Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Te hard stationair.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1010 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16861 - Te hard stationair.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 849 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ed Honda CB50J 17-3-2004 21:13 Print topicpost

Posts: 4190
Ok dus mijn prob.

Ik heb er net ff die 70cc polini + 24mm mikuni + 200 sproeier eronder gestouwdt.
maar...... zal wel noob klinken.

Als ik hem start ( na 1x kicken ) schiet hij meteen in de toeren, hij loopt dus te hard stationair
Na alles geprobeerd te hebben met de stationair + lucht schroef blijft hij maar hard lopen ( ook met allebij dicht loopt hij TE hard )

De gasschuif sluit gewoon goed, alleen zit er ff GEEN luchtfilter op..... zou dit het prob kunnen zijn ? geen luchtfilter ?
Moet ff wat voor maken duss...
Maar ik zat ook te denken aan een TE grote sproeier want de bougie is een beetje nat achtig
Is ook geen valse lucht, alleen zit er ff geen luchtfilter op...

dus, WAT is het probleem dat hij te hard loopt ?
kan me er best wel aan ergeren, want dit hoor je volgens mij nooit
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..

Joscross 17-3-2004 21:16 Print reply

Posts: 12501
Valse lucht
 
Ed Honda CB50J 17-3-2004 21:18 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Valse lucht


uitgesloten, zou het niet kunnen omdat er GEEN lcuhtfilter opzit ? ( wat me sterk lijkt )
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
SkaBla [Pim] 17-3-2004 21:27 Print reply

Posts: 4659
licht het ook aan ja, maar als je je stationair schroef helemaal dicht draait...(in dus?) dan gaat ie hard stationair lopen he...en blijft je gaskabel niet hangen? heb ik ook namelijk wel eens gehad en dan zoek je je dood
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
-Niellesie- 17-3-2004 21:28 Print reply

Posts: 6454
zeker een 2 bouts carb?(moet wel denk ik zo)Dan heb je kans dat de flens van je carb krom is had ik ook last van bij me 20mm dan moet je die effe rechtvijlen want anders zuigt ie wel valse lucht
 
allalallalallalalallalala
Dr.Insane 17-3-2004 21:31 Print reply
Posts: 66
Zit je sproeiernaald okeej.
Zit er de juiste type sproeier in.(dus evt. van een andere carb.)
En de valse lucht natuurlijk.
Slangetje vergeten op spruitstukkie!!
Filter is het niet en sproeier te groot ook niet!!!(zou die afslaan met een te grote)
 
Marthin 17-3-2004 21:31 Print reply

Posts: 6164
stationairschroef: helemaal indraaien
luchtschroef: helemaal indraaien en dan 2 rondjes terug.

en dan moet je de brommer starten en zal ie hoogstwaarschijnlijk rond de 5 a 7k gaan draaien en dan kun je met de stationairschroef door uit te draaien het toerental lager maken.

dit werkt bijna altijd ook als je er geen luchtfilter achter hebt.

als het niet werkt is het valselucht.
 
Dr.Insane 17-3-2004 21:36 Print reply
Posts: 66
Idd goed gezegt Marthin!!
Hahaha
 
DTR yamaha 17-3-2004 21:45 Print reply

Posts: 37
kijk eerst maar eens of je wel zeker weet dat de gasschuif wel helemaal naar beneden is en ook weer terug komt als je een keer gas geeft
 
POM 17-3-2004 21:52 Print reply

Posts: 757
ik heb trouwens een 150 in mijn 24mikuni zitten dus lijkt me tog wat uit de verhouding dan tog valse lucht dat kan ook na de carb zijn

 
Ed Honda CB50J 17-3-2004 21:54 Print reply

Posts: 4190
Ik denk dan idd dat het valse lucht is

Want als ik de luchtschroef helemaal in heb ( uit in principe ) zou hij toch echt af moeten slaan omdat hij geen lucht krijgt. Hij slaat dan dus niet af wat dan dus idd betekend dat hij valse lucht ZUIGT. Hmm... kut zooi, ga dan morgen wel ff verder kijken, net als wat Niellesie zei op dat stuk waar carb en spruitstuk aansluiten daar zou hij denk idd het eerste valse lucht aanZUIGEN.

Maar voor de rest klonk alles perfect
Thx Guys, ik laat wel horen of het gelukt is...
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Dr.Insane 17-3-2004 22:48 Print reply
Posts: 66
Hmmm...volgens mij als ie helemaal ingedraait is moet ie gewoon nog draaien hoor!!?!??!
Je sluit je inlaat toch niet af hiermeej!!
Als ie stationair draait gewoon ff je hand op je carb en dan hoor je wel of ie valse lucht zuigt.(blijft ie lopen??)
En sluit je gasschuif nou helemaal?
 
kpotappel86 17-3-2004 23:01 Print reply

Posts: 2679
is je kabel niet te kort had een vriend van me ook met zijn 18mm trek hem los in je gashendel je kabel is het dan nog steeds
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<

Dit topic is 849 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved