Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #16864 - goeie brommer of niet? de motorhisp...
|
Pagina 2 van 2
|
Dit topic is 2127 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Bart-DRD |
18-3-2004 0:05 |
Posts: 1838 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kpotappel86
standaard van rx is ook zwak idd.. kappen zijn erg hard plastic kunnen kapot trillen(heb vriend van me)
en kettingspanners gaan gauw dol(snap niet waarom)
lopen best goed onbegrenst enzo
warmte meter gauw naar de klote
idd, maar de prijs is er ook naar...
IK zelf zou persoonlijk ff doorsparen en een rieju kopen, of als je eceht veel geld heb een derbi... zijn echt 2 topmerken, allebij hebben ze eigen nadelen en voordelen.
overigens zijn er voor rieju en derbi veel 2e hands onderdelen te vinden.
|
|
stom stuk ei uit blik... |
|
RS50KEVIN |
18-3-2004 0:16 |
Posts: 85 |
wat is er beter aan rieju, dan aan een rs?? motor is hetzelfde!
|
|
|
|
jackmasterTZR |
18-3-2004 8:31 |
|
RKR |
18-3-2004 9:39 |
Posts: 154 |
ye zo'n motorhispania is wel goew. am6 blokkie is zow onbegrenst en loopt ie 90 (en blijft lekkah trekke)...
Uitlaatje en carbje vervangen en dan gaat ie nog wel betur.
Ik hep me rieju rr nu ook al op 10000 km staan, en heb alleen een x de krukaslagers kapot gehad, OMDAT me oliepompje kaduuk was... rijd nu op mengsmering en dat geeft noppes problemen! Duz is wel goede keus!
|
|
Kawsaki KX 125, Tuned To Tha Max! |
|
Bart-DRD |
18-3-2004 9:42 |
Posts: 1838 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RKR
ye zo'n motorhispania is wel goew. am6 blokkie is zow onbegrenst en loopt ie 90 (en blijft lekkah trekke)...
Uitlaatje en carbje vervangen en dan gaat ie nog wel betur.
Ik hep me rieju rr nu ook al op 10000 km staan, en heb alleen een x de krukaslagers kapot gehad, OMDAT me oliepompje kaduuk was... rijd nu op mengsmering en dat geeft noppes problemen! Duz is wel goede keus!
ja blok zal best in oorde zijn, weet iedereen al
maar kijk nou naar de rest, frame, elektra, machanische dingen enzow
ik heb mijn meening/ervaringen al neergezet, nu jullie
|
|
stom stuk ei uit blik... |
|
RKR |
18-3-2004 9:46 |
Posts: 154 |
nja alle brommies zijn wel roestgevoelig als je d'r nix aan doet om 't te onderhouden.
Ze gebruiken wel veel staal vind ik in zo'n ding (achterbrug, link-systeem, assen, frame, aluminium ofsow zie je niej veel (op sommige na). Weet nie egt wat zo'n hispania heeft, maar vlgs mij veel 't zelfde als rieju en dat ding heeft wel gevoelige roestplekkies (dus goed onderhouden).
Met de elektro heb ik nog noooit problemen gehad, heb d'r een fellere koplamp in gezet en andere knipperlichten en ander achterlicht en werkt allemaal perfect.
Zou trouwes wel ff goed alles smeren als je zon ding koopt, draagt heeel goed bij aan de levensduur ervan
|
|
Kawsaki KX 125, Tuned To Tha Max! |
|
phil is chil |
18-3-2004 9:56 |
Posts: 483 |
hmm met opvoeren zit wel oke
kweet niet of jullie de metrakit racer uit scootin kennen mar die stond ook bij onze fietsemaker alles voor 70cc tuned enz 21 pk ik em zien rijden maar ding liep als neten...
|
|
<3 the massive |
|
RKR |
18-3-2004 10:02 |
Posts: 154 |
jah je pompt die am6-jes zo over de 100 heen (standaard cilinder)...
met 80 cc lopen ze dik 130 echte km's duz tja dat lukt wel
|
|
Kawsaki KX 125, Tuned To Tha Max! |
|
bart de schakelgek |
18-3-2004 10:05 |
Posts: 5987 |
als je toch zoon moderne brommer wilt kopen, kan ik je aprillia of derbi aanraden
motorhispania is bij mij allang een nono
jezus wat hebben die dingen problemen zeg
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RKR
jah je pompt die am6-jes zo over de 100 heen (standaard cilinder)...
met 80 cc lopen ze dik 130 echte km's duz tja dat lukt wel
80cc
wat ik had toen ik mijn motorhispania opvoerde was dat het ori membraan het maar 1500 km volhield daarna gingen de kleppen bol/open staan...
toen maar een doppler gekocht en dat werkte wel goed
Dit bericht is ge-edit door bart de schakelgek op 18-3-2004 10:06
|
|
Limburger |
|
User 927 |
18-3-2004 10:17 |
Posts: 6405 |
MH is een mooi brommertje, heb er verschillende onder m'n kont gehad en vind ze goed rijden (Goede wegligging, en kan er aardig mee uit de voeten ben 1.94)
Ben niet zo'n fan van het blok, dat vind ik niet soepel genoeg schakelen (Klapt en valt af en toe uit de versnelling)
Verder een mooie brom, maar volgens mij wel erg onderhoudsgevoelig.
Vind de Derbi GPR mooier, maar daar hek nog nooit op gereden.
|
|
|
|
Sjorsx87 |
18-3-2004 11:04 |
Posts: 159 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RKR
nja alle brommies zijn wel roestgevoelig als je d'r nix aan doet om 't te onderhouden.
Ze gebruiken wel veel staal vind ik in zo'n ding (achterbrug, link-systeem, assen, frame, aluminium ofsow zie je niej veel (op sommige na). Weet nie egt wat zo'n hispania heeft, maar vlgs mij veel 't zelfde als rieju en dat ding heeft wel gevoelige roestplekkies (dus goed onderhouden).
Met de elektro heb ik nog noooit problemen gehad, heb d'r een fellere koplamp in gezet en andere knipperlichten en ander achterlicht en werkt allemaal perfect.
Zou trouwes wel ff goed alles smeren als je zon ding koopt, draagt heeel goed bij aan de levensduur ervan
Ze zijn wel roestgevoelig ja bij de ophangpunten van de voetsteuntjes, de bouten en moeren en uitlaat etc. Maar dat heeft iedere brommer wel. Het oude model buizen frame van Rieju net als bij MotorHispania bladdert wel snel af...Maarja als het zo ver is gewoon zandstralen en laten poeder-coaten Als je je brommer goed onderhoud,smeert en schoonmaakt valt het best mee. Maar ik vind MH Furia meer een imitaie type. Mu we het over MH hebben. Niet dat het slecht is maar het lijkt veel op Rieju en Aprilia. Als je ze vergelijkt zie je dat er veel bijna hetzelfde is en sommige dingen zijn aangepast. Zo zitten er voordelige maar ook nadelige onderdelen op die ze zelf ontworpen/nagemaakt hebben van Rieju en Aprilia.
|
|
|
|
Dit topic is 2127 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 2
|
|