Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Welke Cylinder?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1113 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16751 - Welke Cylinder?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1902 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dr.Insane 14-3-2004 15:52 Print topicpost
Posts: 66
Ik heb een Honda NS1 (74cc)uit 96 watergekoeld en ik wil weten of daar een Honda MBX80/110cc cylinder op past zonder dat ik alles/iets moet aanpassen?
Dus ook de slangen van het watercooling,temp.meter o.i.d. moeten passen.
Heb nu dus een standaart 74cc watergekoeld eronder en volgens mij is het blokje dus gewoon een MBX 6bakje,maar wil evt. er een 80cc eronder gooien.
En is dit dan een oud of nieuw model watercooling?
Graag wat info van jullie???

Dit bericht is ge-edit door Dr.Insane op 14-3-2004 15:59
 

Aprilia-AF1 14-3-2004 16:11 Print reply
Posts: 1397
74 is 80cc
Net zoals 50 49.9 is.
 
Marcel.
Mr Pain 14-3-2004 16:18 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia-AF1

74 is 80cc
Net zoals 50 49.9 is.


74cc is geen 80cc en 49.9 is ook geen 50cc
 
Aprilia-AF1 14-3-2004 16:19 Print reply
Posts: 1397
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain

[...]


74cc is geen 80cc en 49.9 is ook geen 50cc

Ehm,ik snap op zich ook wel wat je bedoeld,maar (-bijna) iedereen zegt tegen een 49 cilinder 50,en tegen 74 80..
 
Marcel.
De Schout 14-3-2004 16:22 Print reply
Posts: 5327
gaat niet werken, ns1 blok zit je met een zuigerpen van 13 en '110' cilinders voor mbx zijn bij mijn weten alleen te koop met zuiger met pen 12. maar die std ns1 cilinder zou normaal toch wel redelijk door moeten kunnen lopen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
NSR RULEZZ 14-3-2004 16:25 Print reply

Posts: 4934
een ns1 blokej is toch vrij snel?
wrom zou je dan een mbx blok met 110 cc willen zoveel sneller zou het niet gaan
je kan beter gewoon die 80cc van je ns1 laten tunen
.....
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
arie-de-arier 14-3-2004 17:37 Print reply

Posts: 10000
hoe snel wil je gaan dan, ns1 rijd inderdaad best wel door er zijn mensen met 125cc op hun ns1 (the gothfather op dit forum) de cillinders zullen alleen maar leverbaar zijn in portugal/spanje en duitsland denk ik 50cc.nl heeft een 100cc metrakit maar niemand heeft die volgens mij getest, en de vlinderpoortjes kun je best wel mooi bijwerken @ori cilinder
 
Allah is beter
Dr.Insane 14-3-2004 18:40 Print reply
Posts: 66
Ach ik wil niet sneller gaan alleen wil ik sneller optrekken!!
Ik vind m nu erg traag namelijk.
En hij rijd niet naar behoren.
Dit heb ik in een andere topic al eens gevraagd waar dat evt. aan kan liggen,maar heb nu dus al diverse sproeiers geprobeerd en het heeft geen nut helaas.
T rare is dat ie bij 9000rpm ineens doortrekt naar de 11000rpm maar daarvoor lijkt het wel of ie inhoud?
Dus bij ong.8000rpm voel je gewoon dat ie moeite met de benzine lucht verhouding heeft o.i.d. en dan duurt het ff voordat ie verder door trekt maar als ie dan gaat gaat ie als een malle!?!?
Daar ben ik dus al mee bezig geweest en het heeft niks geholpen.
T jammere is dat die NS1 ook niet zo bekend is bij de meeste dealers en dat daar ook niet zomaar iets voor te leveren is.
Wat wel zou moeten dacht ik zo.
Ik heb nu mijn cylinder eens eraf gehaald om te kijken hoe het er uit ziet,maar ik zag gelijk al dat ie een vreemde verbranding had volgens mij?!?

Je ziet dat waar ie ontbrand dat de bougie erg licht van kleur is (uitlaatpoortkant) en de andere kant van de bougie is gewoon bruin,maar in de kop aan die kant zit niksqua verbranding aanslag??
Misschien lekt ie koelvloestof of heeft ie toch geen compressie genoeg???
Vandaar de nieuwe cylinder en natuurlijk pakkingen erbij gelijk.
Hoop dat iemand mij kan helpen??
Ik heb zelf eens op een RS gereden met een 80cc en die ging in no time naar de 120km/u op de teller en mijn NS1 haalt net 110 met windje meej en komt ook niet aan de top in zn 6?


Dit bericht is ge-edit door Dr.Insane op 14-3-2004 18:54
 
[RRT] Lost-P 14-3-2004 18:44 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dr.Insane

Ach ik wil niet sneller gaan alleen wil ik sneller optrekken!!
Ik vind m nu erg traag namelijk.
En hij rijd niet naar behoren.
Dit heb ik in een andere topic al eens gevraagd waar dat evt. aan kan liggen,maar heb nu dus al diverse sproeiers geprobeerd en het heeft geen nut helaas.
T rare is dat ie bij 9000rpm ineens doortrekt naar de 11000rpm maar daarvoor lijkt het wel of ie inhoud?
Dus bij ong.8000rpm voel je gewoon dat ie moeite met de benzine lucht verhouding heeft schijnbaar.
Daar ben ik dus al mee bezig geweest en het heeft niks geholpen.
T jammere is dat die NS1 ook niet zo bekend is bij de meeste dealers en dat daar ook niet zomaar iets voor te leveren is.
Wat wel zou moeten dacht ik zo.
Ik heb nu mijn cylinder eens eraf gehaald om te kijken hoe het er uit ziet,maar ik zag gelijk al dat ie een vraamde verbranding had volgens mij?!?
afbeelding
Je ziet dat waar ie ontbrand dat de bougie erg licht van kleur is (uitlaatpoortkant) en de andere kant van de bougie is gewoon bruin,maar in de kop aan die kant zit niksqua verbranding aanslag??
Misschien lekt ie koelvloestof of heeft ie toch geen compressie genoeg.
Vandaar de nieuwe cylinder en natuurlijk pakkingen erbij gelijk.
Hoop dat iemand mij kan helpen??
Ik heb zelf eens op een RS gereden met een 80cc en die ging in no time naar de 120km/u op de teller en mijn NS1 haalt net 110 met windje meej en komt ook niet aan de top in zn 6?



Dit bericht is ge-edit door Dr.Insane op 14-3-2004 18:44



Dat hij bij de 9000 toeren ineens gaat trekken is gewoon je powerband! en vaak zit er een klein dipje voor de powerband wat dus denk ik nij de 8000 toeren zit bij jou?...

Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 14-3-2004 18:45
 
Chille Tune shit dan
Dr.Insane 14-3-2004 18:51 Print reply
Posts: 66
Een klein dipje???
ALs je m in dat toeren gebied houd (ong. 8000rpm)dan voel je gewoon dat ie hard zacht hard zacht rijd??
En dat gaat dus ong.over 1000/1500rpm toeren.
Vind dat wel veel hoor??
Wel voor een 75cc tje.
Die moet toch wel aardig wat doortrekkracht hebbe dacht ik zo.
 
Dr.Insane 14-3-2004 18:53 Print reply
Posts: 66
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dr.Insane

Een klein dipje???
ALs je m in dat toeren gebied houd (ong. 8000rpm)dan voel je gewoon dat ie hard zacht hard zacht rijd??
En dat gaat dus ong.over 1000/1500rpm toeren.
Vind dat wel veel hoor??
Wel voor een 75cc tje.
Die moet toch wel aardig wat doortrekkracht hebbe dacht ik zo.

Owja er zit trouwens een 4kleps membraam in en daar zitten van die plastic klepsluiters op dus dat moet ook wel okeej zijn toch?
Wat me ook opvalt is dat de kop er super mooi uitziet?
Dus weinig aanslag.
Kan het dus zijn dat ie koelvloestof lekt waardoor de verbranding niet helemaal optimaal is en dus dat ie daarom erg inhoud in dat toeren gebied? (7500/8000)
En ook dus waarom die kop dus erg schoon is?

Dit bericht is ge-edit door Dr.Insane op 14-3-2004 18:58
 
[RRT] Lost-P 14-3-2004 18:54 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dr.Insane

[...]

Owja er zit trouwens een 4kleps membraam in en daar zitten van die plastic klepsluiters op dus dat moet ook wel okeej zijn toch?



plastic klepsluiters??? watte?
 
Chille Tune shit dan
hondacrosser 14-3-2004 18:55 Print reply

Posts: 1902
t is best verrot dat er een 13 mm pen in zit anders zou er wel een mbx snelle cilinder op passen waarschijnlijk
 
gonzales 14-3-2004 18:56 Print reply

Posts: 1319
cillinderkop is niet zo duidelijk maar volgens mij slaat ze grijs uit wat wijst op te kleine sproeier of ben ik zo goed fout ?
 
burn your rubber not your soul
Dr.Insane 14-3-2004 19:01 Print reply
Posts: 66
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

[...]



plastic klepsluiters??? watte?


Ja van die witte klepjes.

Quote:
cillinderkop is niet zo duidelijk maar volgens mij slaat ze grijs uit wat wijst op te kleine sproeier of ben ik zo goed fout ?

Heb dus al gereden met kleinere en grotere sproeiers en rijd nu met 115.
120 ook gereden maar toen kreeg ie echt ff te veel bij 6000rpm,verder reed ie er wel meej.
Maar dat viel mij ook op,dus weet niet wat het is???

En ja het is een 13mm pen en de zuiger grootte is 48mm dus.........
En hoe zit het trouwens met NSR cylinders?
Dit is toch ook hetzelfde als NS1,dus ook hetzelfde als MBX/MB/MT?

Dit bericht is ge-edit door Dr.Insane op 14-3-2004 19:11
 
NSR RULEZZ 14-3-2004 19:42 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dr.Insane

[...]


Ja van die witte klepjes.

[...]

Heb dus al gereden met kleinere en grotere sproeiers en rijd nu met 115.
120 ook gereden maar toen kreeg ie echt ff te veel bij 6000rpm,verder reed ie er wel meej.
Maar dat viel mij ook op,dus weet niet wat het is???

En ja het is een 13mm pen en de zuiger grootte is 48mm dus.........
En hoe zit het trouwens met NSR cylinders?
Dit is toch ook hetzelfde als NS1,dus ook hetzelfde als MBX/MB/MT?

Dit bericht is ge-edit door Dr.Insane op 14-3-2004 19:11

nee nsr cyl zijn ook weer anders als mbx
ns1 is zoizo al heel anders dus dat gaan allemaal nooit passen
mb/mt hebben luchtgekoelde cyl.
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???

Dit topic is 1902 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved