en ik rij!
koen-z 18-3-2004 22:16 Print reply

Posts: 3702
tjah, moet je eignlijk perslucht nemen. je ken je hele cilinder wel volgieten met remmereiniger o i d maar daar gaat ie echt nie op lopen. verhouding moet wel goed zijn
 
youp 18-3-2004 22:17 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blaatschaap

[...]


methanol is wat anders dan alcohol..
alcohol is ethanol.. dus miss ook ander effect...


zoals ik al zeg... hout-alcohol het is alcohol uit hout getrokken... dat is methanol

verder verschilt het niet echt van gewone alcohol... alleen is methanol niet drinkbaar...
 
jij bent bob... en ik rij!
blaatschaap 18-3-2004 22:20 Print reply
Posts: 79
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lawrence

[...]


alcohol damp bevat meer O atomen dan vloeibare alcohol, er zit immers lucht tussen




fout de molecuul formule van alcoholdamp (dus met lucht is C2H5OH
dus nog steeds minder O atomen..
 
een kanarie, daar hou ik van!!!
JCG 18-3-2004 22:20 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

[...]


2 keer gelul, octaangehalte bestaat niet, en het is zeker niet goed voor het milieu


maar een hoger octaan getal kan wel beter zijn voor het milieu. Omdat ze voor een hoger octaan getal de benzine kraken, daardoor krijg je benzine die "schoner" brand, een andere manieren is benzeen er bij te flikker, dat is wel weer jammer
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
Daniel_84 18-3-2004 22:28 Print reply

Posts: 1127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

[...]



pfff allemaal moeilijk doen om niks hiero heeft dit nou met het Topic te maken....


EY Lost-P
Ik ben even een paar uurtjes weggeweest., Ik keek t topic even vluchtig door en ik zag alleen maar gelul hier en gelul daar van Ralf.
Maar oke zand erover ga er niet verder op door.

Maar ik heb best al wat scheikunde gehad op school. Benzine betstaat voornamelijk uit benzeen. Das een vrij groot molecuul. Je zou egenlijk t kleinste molecuul moeten pakken en dat zijn methaan en methanol. (ieder 1 c-atoom en 4 H atomen. Methanol heeft i.p.v 1 H atoom 1 OH verbinding) Maar tussen de OH zitten waterstofbruggen en die zijn moelijker te verbreken. Dut methaan blijft over. Theoretisch zou dus methaan met de goede hoeveelheid zuurstof t explosiefst zijn. Te veel zuurstof lijkt me gewoon overkill. Want volgens mij gaat t overgebleven zuurtsof reageren met de produkten die bij de reactie ontstaan (C02 en H20) en krijg je rare nevenprodukten.

Maar je hebt nu methaan en zuurstof. Methaan is CH4 en zuurtsof 02: CH4 + 2 02 --> C02 = 2 H20.
Je weet heoveel zuurtsof in de lucht zit. En je kan met de molverhoudingen bereken hoeveel ml zuurtof nodig is en hoeveel ml water (hier heb je de molaire massas en molaire volumes voor nodig van de stoffen) maar heb nu geen zin om dat uit te rekenen. Maar terzake: ALs je de juiste volume verhoudingen weet hoe de stoffen met elkaar reageren zou je de perfecte afstelling kunnen maken.
Maar dit lijkt me heel moeilijk. Want je moet dan bereken hoe veel ml lucht de cilinder aanzuigt en hoeveel methaan nodig is. Dit lijkt me onmogelijk.

Zo dat was een verhaal, hoop dat jullie t konden volgen.
 
[RRT] Lost-P 18-3-2004 22:32 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84

[...]


EY Lost-P
Ik ben even een paar uurtjes weggeweest., Ik keek t topic even vluchtig door en ik zag alleen maar gelul hier en gelul daar van Ralf.
Maar oke zand erover ga er niet verder op door.

Maar ik heb best al wat scheikunde gehad op school. Benzine betstaat voornamelijk uit benzeen. Das een vrij groot molecuul. Je zou egenlijk t kleinste molecuul moeten pakken en dat zijn methaan en methanol. (ieder 1 c-atoom en 4 H atomen. Methanol heeft i.p.v 1 H atoom 1 OH verbinding) Maar tussen de OH zitten waterstofbruggen en die zijn moelijker te verbreken. Dut methaan blijft over. Theoretisch zou dus methaan met de goede hoeveelheid zuurstof t explosiefst zijn. Te veel zuurstof lijkt me gewoon overkill. Want volgens mij gaat t overgebleven zuurtsof reageren met de produkten die bij de reactie ontstaan (C02 en H20) en krijg je rare nevenprodukten.

Maar je hebt nu methaan en zuurstof. Methaan is CH4 en zuurtsof 02: CH4 + 2 02 --> C02 = 2 H20.
Je weet heoveel zuurtsof in de lucht zit. En je kan met de molverhoudingen bereken hoeveel ml zuurtof nodig is en hoeveel ml water (hier heb je de molaire massas en molaire volumes voor nodig van de stoffen) maar heb nu geen zin om dat uit te rekenen. Maar terzake: ALs je de juiste volume verhoudingen weet hoe de stoffen met elkaar reageren zou je de perfecte afstelling kunnen maken.
Maar dit lijkt me heel moeilijk. Want je moet dan bereken hoe veel ml lucht de cilinder aanzuigt en hoeveel methaan nodig is. Dit lijkt me onmogelijk.

Zo dat was een verhaal, hoop dat jullie t konden volgen.



Volgen! wel ja, en ik geef je wel gelijk ook, t is idd zo goed als onmogelijk om zo DE juiste afstelling te " berekenen", want dan moet je echt Overal rekening mee houden, wat je al zei wat de cilinder aan lucht aanzuigt, maar ook wat het filter doorlaat, en wat de carb. doorlaat, war ewr misschien door "kiertjes" oid doorkomt, en zo kan je nog wel ffies doorgaan, wordt idd een BEETJE te lastig
 
Chille Tune shit dan
Ja Weh nou 18-3-2004 22:34 Print reply

Posts: 2242
ach ik kap voortaan gewoon rum in me tank, weet ik ook gelijk wat ik moet doen als ik aan me brommert vastgevroren zit
 
HTS Autotechniek
Daniel_84 18-3-2004 22:36 Print reply

Posts: 1127
Dus gewoon methanol erin kijlen met rijkelijk lucht en gaan met de banaan.

Ja of spiritus ofzo
 
blaatschaap 18-3-2004 22:42 Print reply
Posts: 79
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84

[...]


EY Lost-P
Ik ben even een paar uurtjes weggeweest., Ik .......................................
Zo dat was een verhaal, hoop dat jullie t konden volgen.


Kzat zelf ook aan zoiets te denken, gewoon 1 grote reactievergelijking maken van benzine met lucht en dan doormiddel van molverhouding het 'perfecte' mengsel te krijgen..

ksnap natuurlijk ook wel dat dit aardig ingewikkeld is (zowiezo al de molecuulformule van benzine + de mengsmering die daar nog bij komt) dus dat idee had ik dus laten varen en dacht gewoon van laten we zuurstof in overmaat toevoegen.. wat niet reageert gaat gewoon weer mee met de uitlaatgassen (toch?)


 
een kanarie, daar hou ik van!!!
Ja Weh nou 18-3-2004 22:43 Print reply

Posts: 2242
volgens mij is dat allemaal al lang en breed uitgezocht, f1 bv?
 
HTS Autotechniek
youp 18-3-2004 22:45 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84

Dus gewoon methanol erin kijlen met rijkelijk lucht en gaan met de banaan.

Ja of spiritus ofzo


neen... dan smelt alles vast... juist heel rijk afstellen (methanolmengsel)
 
jij bent bob... en ik rij!

Dit topic is 12708 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved