Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Zundapp netjes opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 864 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #16875 - Zundapp netjes opvoeren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 38500 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Yoozd 18-3-2004 12:04 Print topicpost
Posts: 34
Ik heb een zundapp ZD40 die zo rond de 55 km/h rijdt (bergaf wind mee soms 65)
Nou heb ik een beetje een dilemma... deze brommer heeft een gebogen frame, die vlak langs de carburateur loopt zodat het spruitstuk gebogen moet zijn. Nou bestaat er maar een een soort spruitstuk voor deze brommer.. Als ik een grotere carburateur op mijn standaard spruitstuk zet... maakt het dan enig verschil... zou hij harder gaan lopen?? Ik heb hier namelijk geen flauw idee van en omdat ik nog geen 15 mm carburateur heb (is trouwens het grootste dat past) wou ik even wat meningen hierover horen.
Ik vraag me dus af of je bij een grotere carburateur altijd een groter spruitsuk nodig hebt om meer kracht te krijgen .
 
Zundappman

JIMMY 18-3-2004 13:44 Print reply

Posts: 2765
Met een grotere carburateur zul je idd wat sneller gaan, en je trekt leuker op

een groter spruitstuk is wel aan te raden ja.. of vijl je orginele spruitstuk uit..
 
Pingu 18-3-2004 13:58 Print reply
Posts: 1842
Is dat net zo een spruitstuk als bij puch? Die kun je iig uitboren.
Marruh, veel zal het niet uitmaken.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Yoozd 19-3-2004 9:22 Print reply
Posts: 34
Ik heb dus het spruitstukje dat ik heb al lekker wat ruimer gemaakt van binnen, het is trouwens niet dezelfde als die van een puch. Een puch heeft een liggende cilinder en deze zundapp heeft een staande, dus het spruitstuk komt recht achter de cilinderkop weg.
Het enige probleem is dat ik helemaal geen ander spruitstuk kan vinden omdat die er simpelweg niet zijn. (of ik heb ze nooit kunnen vinden)
Maar een grotere carb zou wel schlen met hetzelfde spruitstuk??
 
Zundappman
Yoozd 19-3-2004 10:36 Print reply
Posts: 34
verder nog tips om de brommer wel net te laten lopen (zonder van die scooterherrie) maar toch goed hard.
Ik weet namelijk dat zundapps daar zeer goed in zijn.
Kheb een standaard boch op de brommer en een uitlaat zonder demper, maar dat hoor je niet.
Hij loopt nu gewoon erg zundapperig en dat wil ik graag zo houden. Alleen mag ie wel wat harder.

 
Zundappman
Erik_N 19-3-2004 10:39 Print reply

Posts: 5360
Zundapp gaat hard met 70cc en alles derop en eraan.

Nu zou ik gewoon je cilinder laten tunen (paar tientjes hooguit, of je doet het zelf), grotere carb monteren, wel zorgen dat je spruit minstens even groot is, en voor een knappe uitlaat kijken.


 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Yoozd 19-3-2004 14:54 Print reply
Posts: 34
Ik weet niet wat het met me is maar ik heb dus echt helemaal niks met 70cc... dan zou ik eerder proberen een 80c motorfietscilinder erop te zetten. Moet opzich wel kunnen.. nu moet het nog passen.
Iemand ervaring met een 80cc motorcilinder op een zundappbrommer??
 
Zundappman
steavey 19-3-2004 15:09 Print reply

Posts: 376
Ik heb een zundapp gts 50 onlangs van 12mm carb naar 15 mm carb gegaan en het oude spuitstuk behouden. het gaat goed zolang je ook je luchtfilter uitboord.
 
brommercrazy 19-3-2004 15:10 Print reply

Posts: 2594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Yoozd

Ik weet niet wat het met me is maar ik heb dus echt helemaal niks met 70cc... dan zou ik eerder proberen een 80c motorfietscilinder erop te zetten. Moet opzich wel kunnen.. nu moet het nog passen.
Iemand ervaring met een 80cc motorcilinder op een zundappbrommer??


Dan moet je ook een ander blok hebben.
 
RB 19-3-2004 15:18 Print reply

Posts: 504
80cc past niet nee

maar een ZD40 heeft 2 of 3bak,en heel andere cilinder en ontsteking als de andere zundapp's

wij hebben hier ook een ZD40,daar hebben we een 4bak voetgeschakeld onder gehangen met 70cc en 20mm,het geheel is bijna af en dan wordt het leuk.
maar standaard blok van ZD40 is inderdaad klote opvoeren,spruitstuk zul je zelf moeten maken en met cilinder tuning kun je ook altijd nog een heel eind komen he,ze zijn aardig begrensd wat dat betreft.
 
Yoozd 19-3-2004 20:08 Print reply
Posts: 34
Ik wist niet dat die 80cc motoren een totaal ander onderblok hadden.. dan wordt het verhaal ineens een stuk anders natuurlijk.
Dan begin ik weer eerder te denken aan een 50cc cilinder met bijvoorbeeld 3 spoelpoorten.
Als iemand daar ervaring mee heeft, want dan heeft die 15mm carburateur weer wat meer te vullen zegmaar.
Maar een 70cc cilinder met een 20mm carburateur, hoe heb je dat voor elkaar gekregen met het spruitstuk dan?

 
Zundappman
Tuur 19-3-2004 20:28 Print reply

Posts: 359
Zelf maken
 
Yoozd 2-10-2004 19:18 Print reply
Posts: 34
ik heb nu een 70cc cilinder, een 15mm carburateur en een fluisterpijp gekocht, ik was ongeveer 150 euro kwijt, maar nu loopt hij met de wind mee makkelijk 90km/h en allemaal zonder geluid, hij zoemt als een gek

Als ik een scooter zonder geluid in de 2e versnelling voorbijrij wat wil ik dan nog meer??
 
Zundappman
honda_2takt_power 2-10-2004 19:21 Print reply

Posts: 6744
dat er geen smerissen en rollerbanken bestaan
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
Yoozd 2-10-2004 19:24 Print reply
Posts: 34
haha yep das waar, khad er laatst een en die snapte de handversnellingen niet, dus toen deed ik het maar voor hem (niet doortrekken in de versnellingen) en niet naar de laatste versnelling door, en toen kwam ik netjes op 0,7 kw uit, wel een waarschuwingkje maar geen boete... ze vonden mn brommer gewoon mooi
 
Zundappman
koen-z 2-10-2004 19:33 Print reply

Posts: 3702
groter karb krijg je ff wat meer power en je haalt tegenwind ook de 65. maar tis zo zonde... om zo'n mooie zundap op te f(u)okken

 

Dit topic is 38500 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved