Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - GVD, mijn cilinder is vast genaaid

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 859 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1683 - GVD, mijn cilinder is vast genaaid
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1606 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

B3AST 29-9-01?19:50 Print reply
Posts: 2469
Hmmmm ik denk echt dat ie te arm was hoor, lijtk me errug sterk dat je bij shell benzine tankt zonder olie... je sproeier was gewoon te klein, en door dat spinnen (veel toeren, geen rij-wind koeling) is ie gewoon HEEEL erg heet daardoor geworden dat wordt versterkt door kleinere sproeier en kleine carburateur = sowieso al minder mengsel...


dus alle ingredienten voor een gruwelijke vastloper...
 
- insane in the brain -
barry 30-9-01?12:04 Print reply

Posts: 7387
ik had er een 24mm op zitten, maar het is gewoon zwaar kut :(
 
He?
-Michiel RS- 30-9-01?15:33 Print reply
Posts: 2803
gewoon een nieuwe kope met chroomwand/nikalsilwand en niet zo zitte janke
 
barry 30-9-01?15:36 Print reply

Posts: 7387
heb geen doekes voor een nieuwe 70cc maar ik ga mijn gare 65cc er maar weer op leggen..

oh ja, dit zijn foto's van mijn cilinder en zuiger, niet echt scherp maar je kunt het wel zien, en de piston veertjes zaten er in. dus die waren het niet, die zuigerveren zaten ook nog op hun plaats gedrukt. er zijn altans geen aanwzijzingen dat die het waren. en er was geen grijs spul bij de kop. want dat krijg je toch meestal als het aan de zuiger veren heeft gelegen?

dus dan moet het wel een warm loper zijn geweest denk ik...



[This message is edited by barry on 30-9-01 15:41]
 
He?
Sven the man 30-9-01?20:54 Print reply
Posts: 456
whaha, mooie krasjes :n
die van mij ziet er toch iets minder ernstig uit... (maar hij doet het ook nie dus das KUT :p !!)
 
[B]6000cc RACER!!![/B] [IMG]http://24.132.20.228/mup/276.jpg[/IMG]
-Michiel RS- 30-9-01?22:36 Print reply
Posts: 2803
misschien doet ie het gewoon zo nog, als je er effe een nieuwe zuiger in zet, die krassen lijken me namelijk niet zo diep en hoog op de foto.
Die zuiger lijkt wel helemaal zwart, dat kan best eens olietekort zijn geweest ja.
Maar ik zou je krukas ook effe op speling tjekken, want daardoor kan hij ook vastlopen.

Ohja wat ik nu ineens ook nog zie:

Die inlaat, dat 4 kante gat in je cilinderwand, die onderste rand is helemaal niet in een U vorm, daar bijft de zuiger ook achter hangen iedere keer als hij naar beneden gaat met hoge toeren, aanpassen dus !

En nog iets ergers: ik zie een ronde ring in je zuiger geslagen, dit is door je cilinderkop gekomen!!
Ik weet niet of je zo al lang doorrijdt maar het is er niet zomaar effe snel in gekomen en het veroorzaakt erg snel speling op je krAkas!!

[This message is edited by Michiel Ts70x on 30-9-01 22:41]
 
barry 1-10-01?07:13 Print reply

Posts: 7387
nou weet je wat het rare is... daarvoor heeft die cilinder altijd goed gereden en geen problemen mee gehad dus aan die inlaat kan het niet liggen, en de zuiger is tegen de pet aangekomen, maar als je brommer loopt moet je dan toch getik horen? dat hoorde ik niet, en als hij niet aanwas en je kickte dan hoorde je nog geen gekick, dus ik ging er vanuit dat het wel goed was

maar waarschijnlijk kan ik mijn cilinder laten honen voor maar 40,-

maar ik heb nu mijn 50euro er weer op liggen en moet ik daarzolang maar mee in de drek rijden
 
He?
Junkie XR 1-10-01?10:35 Print reply

Posts: 5753
Ik tank ook altijd mengsmering en het kan geen kwaad, al rijd ie echt wel beter met echte olie. Maar wat Nick ook al zei: goed warmrijden is zoooow belangerijk. Als ik mijn brommer start, trek ik eerst mijn choke uit. Dan laat ik 'm ff 10 seconden lopen. En dan rij ik rustig weg (tot 7000 toeren), dan rij ik ongeveer 500 meter met choke, daarna choke uit, en eerstvolgende kilometer ook nog niet echt meer als 8000 toeren maken. Warmrijden is gewoon vet belangerijk, en als je net als ik al zolang op dezelfde brommer rijdt voel je dat aan. Als ik 'm niet goed warm rij, dan merk ik dat later die rit wel. Krijg je veel minder power omdat ie tijdens het warmrijden te warm word, omdat ie dan nog niet voldoende gesmeerd is zegmaar. Ook, zaterdag, ik was ff gestopt in het zand en een half uurtje later gingen we weer (ga ik verder niet op in) verder. Dus ik een beetje power om weg te komen uit het zand. Later tijdens het rijden merk je dan gewoon dat ie veel minder lekker loopt.

En heb gewoon uberhaupt minder gezeik sinds ik dat doe. Alles blijft er wat langer heel door. Heb nu al lange tijd geen gezeik meer gehad terwijl ik vroeger altijd wel wat had, zoals bougie'tjes die eruit klapte en dat soort stomme dingen. Maar wat ik ook duidelijk wil maken is: ook weer niet alleen in lage toeren rijden. Gewoon ook af en toe opentrekken, en dan vind ik 10500-11000 toeren al meer dan genoeg. Maar dit om je uitlaat een beetje schoon te houden en om je bougie'tjes ook een beetje schoon te houden. Als ik 'm 5 minuten stationair laat draaien dan verzuipt ie ook echt vreselijk!

Hopelijk begrijpen jullie een beetje wat ik wil zeggen.

Trouwens nog ff 2 dingen:

gisteren kwam ik een gast tegen die vroeger altijd scooter enzo reed. Sta te tanken, hoor ik ineens een of andere gruwelijk schakelbrommer aankomen. Bleek hij dat te zijn, ree op een helemaal zwarte Rieju. Was echt wel mooi dingtje, maar hij had er een powerfilter op. Echt een hele open ruimte bij z'n blok, dat was dan weer minder. En het geluid was ook prut, heel erg scooter achtig. Maar dat ding ree wel 105, maar wou niet echt op het achterwiel zei hij. Maar zou ik wel ruilen voor m'n SH denk ik

En gisteren zag ik bij m'n vader in de buurt een Honda XL500 staan. En ik denk: welke maloot plakt er nou zo'n gekke oranje sticker op z'n tank. Bleek een sticker van de reinigings politie te zijn. Dat ie moet worden weggehaald, anders doen zij het en dan pleuren ze 'm gewoon weg, maar wil anders wel ff gaan informeren of ik dat ding niet gewoon mee kan nemen, en dan lekker op gaan knappen ofzo. Is echt een mooi dingetje, ietsje nieuwer als die van Max van Doorn, wel met monoshock enzo, en zag er nog wel redelijk uit, beetje deuk in tank enzo, maar geen roest. Als ik 'm meeneem dan ga ik 'm ook zwart spuiten denk ik. Maar goed, dat moeten we eerst nog eens zien. Ben benieuwd.
 
MB50TUNED 1-10-01?12:22 Print reply
Posts: 1054
Maak gelijk ff een poortmapje, de cilinder is er nou toch vanaf .
En dit is geen nicasil cilinder, maar slijtijzer. En ik vind het zeer dom om met een getunede cilinder met een 13 mm te rijden. Een getunede cilinder wil veel toeren ---> grotere carb nodig. Carb zorgt ook voor betere koeling en meer mengsel --> betere smering. Zowel wel prestaties als levensduur had je een andere carb MOETEN monteren.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
barry 1-10-01?16:12 Print reply

Posts: 7387
ok, van dat inrijden heb ik nu wat van geleerd , maar hoe kom jij (mb50???) er bij dat er een 13mm heeft opgezeten???

die rieju's zijn inderdaad super vet en rijden vet hard maar zit zo'n lelijk geluid in vind ik...


 
He?
MB50TUNED 1-10-01?16:19 Print reply
Posts: 1054
oeps, foutje, ik denk dat ik wat te veel topics open had staan/niet goed gelezen heb, sorry
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
-Michiel RS- 1-10-01?18:58 Print reply
Posts: 2803
ohja wat me nu ook opvalt is dat ik allemaal zwarte strepen/vegen op je zuiger zie zitte, dit heb ik ook al eens gezien op de zuiger van mijn ts80x die iemand had verneukt, er zat een veeels te kleine sproeier in, duss ik denk dat dat ook bij jou zo is, net zoals iedereen zegt tegen je !
 
Nick - Administrator 1-10-01?20:13 Print reply

Posts: 4967
Ja maar dat zuipt teveel Michiel
 
barry 1-10-01?21:27 Print reply

Posts: 7387
jonge kop houden nick ,

er kan geen te kleine sproeier in hebben gezeten want ik had een 180sproeier met spowerfilter

en daarmee liep hij dus perfect. (nadat de onsteking goed was)
toen ik er een 200 in zette reed hij minderm hij verzoop wat.
en een kleinere sproeier heb ik niet geprobeerd en de bougie was gewoon koffiebruin

 
He?
Saknet 1-10-01?23:31 Print reply

Posts: 10355
luchtschroefje te ver uit zodat ie stationair amper smering krijgt ofzo?
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 1606 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved