Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - yamaha dt koppeling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 949 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16732 - yamaha dt koppeling
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 13458 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bart-DRD 15-3-2004 11:10 Print reply

Posts: 1838
zorg dat je goeie blok olie heb voor natte koppelingen, weet 100% zeker dat als je de verkeerde of gewone 10w40 enzo gebruikt dat je koppeling het niet trekt.

ff zoeken en je vind wet clutch olie
 
stom stuk ei uit blik...
Teunmenator 16-3-2004 8:35 Print reply

Posts: 2524
Ik heb er CASTROL SAE 10w-40 4Takt inzitten is dat de goede?

Ik heb trouwens gemerkt dat ze (praktisch) niet slippen als ze warm zijn. Kun je daar nog een conclusie uit trekken?

(en past die 125cc koppeling???)
 
Bart-DRD 16-3-2004 9:23 Print reply

Posts: 1838
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

Ik heb er CASTROL SAE 10w-40 4Takt inzitten is dat de goede?

Ik heb trouwens gemerkt dat ze (praktisch) niet slippen als ze warm zijn. Kun je daar nog een conclusie uit trekken?

(en past die 125cc koppeling???)


klopt ook, is normaal. zelfs op me derbi 4plaats als die kout is pakt die minder snel dan als dioe warm is.

maar je moet eens kijken als die olie voor nattekoppelingen geschikt is, en anders eens andere proberen..
 
stom stuk ei uit blik...
kpotappel86 16-3-2004 9:33 Print reply

Posts: 2679
idd je moet altijd je olie warm rijden voor je je koppeling belast eigenlijk...

en idd hetis ook vaak je afstelling van je worm die moet een stukje vrij staan die zit onder het kleine kapje wat over je vliegwiel zit dan draai je dat m6 moertje los en dan draai je dat boutje wat naar lings... tot hij vrij staat en ook beetje spel bij je hendel dat schilt ook al een hoop hoor...

en nieuwe voorplaat helpt ook wel met nieuwe orii platen maar als je echt snel klaar wilt zijn en lang geen problemen wilt hebben koop dan maar gerusdt een 80cc 3-plaats of 4-plaats

 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
gijsd 16-3-2004 10:29 Print reply

Posts: 327
dt koppeling is gewoon niet sterk genoeg, je kunt er een opzetten van dt80, die is drieplaats
 
Teunmenator 16-3-2004 16:19 Print reply

Posts: 2524
Maar die olie is dus goed? en die 125cc koppeling kan dan niet? (want die kan ik wel 1 aankomen een 80cc niet...)
 
kpotappel86 16-3-2004 16:22 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

Maar die olie is dus goed? en die 125cc koppeling kan dan niet? (want die kan ik wel 1 aankomen een 80cc niet...)


met een 4 plaats moet je al een kleine aanpassing doen aan je voorplaat omdat je anders niet kan ontkoppelen met je carter dus denk na dan past een 6 plaats niet lijkt me(volgens mij check EEF ze foto's in ze profiel voor de waarheid)
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Teunmenator 16-3-2004 16:23 Print reply

Posts: 2524
maar 70cc trekt ie toch wel (volgens vele dan)bedoel liever een 80cc koppeling maar die kan ik niet aankomen. Hij trekt hem er niet meer doorheen als ie warm is (=> niewe platen erin denk ik..)
 
David 16-3-2004 16:37 Print reply
Posts: 259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gijsd

dt koppeling is gewoon niet sterk genoeg, je kunt er een opzetten van dt80, die is drieplaats


idd, met die twee plaats koppeling is niets te beginnen.
Blijft altijd en altijd maar slippen, zelfs met 3 revetten 8er strakere veren en nieuwe platen.

dus ====> 80cc kopeling
 
ties 16-3-2004 17:05 Print reply
Posts: 1333
4 plaats aanpassing is onzin. gewoon de goede voorplaat hebben. je kan die van een 80 en 50 ook niet uitwisselen. de 80 komt er minder ver uit.
 
Teunmenator 17-3-2004 18:24 Print reply

Posts: 2524

Ik heb een 80cc (3plaats) binnehuis. Maar nu: ik heb nog platen liggen maar ik weet niet of die goed zijn (van die ijzere voor er tussen en van die geribbelde). Weet iemand hier die standaardmaten voor?? dus dat ik dat ff op kan meten.

bvd

Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 17-3-2004 18:24
 
Teunmenator 17-3-2004 22:10 Print reply

Posts: 2524
Daarbij zag ik op 50cc.nl platen van 1,88 euro bij de plaatselijke brommerboer zijn die platen 11 euro. Kan dat dan toch kloppen? en zijn dat originele? http://www.50cc.nl/z...3785&Submit=Zoek
 
j33b33 17-3-2004 22:23 Print reply

Posts: 437
Ik heb ook DT gereden.. En die plaat lijkt zeker wel origineel !..

wel goeiekoop.. ik zou zeggen voor da geld . KOPEN



 
Killerbean 17-3-2004 22:31 Print reply

Posts: 3243
je hebt stalen en org platen moet je op letten.

en het is erg belangrijk op er strakke veren
en HALF synthetische olie indoet.

10 w 40 is veel te vet en daar gaat je clutch me clutchen (slippen :P)
 
RX loos
Teunmenator 17-3-2004 22:34 Print reply

Posts: 2524
ja dat weet ik allemaal al. Kmoet nou alleen nog weten of deze platen origineel zijn ofniet? en of ik die ouwe originele platen die ik heb liggen nog kan gebruiken (dus of ze niet te ver versleten zijn)
 

Dit topic is 13458 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved