Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Remcylinder honda mt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 695 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16760 - Remcylinder honda mt
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1699 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tjebbex 14-3-2004 19:09 Print topicpost

Posts: 119
Hey, ik heb sinds een paar weken een mooie mt5, hij is in goeie staat maar er moeste wat kleine dingetjes aan gedaan worden.
Onder andere nieuwe remblokjes: ik heb de oude eruit gehaalt, en de hele rem eraf gehaald hele nacht in de cola gelegd toen was ie roest en vet vrij helemaal als nieuw.
MAAR
Nu ben ik vreselijk opgefokt want die kut remcylinder wil niet trug in die kut schijfrem. Ik ben er al de hele fucking kut dag me bezig en ik heb echt alles geprobeerd.
Ik heb het geprobeerd zonder remvloeistof erin. en zonder nippel. Dan zit die cylinder echt muuuuuuur vast. En nu heb ik em weer aangesloten. volgepomt met vloeistof, ontlucht etc. en jah ik heb er nu beweging in gekregen. omhoog.. nu steek die cylinder er dus 3 centimeter uit en passen zelfs de afgesleten remblokjes er niet meer in.

iemand plzz help me:-0 want ik wordt zo boos als zoiets doms me niet lukt nu ga ik wiet roken om te relaxen alvast thnx- Tj
 

brommercrazy 14-3-2004 20:11 Print reply

Posts: 2594
met grote (waterpomp) tang gewoon terug knijpen.
 
Pas 14-3-2004 20:16 Print reply

Posts: 1181
zitten de pakkingsringen ringen goed in de klauw, geen uitsteeksels aan je remzuiger. Je moet 'm helemaal insmeren met een bep soort vet, kreeg ik van me bromboer toen ik die rubbere ringen ging vervangen en hij gleed er zo in. Maar heb je 'm nou gedemonteerd of niet, en heb je de slang eraf, zo niet, doe dat ff misschien helpt het wel.

veel succes

edit, had 't net niet helemaal goed gelezen: trek die zuiger er maar weer uit als het niet lukt met de waterpomptang weer terug te drukken (reservoir openhouden als je dat doet). Demonteer die hele klauw en kijk meteen of er nieuwe ringen in moeten

nogmaals succes

Dit bericht is ge-edit door Pas op 14-3-2004 20:18
 
GSXR600K1
Tjebbex 14-3-2004 23:09 Print reply

Posts: 119
Hey, alvast bedankt voor jullie hulp. Met een waterpomp tang gaat de cilinder niet trug. ook niet met een tweede waterpomp tang (waar mijn 120kilo zwaare buurman met zwarte band karate in knijpt)
ik heb echt voor me leven geprobeerd om die bout/moer waar de slang aan de klauw of hoe dat ding ook heet los te maken. Ik heb hem van boven los( bij de rem) maar van onder lijkt het wel of deze niet los hoort te kunnen ofzo:S hij zat tussen de bankschroef en ik ging op de sleutel staan.
maar hij gaat gewoon niet los. hij is niet veroest of zo en ik heb er kruipoli en alle rotzooi die ik kon vinden overheen gesmeerd maar hij gaat gewoon niet los. En als ik de klauw wil demonteren moet deze ook los.

Is hier misschien iemand die sterker is dan mijn buurman en ook in amsterdam woont en die enorm veel zin heeft om vanavond zijn krachten te komen vertonen zodat ik morgen niet op de fiets naar school moet of misschien een goede tip voor die bout loskrijgen? Of is het beter om uit te boren? of misschien gewoon nieuwe klauw?

 
Blorn 14-3-2004 23:13 Print reply

Posts: 13825
MT heeft geen schijfrem, dus je zal wel een MB klauw hebben. Zorg dat keerring goed in de klauw zit, kijk goed na of je cilindertje helemaal glad is en schuur m desnoods op met 1200 en ietsje polijsten. Smeer vervolgens de cilinder in met remvloeistof en duw hem RECHT (!!) de klauw in, dan moet het goed gaan.

Banjobout hoort gewoon los te kunnen, klem de klauw eens in bankschroef en zet er een ratel op met verlengd handvat.
 
Tjebbex 14-3-2004 23:27 Print reply

Posts: 119
Hey,thnx
jah et is een mb klauw, maar als ik hem erin ga duwen moet er dan remvloeistof inzitten ofnie? en euh wat is een keerring?:S

ik heb de cilinder al weer helemaal glad geschuurd, hm had namelijk toen ik na twee uur duwen en slaan enzo het een beetje gehad en heb met een bijl:S:S ( de achterkant van) op die cilinder geslagen daar werd ie niet echt gladder van. Maar dat is alweer verholpen, ik weet trouwens ook echt niet wat wij met een fucking bijl in huis moeten, kwoon midden in amsterdam mja misschien heeft me Pa'tje moordlustige plannen ofzo...

Dit bericht is ge-edit door Tjebbex op 14-3-2004 23:31
 
-jaZper- 15-3-2004 8:02 Print reply

Posts: 3841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tjebbex

Hey,thnx
jah et is een mb klauw, maar als ik hem erin ga duwen moet er dan remvloeistof inzitten ofnie? en euh wat is een keerring?:S

ik heb de cilinder al weer helemaal glad geschuurd, hm had namelijk toen ik na twee uur duwen en slaan enzo het een beetje gehad en heb met een bijl:S:S ( de achterkant van) op die cilinder geslagen daar werd ie niet echt gladder van. Maar dat is alweer verholpen, ik weet trouwens ook echt niet wat wij met een fucking bijl in huis moeten, kwoon midden in amsterdam mja misschien heeft me Pa'tje moordlustige plannen ofzo...

Dit bericht is ge-edit door Tjebbex op 14-3-2004 23:31


dit gaat de verkeerde kant op, ga jij met een bijl die cilinder erin rammen?
maargoed, je hebt nu dus 2 waterpomp tangen, zet 1 tang zo op je cilinder vast zotat je de cilinder erin duwd, zet de 2de waterpomp tang op de handvaten van de 1ste tang, zodat je ineens veeel meer kracht kun zetten dan met 1 tang, succes

Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 15-3-2004 8:05
 
groene motoren gaan harder
kpotappel86 15-3-2004 10:09 Print reply

Posts: 2679
ik denk dat je gewoon iets fout doet zo moeilijk kan dat toch niet gaan eigenlijk...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
-jaZper- 15-3-2004 11:01 Print reply

Posts: 3841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotappel86

ik denk dat je gewoon iets fout doet zo moeilijk kan dat toch niet gaan eigenlijk...


oooo jawel.. dat kan heeel moeilijk gaan hoor
 
groene motoren gaan harder
vinnie 15-3-2004 11:05 Print reply

Posts: 3505
leg 1 van je oude remblokjes op die zuiger.
Zet er dan een lijmklem op en aandraaien, bij mij ging het toen naar binnen
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
Tjebbex 15-3-2004 14:29 Print reply

Posts: 119
Hey guyz, bedankt voor al die advieze, ik ga nu alles proberen en vertel strax wel of het me gelukt is. Ik ben btw wel op de fiets naar school geweest ... zucht

 
MTX 80 RII H 15-3-2004 14:53 Print reply
Posts: 336
is je stofring het probleem niet?
toen ik nieuwe keerringen erin had gezet kreeg ik mn zuigers er ook niet terug in. Toen ik die stofring eruit gehaald had ging hij vanzelf.
De stofring is de eerste ring die je tegenkomt als je de zuigers erin wil doen.

Die ring zit er natuurlijk niet voor niets in, maar dan vervang ik mn keerringen wel een keer meer, dingen kostten toch maar ?4,- ofzo.
 
It's a multiple-station rotation installation
Tjebbex 15-3-2004 20:41 Print reply

Posts: 119
Hey, het is me gelukt , hij zit erin, met twee waterpomptangen een lijmklem en super veel kruipolie maar nu zit ie erop en alles is cool. behalve dat die fucking dingen nu enorm aanlopen en me brommer stinkt naar verbrande remblokjes Ze zitten denk ik eigenlijk wel goed de cilinder gaat heen en weer als je in de rem knijpt. maar die blokjes zijn gewoon nog te dik denk ik :s, kan ik gewoon rustig een uurtje rijden en zijn ze dan genoeg afgesleten of moet ik er iets anders aan doen?

En wat zjin keerringen en stofringen ? zie je die pas als je de klauw uit elkaar haalt?

Dit bericht is ge-edit door Tjebbex op 15-3-2004 20:43
 
Saknet 16-3-2004 11:51 Print reply

Posts: 10355
uhm tsja
je klauw moet ook wat heen en weer kunnen bewegen he

anders remt hij maar op 1 blokje en zit ie niet lekker

komt vaak voor bij klauwen die lange tijd buiten werking zijn geweest

 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
-jaZper- 16-3-2004 12:51 Print reply

Posts: 3841
je moet je klauw uit balanceren, dit.. is een lang verhaal, bij mij is het gelukt, voeg me maar toe op msn heb vanavond nog wel ff tijd.
 
groene motoren gaan harder
Hans F 16-3-2004 13:36 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tjebbex

Hey, het is me gelukt , hij zit erin, met twee waterpomptangen een lijmklem en super veel kruipolie maar nu zit ie erop en alles is cool. behalve dat die fucking dingen nu enorm aanlopen en me brommer stinkt naar verbrande remblokjes Ze zitten denk ik eigenlijk wel goed de cilinder gaat heen en weer als je in de rem knijpt. maar die blokjes zijn gewoon nog te dik denk ik :s, kan ik gewoon rustig een uurtje rijden en zijn ze dan genoeg afgesleten of moet ik er iets anders aan doen?

En wat zjin keerringen en stofringen ? zie je die pas als je de klauw uit elkaar haalt?

Dit bericht is ge-edit door Tjebbex op 15-3-2004 20:43


waarschijnlijk zit er iets niet goed, want het klopt niet dat je zoveel moeite moet doen om een lullig zuigertje in te duwen. Dit zou ook verklaren waarom hij aanloopt.

klauw balanceren?
 

Dit topic is 1699 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved