Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Morini blok reviseren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1188 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16842 - Morini blok reviseren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1233 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DiaL-OuT 17-3-2004 17:46 Print topicpost
Posts: 419
Nou heb ik een lekke krukas kering, maar mijn blok trilt als de &%$&^%$
Het zou kunnen zijn omdat die van onder niet precies goed vast zit omdat de startmotor weg is (weet iemand hoe duur die is?).
Maar het blok zit heel vast... (ookal niet 100% vast)

Maar nou dacht een vriend van mij dat er misschien wel lagers rot waren ofzo.
Dus is het moeilijk om ene Morini blok (van gilera gsm) te reviseren?
En wat heb ik allemaal er voor nodig?
 
Gilera GSM | Gilardoni 74cc | Metrakit | Dell' Ortho 19mm | Top Racing Krukas

-Zeroed in- 17-3-2004 19:48 Print reply

Posts: 3255
ben ik net mee klaar.
heb de jager wel 3x om schemas gevraagd, maar ik mis nogsteeds de belangrijkste, die van de primaire as, hebben ze niet ofzo.

ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met reviseren, maar ik denk dat je beter even je vliegwiel kan checken op speling en of de vulringen wel tussen de rubbers van het blok en je frame inzitten, scheelt namelijk ook een boel.

dit is geen blok voor beginners, er is niks over bekend.
dus dan is er kans dat je m ook niet meer in elkaar krijgt mocht je versnellingsbak eruit flikkeren.
oja, als er iets kapot is aan een morini kost het je kapitalen, ALS het te verkrijgen is.



Dit bericht is ge-edit door -Zeroed in- op 17-3-2004 19:49
 
DiaL-OuT 17-3-2004 21:47 Print reply
Posts: 419
Ik zie het al, dat word nix.
Dan alleen die kering maar, en FF kijke hoe het blok vast zit....
 
Gilera GSM | Gilardoni 74cc | Metrakit | Dell' Ortho 19mm | Top Racing Krukas
arrier 17-3-2004 22:17 Print reply
Posts: 2221
trek/duw gewoon ff aan je vliegwiel ken je meteen zien of t wel of niet aan je lagers ligt
 
Arjanus 17-3-2004 23:28 Print reply

Posts: 9073
hmm ben ik niet helemaal met je eens anton

blok is juist helemaal niet zo moeilijk

versnellingsbak blijft mooi in mekaar zitten en voor de rest is het alleen krukas eruit trekken , lagers vervangen , goed in elkaar zetten en klaar

natuurlijk is het altijd makkelijk als je er iemand bij hebt die er een beetje verstand van heeft!!
 
lieber nurburgring als ehering
Nick Bakker 18-3-2004 7:47 Print reply
Posts: 81
met trekken of duwen aan je vliegwiel zul je niet vaak speling voelen, je moet eraan draaien en luisteren of je lagers geen gergrom maken.
 
Saknet 18-3-2004 8:08 Print reply

Posts: 10355
lol
ik voel het altijd gelijk

heb jij het originele zelf sleutelen hondaw handleidingding wel eens gelezen?

maja als je brommer raar tikt en hij heeft geen speling dan moet je indd ff draaien want kan wezen dat er wat kogeltjes vast zitten in n lager omdat ze verplaatst zijn ofzo

zo had ik bij een MT dat hij op het ene stuk geen speling had en dan draaide je het vliegwiel een rondje en had hij ineens vette speling

Dit bericht is ge-edit door barteld op 18-3-2004 8:11
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
-Zeroed in- 18-3-2004 18:06 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus

hmm ben ik niet helemaal met je eens anton

blok is juist helemaal niet zo moeilijk

versnellingsbak blijft mooi in mekaar zitten en voor de rest is het alleen krukas eruit trekken , lagers vervangen , goed in elkaar zetten en klaar

natuurlijk is het altijd makkelijk als je er iemand bij hebt die er een beetje verstand van heeft!!


dat ben ik helemaal met je eens, zo ist met elke versnellingsbak overigens.
maar ik zeg er ook bij als je versnellingsbak eruit valt (of als 1 van je binnenschaallagers aan vervanging toe is).


 
Joostvdw 18-3-2004 18:25 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barteld

lol
ik voel het altijd gelijk

heb jij het originele zelf sleutelen hondaw handleidingding wel eens gelezen?

maja als je brommer raar tikt en hij heeft geen speling dan moet je indd ff draaien want kan wezen dat er wat kogeltjes vast zitten in n lager omdat ze verplaatst zijn ofzo

zo had ik bij een MT dat hij op het ene stuk geen speling had en dan draaide je het vliegwiel een rondje en had hij ineens vette speling

Dit bericht is ge-edit door barteld op 18-3-2004 8:11


ik had dit precies zo , meestal geen speling, behalve op een bepaald punt, dan klemt me vliegwiel gewoon tegen et carter vast, vast vast.....

das dus een lager wat een balletje mist (moet ik dat terug vinden?)
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
renegade 18-3-2004 18:43 Print reply

Posts: 1064
ik zal het maar doen anders krijg je net zo iets als mij, als je ff verder denkt .. krijgt dus elke x als hij vast slaat dat vlieg wiel een opdonder hoe meer toerten hoe vaker ewen opdonder, hoe sneller hij dus afbreekt .. maar goed wat denk je wat er voor verkeerde krachten op de lagers komen .. die zullen er dan snel mee kappen

Dit bericht is ge-edit door flakfazer op 18-3-2004 18:44
 
flakfazer ==> renegade ( sonic powa)
Arjanus 18-3-2004 19:01 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Zeroed in-

dat ben ik helemaal met je eens, zo ist met elke versnellingsbak overigens.......



oh ja trek maar eens een honda, suzuki of een ander 'oud'blok los , met een beetje pech rolt je bak zo over de grond , en bij morini zitten er mooi van die ringetjes voor

 
lieber nurburgring als ehering
-Zeroed in- 18-3-2004 19:06 Print reply

Posts: 3255
wat voor ringetjes?
ben geen ringetjes tegengekomen
 
SkaBla [Pim] 18-3-2004 19:44 Print reply

Posts: 4659
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barteld

lol
ik voel het altijd gelijk

heb jij het originele zelf sleutelen hondaw handleidingding wel eens gelezen?

maja als je brommer raar tikt en hij heeft geen speling dan moet je indd ff draaien want kan wezen dat er wat kogeltjes vast zitten in n lager omdat ze verplaatst zijn ofzo

zo had ik bij een MT dat hij op het ene stuk geen speling had en dan draaide je het vliegwiel een rondje en had hij ineens vette speling

Dit bericht is ge-edit door barteld op 18-3-2004 8:11

had ik ook toen ik mijn tsx kocht... daarvan was de krukas scheef afgesleten....
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D

Dit topic is 1233 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved