Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Alternatieve brandstof: welke, ervaring, resulaat, kostprijs?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 730 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16888 - Alternatieve brandstof: welke, erva...
Pagina 4 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 12770 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

maiky 18-3-2004 19:58 Print reply

Posts: 421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

[...]


mja...ok...heb geen zin om er op door te gaan..maar toen ik het las viel het me wel op.
Maar kgeloof je wel dan..

waarom wil iedereen elcheapo meer vermogen door andere brandstof...shit...je kunt niet beter rijden op goedkoper spul anders reed iedereen daarop




ik wil niet meer vermogen ofzo maar ik wil gewoon eens weten wat er gebeurt met bijvoorbeeld een puchje of fox asl je er nitromethaan benzine ingooit
 
honda nsr niet kapot te krijgen! hmmm toch wel
Lawrence 18-3-2004 20:12 Print reply

Posts: 663
even om wat fabeltjes deze topic uit te helpen..

In benzine zit geen octaan, octaan is een ijkbrandstof. om de klopvastheid van brandstoffen te kunnen vergelijken zijn er 2 brandstoffen genomen, de 1 met een zeer lage klopvastheid (als ik me niet vergis was dit heptaan), en 1 met een hoge klopvastheid (octaan)

100 % octaan, 0% heptaan kreeg octaangetal 100,
0% octaan, 100% heptaan kreeg octaangetal 0.

zeg maar net zoals het vries en kookpunt van water is genomen bij de schaalverdeling in graden celcius.

Met deze verdeling kunnen brandstoffen dus vergeleken worden, en kan er een octaangetal aan gegeven worden.

euro 95 heeft dus dezelfde detonatie eigenschappen als een mengsel van 95% octaan en 5% heptaan. (ligt aan de meet methode)

dusssssss
octaan hoeft niet in benzine te zitten, het wordt gebruikt om klopvastheid van brandstoffen mee te kunnen meten
 
Erik_P 18-3-2004 20:29 Print reply

Posts: 690
Kerosine is ook geen goeie brandstof voor je brommer.

Voor de scheikundigen onder ons, kerosine heeft een kortere koolstofketen, dat wil zeggen dat het een hoge ontbrandingstemparatuur heeft. Je kan er een vlammetje bij houwen maar dan gebeurt er niks.
Het word dus alleen in straalmotoren gebruikt omdat de druk daar enorm hoog is, en daarmee de haalbare ontbrandingstemparatuur te verkrijgen valt. Als je er benzine in zou doen, zou het te snel en te vroeg ontbranden en bijvoorbeeld de verkeerde kant op ontbranden (gewoon door de compressors heen)

Ik heb hier zelf een potje kerosine staan (vraag nie hoe ik eraan kom) en dat is op geen mogelijke manier te ontbranden. het is vrij dik (net als diesel)

Eigenschappen zullen dus zijn; hoe langer de koolstofketen, des te dunner de stof, des te lager de ontbrandingstemparatuur.

Daarom hebben dieselmotoren ook zo'n hoge compressie. De koolstofketen is korter en de ontbrandingstemparatuur dus hoger.

Dus ook; des te langer de koolstofketen, des te beter voor het milieu

Dat wilde ik even kwijt

(Correct me if I'm wrong)
 
-
Twenteboer 18-3-2004 20:32 Print reply

Posts: 1002
Kep gehoord dat pura van Shell betere prestaties geeft, iemand ervaring?
 
filomeen 18-3-2004 20:37 Print reply

Posts: 2600
misschien raar ideetje maar volgens mij kan petroleum ook als je t van tevoren verwarmt ofzo dmv buisje langs je cil ofzo? werkt volgens mij best wel
 
tsxerr 18-3-2004 20:40 Print reply

Posts: 1478
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik_P

Kerosine is ook geen goeie brandstof voor je brommer.

Voor de scheikundigen onder ons, kerosine heeft een kortere koolstofketen, dat wil zeggen dat het een hoge ontbrandingstemparatuur heeft. Je kan er een vlammetje bij houwen maar dan gebeurt er niks.
Het word dus alleen in straalmotoren gebruikt omdat de druk daar enorm hoog is, en daarmee de haalbare ontbrandingstemparatuur te verkrijgen valt. Als je er benzine in zou doen, zou het te snel en te vroeg ontbranden en bijvoorbeeld de verkeerde kant op ontbranden (gewoon door de compressors heen)

Ik heb hier zelf een potje kerosine staan (vraag nie hoe ik eraan kom) en dat is op geen mogelijke manier te ontbranden. het is vrij dik (net als diesel)

Eigenschappen zullen dus zijn; hoe langer de koolstofketen, des te dunner de stof, des te lager de ontbrandingstemparatuur.

Daarom hebben dieselmotoren ook zo'n hoge compressie. De koolstofketen is korter en de ontbrandingstemparatuur dus hoger.

Dus ook; des te langer de koolstofketen, des te beter voor het milieu

Dat wilde ik even kwijt

(Correct me if I'm wrong)


Een paar foutjes maar:
langere koolstofketens wil zeker niet zgeen dat het ook dunner word. Hoe drink jij je biertje anders?
De lengte van de koolstofketen zegt niks over de verbrandings teperatuur. Ethaan onvlamt bij het miste of geringste.
En de lengte van het koolstofketen maakt niks uit voor het milieu. Pas wat er vrij komt na de verbranding is pas belangrijk voor het milieu.

 
http://groups.msn.com/tsxer
-jaZper- 18-3-2004 20:43 Print reply

Posts: 3841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

[...]


Nee, jij, je kan niet eens dat artikel begrijpen...

Als je octaan booster gebruikt, wordt het octaangetal van je brandstof (onder de meeste omstandigheden) hoger, daardoor kan je je compressie verhogen door de verbrandingskamer te verkleinen, en meer vermogen eruit krijgen...



ja dat staat dus in het artikel ja, aleen er is 1 probleem.. als je je compressie hebt verhooft dan heeft het octaan getal verhogen wel zin, maar dan zul je altijd octaan erin moeten gooien om ervoor te zorgen dat de benzine niet gaat detoneren.

damm er is toch wel iets dat beter is als benziene met dezelfde eigenschappen

edit: sorry ralf je bedoelt het goed. maar het is uit met mijn vriendin dus heb echt een klote dag vandaag



Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 18-3-2004 20:47
 
groene motoren gaan harder
Lawrence 18-3-2004 20:50 Print reply

Posts: 663
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik_P
....kerosine heeft een kortere koolstofketen, dat wil zeggen dat het een hoge ontbrandingstemparatuur heeft......

....Eigenschappen zullen dus zijn; hoe langer de koolstofketen, des te dunner de stof, des te lager de ontbrandingstemparatuur....

...Dus ook; des te langer de koolstofketen, des te beter voor het milieu....

Dat wilde ik even kwijt

(Correct me if I'm wrong)


je weet mischien van scheikunde dat, hoe kleiner een molecuul is, hoe lager het kookpunt ligt (als je moleculen vergelijkt waar alleen vanderwaals krachten op spelen, alcoholen doen dus niet mee vanwege de waterstofbruggen)

methaan heeft een zeer laag kookpunt, en de kortste koolstofketen die er maar is. Vanaf methaan zie je de kookpunten oplopen samen met de molecuulgrootte.

een brandstof moet gas kunnen vormen (of vernevelt worden) wil het kunnen branden. Is de temperatuur veel te laag, dan ontstaat er dus geen gaslaag boven de vloeistof, en kan het dus niet ontstoken worden.
ijskoude benzine brand waarschijnlijk niet.

aardolie is zeer dik, en heeft erg lange koolstofketens. Om hier bruikbare producten uit te halen (benzine, kerosine, gas, etc) moet het gekraakt worden, een proces waarbij de koolstofketens worden verbroken, zodat er kleinere koolwaterstoffen gevormd worden.
 
tsxerr 18-3-2004 20:56 Print reply

Posts: 1478
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lawrence

[...]


je weet mischien van scheikunde dat, hoe kleiner een molecuul is, hoe lager het kookpunt ligt (als je moleculen vergelijkt waar alleen vanderwaals krachten op spelen, alcoholen doen dus niet mee vanwege de waterstofbruggen)

methaan heeft een zeer laag kookpunt, en de kortste koolstofketen die er maar is. Vanaf methaan zie je de kookpunten oplopen samen met de molecuulgrootte.

een brandstof moet gas kunnen vormen (of vernevelt worden) wil het kunnen branden. Is de temperatuur veel te laag, dan ontstaat er dus geen gaslaag boven de vloeistof, en kan het dus niet ontstoken worden.
ijskoude benzine brand waarschijnlijk niet.

aardolie is zeer dik, en heeft erg lange koolstofketens. Om hier bruikbare producten uit te halen (benzine, kerosine, gas, etc) moet het gekraakt worden, een proces waarbij de koolstofketens worden verbroken, zodat er kleinere koolwaterstoffen gevormd worden.


het kookpunt van kleinere moleculen is zeker lager, als je een zuivere stof zou hebben. Helaas is benzine en andere koolstofketens geen zuivere stoffen. En het kookpunt heeft helemaal niks te maken met wanneer het onvlamd. En de rest klopt aardig
 
http://groups.msn.com/tsxer
Erik_P 18-3-2004 21:40 Print reply

Posts: 690
kookpunt? ik bedoel ontbrandingstemparatuur oops
 
-
Erik_P 18-3-2004 21:42 Print reply

Posts: 690
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxerr

[...]


Een paar foutjes maar:
langere koolstofketens wil zeker niet zgeen dat het ook dunner word. Hoe drink jij je biertje anders?
De lengte van de koolstofketen zegt niks over de verbrandings teperatuur. Ethaan onvlamt bij het miste of geringste.
En de lengte van het koolstofketen maakt niks uit voor het milieu. Pas wat er vrij komt na de verbranding is pas belangrijk voor het milieu.



Ik heb het over ALKENEN ethaan is een alkaan

De lengte maakt absoluut uit maar je beseft waarschijnlijk niet dat ik het alleen over alkenen heb. niet over bier

Dit bericht is ge-edit door Erik_P op 18-3-2004 21:43
 
-
koen-z 18-3-2004 21:44 Print reply

Posts: 3702
ehm kweenie of het al opgenoemd is, maar ik kreeg het een keertje bij scheikunde, het is een supervet stoffie, het was eerst wit poeder moest je ff verhitten, todat het vloeibaar was, laater begon het te borrelen, toen deed hij er een gloeiende spaander in, en die was ik 3 sec weggefikt. kan je die stof nie in je benzine gooien?
 
Joscross 18-3-2004 21:47 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

ehm kweenie of het al opgenoemd is, maar ik kreeg het een keertje bij scheikunde, het is een supervet stoffie, het was eerst wit poeder moest je ff verhitten, todat het vloeibaar was

Heroine
 
[RRT] Lost-P 18-3-2004 21:49 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

ehm kweenie of het al opgenoemd is, maar ik kreeg het een keertje bij scheikunde, het is een supervet stoffie, het was eerst wit poeder moest je ff verhitten, todat het vloeibaar was, laater begon het te borrelen, toen deed hij er een gloeiende spaander in, en die was ik 3 sec weggefikt. kan je die stof nie in je benzine gooien?


neej, want in je tank en in je carb. is dat nog "koud" en dus nog een vaste stof, in je cilinder zal het wel heet worden, maar het blijft niet lang genoeg in je cilinder om helemaal te reageren tot die vloeistof, want dan is het allang je uitlaatje uit gevlogen....dus da gaat niet werken
 
Chille Tune shit dan
blaatschaap 18-3-2004 21:50 Print reply
Posts: 79
ow jah dat ene witte poeder..

alles waar je bij scheikunde mee werkt (bij ons dan) is wit poeder...

en als je ff logisch nadenkt.. denk je dat met dat spul de levensduur van je cilinder e.d. lang zal zijn..

edit: en wat lost-p zegt.. in je tank zal ut wel een vaste stof zijn..



Dit bericht is ge-edit door blaatschaap op 18-3-2004 21:51

Dit bericht is ge-edit door blaatschaap op 18-3-2004 21:52
 
een kanarie, daar hou ik van!!!

Dit topic is 12770 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved