Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Alternatieve brandstof: welke, ervaring, resulaat, kostprijs?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 902 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16888 - Alternatieve brandstof: welke, erva...
Pagina 5 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 12706 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ja Weh nou 18-3-2004 21:57 Print reply

Posts: 2242
kun je niet zelf met een of ander busje (startpiloot?)injectie maken in je spruitstuk?

Of is er een andere bus met een extreem vlambaar goedje? Ik dacht zelf aan dat gas waar een luchthoorn op werkt. Zou dat mogelijk zijn?
 
HTS Autotechniek
youp 18-3-2004 21:59 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt (12)5

kun je niet zelf met een of ander busje (startpiloot?)injectie maken in je spruitstuk?

Of is er een andere bus met een extreem vlambaar goedje? Ik dacht zelf aan dat gas waar een luchthoorn op werkt. Zou dat mogelijk zijn?


:/

das gewoon drijfgas als je een gastoeter bedoelt... en dat is niet brandbaar...

een normale luchthoorn werkt op LUCHT zoals de naam al zegt.... dat word er door een compressortje doorheen gepompt
 
jij bent bob... en ik rij!
blaatschaap 18-3-2004 22:03 Print reply
Posts: 79
als we ut toch over brandstoffen enzow hebben, denk dan is na waar die brandstof mee reageert... met lucht (goed zo jongens)
zoals iedereen weet is lucht een mengsel van verschillende gassen.. en van die gassen is alleen O2(zuurstof) nodig.. dus als je gewoon een gasflesje met pure zuurstof op je carb aansluit (heb je ook geen luchtfilter meer nodig ) kan je dit zelfs onder druk in je carb laten stromen.. gevolg meer zuurstof in je carb dus meer benzine nodig dus uiteindelijk heb je meer mengsel dat nog rijker is ook..

heb ut al aan verscheidene mensen voorgestelt maar paar daarvan denken dat het te explosief is.. maar als je het goed afstelt lijkt het mij mogelijk..

edit: ben miss van plan (als ut werkt) ut op me toekomstige jubbega sprinter te gaan bouwen.. (als ik geld heb, ooit)



Dit bericht is ge-edit door blaatschaap op 18-3-2004 22:07
 
een kanarie, daar hou ik van!!!
voederbiet 18-3-2004 22:05 Print reply

Posts: 10000
remmenreiniger injectie!!!!!!!!!!!
of gewoon as je je brom zat ben van dat modelbouw nitro dr in gooie
 
BF is gewoon een kk site
youp 18-3-2004 22:07 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blaatschaap

als we ut toch over brandstoffen enzow hebben, denk dan is na waar die brandstof mee reageert... met lucht (goed zo jongens)
zoals iedereen weet is lucht een mengsel van verschillende gassen.. en van die gassen is alleen O2(zuurstof) nodig.. dus als je gewoon een gasflesje met pure zuurstof op je carb aansluit (heb je ook geen luchtfilter meer nodig ) kan je dit zelfs onder druk in je carb laten stromen.. gevolg meer zuurstof in je carb dus meer benzine nodig dus uiteindelijk heb je meer mengsel dat nog rijker is ook..

heb ut al aan verscheidene mensen voorgestelt maar paar daarvan denken dat het te explosief is.. maar als je het goed afstelt lijkt het mij mogelijk..


jah goed afstellen... daar sla je de spijker op zn kop... als je 100% zuurstof inspuit dan krijg je dat NOOIT afgesteld... neem dan gewoon lachgas... lachgas doet het zelfde... in lachgas zitten 2 delen stikstof en 1 deel zuurstof dus 33% zuurstof... in de lucht zit iets van 27% zuurstof (correct me if i'm wrong) maar een lachgas injectie doet dus niet meer dan extra zuurstof regelen... en jij wil nu dus in principe een lachgas injectie met 300% boosten...

gaat niet lukken (ik heb het er al eens met mn scheikundeleeraar over gehad... ik had dit soort plannen 2 jaar geleden al )
 
jij bent bob... en ik rij!
Daniel_84 18-3-2004 22:07 Print reply

Posts: 1127
ey ralf, je zit te zeggen dat iedereen lult enzo. Maar je onderboudt geen stront. Dus leg jij mij en ons maar s uit hoe dat zit met octaangehaltes, en wat euro 95 en euro 98 enzo is. En waarom hoger octaangehalte niets met milieu te maken heeft. En ja ik wete wat octaan is, wat voor scheikundige formule t heeft. Dus leg jij maar es uit waarom t niet en in beznine zit volges jouw.

edit: kut iemand anders heeft t al uitgelegd, had jouw dat best wel es willen zien doen

Dit bericht is ge-edit door Daniel_84 op 18-3-2004 22:08
 
[RRT] Lost-P 18-3-2004 22:08 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blaatschaap

als we ut toch over brandstoffen enzow hebben, denk dan is na waar die brandstof mee reageert... met lucht (goed zo jongens)
zoals iedereen weet is lucht een mengsel van verschillende gassen.. en van die gassen is alleen O2(zuurstof) nodig.. dus als je gewoon een gasflesje met pure zuurstof op je carb aansluit (heb je ook geen luchtfilter meer nodig ) kan je dit zelfs onder druk in je carb laten stromen.. gevolg meer zuurstof in je carb dus meer benzine nodig dus uiteindelijk heb je meer mengsel dat nog rijker is ook..

heb ut al aan verscheidene mensen voorgestelt maar paar daarvan denken dat het te explosief is.. maar als je het goed afstelt lijkt het mij mogelijk..

edit: ben miss van plan (als ut werkt) ut op me toekomstige jubbega sprinter te gaan bouwen.. (als ik geld heb, ooit)



Dit bericht is ge-edit door blaatschaap op 18-3-2004 22:07




Nou ik weet het niet, je krijgt dan idd een behoorlijk Fel explosief mixiej maarja, misschien niet zo fel als lachgas, en daar draaien zo ook mee, dus misschien is het wel te doen.....maaar IK ga t iig niet uitproberen, dat doe je zelf maar lekker
 
Chille Tune shit dan
youp 18-3-2004 22:09 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTzoeperman

remmenreiniger injectie!!!!!!!!!!!
of gewoon as je je brom zat ben van dat modelbouw nitro dr in gooie


modelbouw nitro zou ik niet nemen... ik zou pure methanol nemen ZONDER nitro... dat levert al vermogen zat! en daarmee kun je ook nog rijden zonder je cilinder te verneuken... gewoon een heel rijk mengsel maken van methanol en 2takt olie... iets van 1:30 ofzo... en je brommer een heeeeeeeeeeeel stuk rijker afstellen... om te beginnen zeker een sproeier die 75% groter is als je huidige... en dan afbouwen (indien nodig)

als je dat niet doet komt er te veel zuurstof bij en wordt de ontbranding te heet... dan smelt letterlijk je zuiger in je cilinder vast... (ervaring van klasgenoot van me)
 
jij bent bob... en ik rij!
[RRT] Lost-P 18-3-2004 22:09 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84

ey ralf, je zit te zeggen dat iedereen lult enzo. Maar je onderboudt geen stront. Dus leg jij mij en ons maar s uit hoe dat zit met octaangehaltes, en wat euro 95 en euro 98 enzo is. En waarom hoger octaangehalte niets met milieu te maken heeft. En ja ik wete wat octaan is, wat voor scheikundige formule t heeft. Dus leg jij maar es uit waarom t niet en in beznine zit volges jouw.

edit: kut iemand anders heeft t al uitgelegd, had jouw dat best wel es willen zien doen

Dit bericht is ge-edit door Daniel_84 op 18-3-2004 22:08



pfff allemaal moeilijk doen om niks hiero heeft dit nou met het Topic te maken....
 
Chille Tune shit dan
youp 18-3-2004 22:09 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

[...]




Nou ik weet het niet, je krijgt dan idd een behoorlijk Fel explosief mixiej maarja, misschien niet zo fel als lachgas, en daar draaien zo ook mee, dus misschien is het wel te doen.....maaar IK ga t iig niet uitproberen, dat doe je zelf maar lekker


300% feller als lachgas dus...
 
jij bent bob... en ik rij!
blaatschaap 18-3-2004 22:11 Print reply
Posts: 79
ik had zelf ook al zo'n vermoeden dat het iets teveel van het goede zou zijn..

dus daarom zat ik er aan te denken (kblijf bezig ) om een ander gas in te spuiten dat verhoudingsgewijs minder O atomen bevat.. en toen ben ik uitgekomen op alcohol-damp..

heeft opzich een lage temperatuur nodig om te verdampen dus miss is dit wel haalbaar.. ???

 
een kanarie, daar hou ik van!!!
youp 18-3-2004 22:12 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blaatschaap

ik had zelf ook al zo'n vermoeden dat het iets teveel van het goede zou zijn..

dus daarom zat ik er aan te denken (kblijf bezig ) om een ander gas in te spuiten dat verhoudingsgewijs minder O atomen bevat.. en toen ben ik uitgekomen op alcohol-damp..

heeft opzich een lage temperatuur nodig om te verdampen dus miss is dit wel haalbaar.. ???



rij gewoon op methanol + 2takt olie (pure 'hout-alcohol') en lees ff mn instructies een stukje naar boven
 
jij bent bob... en ik rij!
Ed Honda CB50J 18-3-2004 22:13 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: youp

[...]


modelbouw nitro zou ik niet nemen... ik zou pure methanol nemen ZONDER nitro... dat levert al vermogen zat! en daarmee kun je ook nog rijden zonder je cilinder te verneuken... gewoon een heel rijk mengsel maken van methanol en 2takt olie... iets van 1:30 ofzo... en je brommer een heeeeeeeeeeeel stuk rijker afstellen... om te beginnen zeker een sproeier die 75% groter is als je huidige... en dan afbouwen (indien nodig)

als je dat niet doet komt er te veel zuurstof bij en wordt de ontbranding te heet... dan smelt letterlijk je zuiger in je cilinder vast... (ervaring van klasgenoot van me)


Heeft je klasgenoot daar soms een foto van.
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
[RRT] Lost-P 18-3-2004 22:13 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: youp

[...]


300% feller als lachgas dus...



heheh ja sorriej! het is voor mij ook al laat
 
Chille Tune shit dan
Rudy 18-3-2004 22:13 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84

ey ralf, je zit te zeggen dat iedereen lult enzo. Maar je onderboudt geen stront. Dus leg jij mij en ons maar s uit hoe dat zit met octaangehaltes, en wat euro 95 en euro 98 enzo is. En waarom hoger octaangehalte niets met milieu te maken heeft. En ja ik wete wat octaan is, wat voor scheikundige formule t heeft. Dus leg jij maar es uit waarom t niet en in beznine zit volges jouw.

edit: kut iemand anders heeft t al uitgelegd, had jouw dat best wel es willen zien doen

Dit bericht is ge-edit door Daniel_84 op 18-3-2004 22:08


Ik denk dat ralf goedgenoeg weet waar hij over praat. Ik vind dit soort topics zowizo nogal loos.... tuurlijk zijn er brandstoffen waarmee je harder kan enz enz enz maar als je gewoon ee v8 6.8 liter onder je brommer schoef gaat ie ook harder . Ik zie meer de kunst om met een relatief normale (en goedkope) brandstof hard te gaan

Dit bericht is ge-edit door Rudy op 18-3-2004 22:13
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson

Dit topic is 12706 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved