JIMMY |
18-3-2004 13:44 |
Posts: 2765 |
Met een grotere carburateur zul je idd wat sneller gaan, en je trekt leuker op
een groter spruitstuk is wel aan te raden ja.. of vijl je orginele spruitstuk uit..
|
|
|
|
Pingu |
18-3-2004 13:58 |
Posts: 1842 |
Is dat net zo een spruitstuk als bij puch? Die kun je iig uitboren.
Marruh, veel zal het niet uitmaken.
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
Yoozd |
19-3-2004 9:22 |
Posts: 34 |
Ik heb dus het spruitstukje dat ik heb al lekker wat ruimer gemaakt van binnen, het is trouwens niet dezelfde als die van een puch. Een puch heeft een liggende cilinder en deze zundapp heeft een staande, dus het spruitstuk komt recht achter de cilinderkop weg.
Het enige probleem is dat ik helemaal geen ander spruitstuk kan vinden omdat die er simpelweg niet zijn. (of ik heb ze nooit kunnen vinden)
Maar een grotere carb zou wel schlen met hetzelfde spruitstuk??
|
|
Zundappman |
|
Yoozd |
19-3-2004 10:36 |
Posts: 34 |
verder nog tips om de brommer wel net te laten lopen (zonder van die scooterherrie) maar toch goed hard.
Ik weet namelijk dat zundapps daar zeer goed in zijn.
Kheb een standaard boch op de brommer en een uitlaat zonder demper, maar dat hoor je niet.
Hij loopt nu gewoon erg zundapperig en dat wil ik graag zo houden. Alleen mag ie wel wat harder.
|
|
Zundappman |
|
Erik_N |
19-3-2004 10:39 |
Posts: 5360 |
Zundapp gaat hard met 70cc en alles derop en eraan.
Nu zou ik gewoon je cilinder laten tunen (paar tientjes hooguit, of je doet het zelf), grotere carb monteren, wel zorgen dat je spruit minstens even groot is, en voor een knappe uitlaat kijken.
|
|
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja! |
|
Yoozd |
19-3-2004 14:54 |
Posts: 34 |
Ik weet niet wat het met me is maar ik heb dus echt helemaal niks met 70cc... dan zou ik eerder proberen een 80c motorfietscilinder erop te zetten. Moet opzich wel kunnen.. nu moet het nog passen.
Iemand ervaring met een 80cc motorcilinder op een zundappbrommer??
|
|
Zundappman |
|
steavey |
19-3-2004 15:09 |
Posts: 376 |
Ik heb een zundapp gts 50 onlangs van 12mm carb naar 15 mm carb gegaan en het oude spuitstuk behouden. het gaat goed zolang je ook je luchtfilter uitboord.
|
|
|
|
brommercrazy |
19-3-2004 15:10 |
Posts: 2594 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Yoozd
Ik weet niet wat het met me is maar ik heb dus echt helemaal niks met 70cc... dan zou ik eerder proberen een 80c motorfietscilinder erop te zetten. Moet opzich wel kunnen.. nu moet het nog passen.
Iemand ervaring met een 80cc motorcilinder op een zundappbrommer??
Dan moet je ook een ander blok hebben.
|
|
|
|
RB |
19-3-2004 15:18 |
Posts: 504 |
80cc past niet nee
maar een ZD40 heeft 2 of 3bak,en heel andere cilinder en ontsteking als de andere zundapp's
wij hebben hier ook een ZD40,daar hebben we een 4bak voetgeschakeld onder gehangen met 70cc en 20mm,het geheel is bijna af en dan wordt het leuk.
maar standaard blok van ZD40 is inderdaad klote opvoeren,spruitstuk zul je zelf moeten maken en met cilinder tuning kun je ook altijd nog een heel eind komen he,ze zijn aardig begrensd wat dat betreft.
|
|
|
|
Yoozd |
19-3-2004 20:08 |
Posts: 34 |
Ik wist niet dat die 80cc motoren een totaal ander onderblok hadden.. dan wordt het verhaal ineens een stuk anders natuurlijk.
Dan begin ik weer eerder te denken aan een 50cc cilinder met bijvoorbeeld 3 spoelpoorten.
Als iemand daar ervaring mee heeft, want dan heeft die 15mm carburateur weer wat meer te vullen zegmaar.
Maar een 70cc cilinder met een 20mm carburateur, hoe heb je dat voor elkaar gekregen met het spruitstuk dan?
|
|
Zundappman |
|
Tuur |
19-3-2004 20:28 |
Posts: 359 |
Zelf maken
|
|
|
|
Yoozd |
2-10-2004 19:18 |
Posts: 34 |
ik heb nu een 70cc cilinder, een 15mm carburateur en een fluisterpijp gekocht, ik was ongeveer 150 euro kwijt, maar nu loopt hij met de wind mee makkelijk 90km/h en allemaal zonder geluid, hij zoemt als een gek
Als ik een scooter zonder geluid in de 2e versnelling voorbijrij wat wil ik dan nog meer??
|
|
Zundappman |
|
honda_2takt_power |
2-10-2004 19:21 |
Posts: 6744 |
dat er geen smerissen en rollerbanken bestaan
|
|
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden. |
|
Yoozd |
2-10-2004 19:24 |
Posts: 34 |
haha yep das waar, khad er laatst een en die snapte de handversnellingen niet, dus toen deed ik het maar voor hem (niet doortrekken in de versnellingen) en niet naar de laatste versnelling door, en toen kwam ik netjes op 0,7 kw uit, wel een waarschuwingkje maar geen boete... ze vonden mn brommer gewoon mooi
|
|
Zundappman |
|
koen-z |
2-10-2004 19:33 |
Posts: 3702 |
groter karb krijg je ff wat meer power en je haalt tegenwind ook de 65. maar tis zo zonde... om zo'n mooie zundap op te f(u)okken
|
|
|
|