Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - niet te hard maar wel sneller

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 885 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16870 - niet te hard maar wel sneller
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1648 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mb-cruisefather.nl 18-3-2004 0:37 Print topicpost

Posts: 266
Ik wil graag dat me bommie iets harder trekt, maar hij moet niet veel harder gaan dan 60-65, kwil niet te hoge boete met aanhouden nml. en ouders zijn daar nie blij mee .
Kheb nu mb met 5 versn alles ori en een standaart snel uitlaat.
Kzat te denken aan misschien een 50 snel, bijpassende sproeier met de rest ori behalve dan die uitlaat, maar als je dan een lichtere twv neemt (ivb 65 kmh), gaat ie dan niet verschrikkelijk overtoeren maken?
Kwil niet zo'n jankding kweken nml.
Misschien een ander idee om hem wat meer koppel te geven ofzo.

 

mr.honda 18-3-2004 8:02 Print reply
Posts: 323
je kan de cilinder een beetje bijwerken of je zet er bijv. een 16 mikuni op.
 
Saknet 18-3-2004 8:20 Print reply

Posts: 10355
of je zet er onbegrensde luchtslangen op en een ietsi grotere sproeier

hoge druk kop erbij
of iig cil kop wat afvlakken
mschien ook ipv 1, 2 voetpakkingen eronder zodat ie ietsi meer toeren wil maken (eig alleen nuttig als je spoelpoorten niet helemaal open komen wanneer je er 1 voetpakking onder hebt)

je voetpakking ff op je cilinder onderkant leggen en kijken of hij niet poorten ergens bedekt [komt wel vaak voor bij honda]

ontsteking kleeein beetje vroeger zetten

uitlaat poort polijsten en/of ietsi naar boven uitveilen..

grotere carb hoeft lang niet met 50cc snel en 12mm rijd een MB nog 85 en is hij nog wel fatsoenlijk af te stellen ook, een rs rijd met ori cilinder en 12mm 90 ofzo...

Dit bericht is ge-edit door barteld op 18-3-2004 8:26

Dit bericht is ge-edit door barteld op 18-3-2004 8:27
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
rasta man 18-3-2004 8:21 Print reply

Posts: 3612
zet er maar een goede powerfilter op en een grotere sproeier en een 16mm carb dan gaaty ie ongeveer 65 met 50 snel
 
KLIK>>> http://www.brommerforum.nl/sales/detail/7305 <<<KLIK
Blijhoofd 18-3-2004 8:56 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rasta man

zet er maar een goede powerfilter op en een grotere sproeier en een 16mm carb dan gaaty ie ongeveer 65 met 50 snel


lees eens een keer leeghoofd

het gaat over een mb, voor de duidelijkheid mb is geen tsx, hij heeft alles orgineel dus geen 50snel

en wat heb je aan een pwrfilter als zon ding niet harder moet rijden als 65 ,zorgt alleen voor meer herry en een jank ding wilt tie niet....
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
honda mt rider 18-3-2004 9:01 Print reply
Posts: 114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-cruisefather.nl

Ik wil graag dat me bommie iets harder trekt, maar hij moet niet veel harder gaan dan 60-65, kwil niet te hoge boete met aanhouden nml. en ouders zijn daar nie blij mee .
Kheb nu mb met 5 versn alles ori en een standaart snel uitlaat.
Kzat te denken aan misschien een 50 snel, bijpassende sproeier met de rest ori behalve dan die uitlaat, maar als je dan een lichtere twv neemt (ivb 65 kmh), gaat ie dan niet verschrikkelijk overtoeren maken?
Kwil niet zo'n jankding kweken nml.
Misschien een ander idee om hem wat meer koppel te geven ofzo.



hoe hard ga je nu dan?
met 50 snel en snellere uitlaat, en de rest std. dan rij je toch al snel 70/75
misschien kan je beter een iets grotere carb nemen, dan ga je waarschijnlijk net iets harder mee
 
www.forum-topracing.tk
Saknet 18-3-2004 9:05 Print reply

Posts: 10355
met 50snel + std snel uitlaat heb je zon jankding

grotere carb, tsja, in de sobw rijden ze met 16mm 120km/u, voor straatgebruik hoeft dat echt niet hoor, kost het je meer benzine terwijl je op andere manieren meer rendement eruit _kan_ krijgen

hmmm
enne checken of je wel een blauwe vonk hebt (lukt het beste in het donker )

Dit bericht is ge-edit door barteld op 18-3-2004 9:09
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Timmie 18-3-2004 9:22 Print reply

Posts: 194
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barteld

of iig cil kop wat afvlakken



Wat heeft dit eigenlijk voor nut?
Of word alleen daardoor de inhoud ietsie vergroot?
 
Honda MTX ot te koop: http://www.brommerforum.nl/sales/detail/7867/last
Supernova 18-3-2004 9:34 Print reply

Posts: 7654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timmie

[...]


Wat heeft dit eigenlijk voor nut?
Of word alleen daardoor de inhoud ietsie vergroot?

Neej dan heeft ie meer compressie dus meer druk dan trekt ie harder op
 
WP Car Customs
Pas 18-3-2004 9:35 Print reply

Posts: 1181
meer compressie --> meer koppel --> trekt ie harder op


edit: supernova was me net voor :(

Dit bericht is ge-edit door Pas op 18-3-2004 9:35
 
GSXR600K1
mb-cruisefather.nl 18-3-2004 10:46 Print reply

Posts: 266
Ik heb volgens mij al ruimere luchtslangen, want ik ga nu ong 60.
Hij mag wel ietsje harder gaan maar niet teveel, maar wel meer trekken.
Hoeveel toeren maakt een 50 snel ong. als je hem een lichtere twv. geeft zodat ie 65/70 rijd?
Kan frame en achterbrug het goed hebben (niet krom trekken ofzo?).
Hij mag wel wat toeren maken, maar moet niet extreem worden.
Welke merk 50 snel is dan het meest geschikt?
Gaat dus om koppel niet om topsnelheid.
Kom je dan trouwens ver boven het toegestane aantal kw uit?
Ik wil hem iig niet kwijt als ze hem op de rolletjes zetten...

 
Racekip #1 18-3-2004 11:13 Print reply

Posts: 1119
zo snel ben je hem nie kwijt ik denk dat je het beste gewoon een klein beetje met je cilinder en carb. bezig moet grotere sproeier enzo

en van je cilinder heel iets de uitlaat poort omhoog mmoet veilen en een heel klein beetje van je cilinder pet af

maar dat is al gezegt ik wou je het alleen nog ma ff duidelijk maken
 
loud pipes saves lives
mb-cruisefather.nl 18-3-2004 14:18 Print reply

Posts: 266
ik heb iets gelezen over een begrenzer met een ring tussen uitlaat en cilinder.
Als ik nou eens een 50 cc snel erop zet, met een lichtere twv, afstel, en dan op die manier begrens totdat ie weer netjes 65 rijd, dan zou ik het gewenste effect toch moeten hebben.
Ik vraag me alleen af of het niet schadelijk is voor de cilinder (warmlopen) en wat de beste cilinder hiervoor is.
Hij moet wel ff meegaan nml.



 
mb-cruisefather.nl 18-3-2004 16:24 Print reply

Posts: 266
Wat is eigenlijk een goede 50 cc snel cilinder voor dit doel?

 
arie-de-arier 18-3-2004 16:38 Print reply

Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barteld

met 50snel + std snel uitlaat heb je zon jankding

grotere carb, tsja, in de sobw rijden ze met 16mm 120km/u, voor straatgebruik hoeft dat echt niet hoor, kost het je meer benzine terwijl je op andere manieren meer rendement eruit _kan_ krijgen

hmmm
enne checken of je wel een blauwe vonk hebt (lukt het beste in het donker )

Dit bericht is ge-edit door barteld op 18-3-2004 9:09


ik dacht een 20keihin

en geschikte 50snel is een ori belgische
 
Allah is beter
de_koen 18-3-2004 16:40 Print reply

Posts: 5595
70immi erop,snelle luchtslangen, en je hebt wat je wil
 
Honda 5-Bak te koop

Dit topic is 1648 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved