Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #16760 - Remcylinder honda mt
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 1739 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Tjebbex |
14-3-2004 19:09 |
Posts: 119 |
Hey, ik heb sinds een paar weken een mooie mt5, hij is in goeie staat maar er moeste wat kleine dingetjes aan gedaan worden.
Onder andere nieuwe remblokjes: ik heb de oude eruit gehaalt, en de hele rem eraf gehaald hele nacht in de cola gelegd toen was ie roest en vet vrij helemaal als nieuw.
MAAR
Nu ben ik vreselijk opgefokt want die kut remcylinder wil niet trug in die kut schijfrem. Ik ben er al de hele fucking kut dag me bezig en ik heb echt alles geprobeerd.
Ik heb het geprobeerd zonder remvloeistof erin. en zonder nippel. Dan zit die cylinder echt muuuuuuur vast. En nu heb ik em weer aangesloten. volgepomt met vloeistof, ontlucht etc. en jah ik heb er nu beweging in gekregen. omhoog.. nu steek die cylinder er dus 3 centimeter uit en passen zelfs de afgesleten remblokjes er niet meer in.
iemand plzz help me:-0 want ik wordt zo boos als zoiets doms me niet lukt nu ga ik wiet roken om te relaxen alvast thnx- Tj
|
|
|
|
brommercrazy |
14-3-2004 20:11 |
Posts: 2594 |
met grote (waterpomp) tang gewoon terug knijpen.
|
|
|
|
Pas |
14-3-2004 20:16 |
Posts: 1181 |
zitten de pakkingsringen ringen goed in de klauw, geen uitsteeksels aan je remzuiger. Je moet 'm helemaal insmeren met een bep soort vet, kreeg ik van me bromboer toen ik die rubbere ringen ging vervangen en hij gleed er zo in. Maar heb je 'm nou gedemonteerd of niet, en heb je de slang eraf, zo niet, doe dat ff misschien helpt het wel.
veel succes
edit, had 't net niet helemaal goed gelezen: trek die zuiger er maar weer uit als het niet lukt met de waterpomptang weer terug te drukken (reservoir openhouden als je dat doet). Demonteer die hele klauw en kijk meteen of er nieuwe ringen in moeten
nogmaals succes
Dit bericht is ge-edit door Pas op 14-3-2004 20:18
|
|
GSXR600K1 |
|
Tjebbex |
14-3-2004 23:09 |
Posts: 119 |
Hey, alvast bedankt voor jullie hulp. Met een waterpomp tang gaat de cilinder niet trug. ook niet met een tweede waterpomp tang (waar mijn 120kilo zwaare buurman met zwarte band karate in knijpt)
ik heb echt voor me leven geprobeerd om die bout/moer waar de slang aan de klauw of hoe dat ding ook heet los te maken. Ik heb hem van boven los( bij de rem) maar van onder lijkt het wel of deze niet los hoort te kunnen ofzo:S hij zat tussen de bankschroef en ik ging op de sleutel staan.
maar hij gaat gewoon niet los. hij is niet veroest of zo en ik heb er kruipoli en alle rotzooi die ik kon vinden overheen gesmeerd maar hij gaat gewoon niet los. En als ik de klauw wil demonteren moet deze ook los.
Is hier misschien iemand die sterker is dan mijn buurman en ook in amsterdam woont en die enorm veel zin heeft om vanavond zijn krachten te komen vertonen zodat ik morgen niet op de fiets naar school moet of misschien een goede tip voor die bout loskrijgen? Of is het beter om uit te boren? of misschien gewoon nieuwe klauw?
|
|
|
|
Blorn |
14-3-2004 23:13 |
Posts: 13825 |
MT heeft geen schijfrem, dus je zal wel een MB klauw hebben. Zorg dat keerring goed in de klauw zit, kijk goed na of je cilindertje helemaal glad is en schuur m desnoods op met 1200 en ietsje polijsten. Smeer vervolgens de cilinder in met remvloeistof en duw hem RECHT (!!) de klauw in, dan moet het goed gaan.
Banjobout hoort gewoon los te kunnen, klem de klauw eens in bankschroef en zet er een ratel op met verlengd handvat.
|
|
|
|
Tjebbex |
14-3-2004 23:27 |
Posts: 119 |
Hey,thnx
jah et is een mb klauw, maar als ik hem erin ga duwen moet er dan remvloeistof inzitten ofnie? en euh wat is een keerring?:S
ik heb de cilinder al weer helemaal glad geschuurd, hm had namelijk toen ik na twee uur duwen en slaan enzo het een beetje gehad en heb met een bijl:S:S ( de achterkant van) op die cilinder geslagen daar werd ie niet echt gladder van. Maar dat is alweer verholpen, ik weet trouwens ook echt niet wat wij met een fucking bijl in huis moeten, kwoon midden in amsterdam mja misschien heeft me Pa'tje moordlustige plannen ofzo...
Dit bericht is ge-edit door Tjebbex op 14-3-2004 23:31
|
|
|
|
-jaZper- |
15-3-2004 8:02 |
Posts: 3841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tjebbex
Hey,thnx
jah et is een mb klauw, maar als ik hem erin ga duwen moet er dan remvloeistof inzitten ofnie? en euh wat is een keerring?:S
ik heb de cilinder al weer helemaal glad geschuurd, hm had namelijk toen ik na twee uur duwen en slaan enzo het een beetje gehad en heb met een bijl:S:S ( de achterkant van) op die cilinder geslagen daar werd ie niet echt gladder van. Maar dat is alweer verholpen, ik weet trouwens ook echt niet wat wij met een fucking bijl in huis moeten, kwoon midden in amsterdam mja misschien heeft me Pa'tje moordlustige plannen ofzo...
Dit bericht is ge-edit door Tjebbex op 14-3-2004 23:31
dit gaat de verkeerde kant op, ga jij met een bijl die cilinder erin rammen?
maargoed, je hebt nu dus 2 waterpomp tangen, zet 1 tang zo op je cilinder vast zotat je de cilinder erin duwd, zet de 2de waterpomp tang op de handvaten van de 1ste tang, zodat je ineens veeel meer kracht kun zetten dan met 1 tang, succes
Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 15-3-2004 8:05
|
|
groene motoren gaan harder |
|
kpotappel86 |
15-3-2004 10:09 |
Posts: 2679 |
ik denk dat je gewoon iets fout doet zo moeilijk kan dat toch niet gaan eigenlijk...
|
|
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<< |
|
-jaZper- |
15-3-2004 11:01 |
Posts: 3841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kpotappel86
ik denk dat je gewoon iets fout doet zo moeilijk kan dat toch niet gaan eigenlijk...
oooo jawel.. dat kan heeel moeilijk gaan hoor
|
|
groene motoren gaan harder |
|
vinnie |
15-3-2004 11:05 |
Posts: 3505 |
leg 1 van je oude remblokjes op die zuiger.
Zet er dan een lijmklem op en aandraaien, bij mij ging het toen naar binnen
|
|
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon |
|
Tjebbex |
15-3-2004 14:29 |
Posts: 119 |
Hey guyz, bedankt voor al die advieze , ik ga nu alles proberen en vertel strax wel of het me gelukt is. Ik ben btw wel op de fiets naar school geweest ... zucht
|
|
|
|
MTX 80 RII H |
15-3-2004 14:53 |
Posts: 336 |
is je stofring het probleem niet?
toen ik nieuwe keerringen erin had gezet kreeg ik mn zuigers er ook niet terug in. Toen ik die stofring eruit gehaald had ging hij vanzelf.
De stofring is de eerste ring die je tegenkomt als je de zuigers erin wil doen.
Die ring zit er natuurlijk niet voor niets in, maar dan vervang ik mn keerringen wel een keer meer, dingen kostten toch maar ?4,- ofzo.
|
|
It's a multiple-station rotation installation |
|
Tjebbex |
15-3-2004 20:41 |
|
Saknet |
16-3-2004 11:51 |
Posts: 10355 |
uhm tsja
je klauw moet ook wat heen en weer kunnen bewegen he
anders remt hij maar op 1 blokje en zit ie niet lekker
komt vaak voor bij klauwen die lange tijd buiten werking zijn geweest
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
-jaZper- |
16-3-2004 12:51 |
Posts: 3841 |
je moet je klauw uit balanceren, dit.. is een lang verhaal, bij mij is het gelukt, voeg me maar toe op msn heb vanavond nog wel ff tijd.
|
|
groene motoren gaan harder |
|
Hans F |
16-3-2004 13:36 |
|
Dit topic is 1739 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|