Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MB valt uit na minuut rijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 852 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16729 - MB valt uit na minuut rijden
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2277 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

lafstafarian 13-3-2004 18:48 Print topicpost

Posts: 446
Ik reed vrijdag terug van school en onderweg viel mn MB opeens uit. Ik dacht dat ik het gaskraantje was vergeten open te doen, was ik niet. Ik probeer te kicken, lukt gewoon maar wil niet starten. Dus ik liep een stukje richting huis en dacht laat me weer proberen te starten en hij ging aan . Ik rij naar huis en dacht ik rij ff een stukje door om te kijken of hij nog goed rijdt en opeens valt hij weer uit.

Ik heb carburateur losgehaald, kdach eerst dat vlotterbak vastzat of sproeier verstopt oid, maar dat zat allemaal goed. Bougie bekeken, btje donker (niet zwart) en nat (komt waarschijnlijk gewoon door het proberen te starten). Bougie ff schoongemaakt en vonk gecheckt, vonkte goed. Dus ik weer proberen te starten en hij liep weer. Na 1 minuut rijden viel hij weer uit. Daarna heb ik em gewoon stil laten staan en ff binnen gaan zitten, toen ik terug kwam startte hij weer en ja hoor, na een minuut rijden voelde ik dat hij niet op mijn gas reageerde en ik liet dus gas los. Hij viel terug in toeren en dan uit. Als het een mengselprobleem was zou ik tijdens een stukje rijden bluuuhhhhh geluid moeten horen op het laatst, stotteren of anders hoog stationair draaien als ik mn gals losliet. Geen van die dingen had ik, dus geen afstelling.

Ik heb het gevoel dat de electriciteit zwak wordt als ik rij oid. Als de bougie gewoon zou stoppen met vonken zou hij in 1 keer uitvallen maar hij valt geleidelijk aan terug in toeren en uit.

Heeelp

edit:
ff setup erbij zetten

70cc Eurokit
16mm Mikuni sproeier 90 Keihin
K&N Powerfilter
Std. Snel uitlaat
vertanding: 14/45

Dit bericht is ge-edit door lafstafarian op 13-3-2004 18:54
 

Pimmie 13-3-2004 18:51 Print reply
Posts: 155
Wat is de kleur van je bogie als ie uitvalt??
 
lafstafarian 13-3-2004 18:55 Print reply

Posts: 446
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pimmie

Wat is de kleur van je bogie als ie uitvalt??


Beetje donkerbruin, niet zwart. (koffie met weinig melk )

Dit bericht is ge-edit door lafstafarian op 13-3-2004 18:55
 
master of disaster_rs50 13-3-2004 18:58 Print reply
Posts: 1839
knijp voor de grap eens je koppeling in en geen gas geven, vlak voordat ie uitvalt.
als ie hoog in toeren gaat lopen is het carburatie probleem.
valt ie alsnog uit, zou ik het in je ontsteking gaan zoeken.
 
lalalalalala i can't hear you
huh 13-3-2004 19:32 Print reply
Posts: 1755
Ik zou het meer in de benzinetoevoer zoeken, als ik dit zo lees. Vooral ook omdat ie een tijdje later weer gewoon start. Klinkt erg bekend
 
lafstafarian 13-3-2004 19:48 Print reply

Posts: 446
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: huh

Ik zou het meer in de benzinetoevoer zoeken, als ik dit zo lees. Vooral ook omdat ie een tijdje later weer gewoon start. Klinkt erg bekend


Wat zou het dan kunnen zijn volgens jouw. Mijn sproeier meot toch ongeveer wel goed zijn, en ik heb geen bluuhh geluid en geen gestotter, in die 1 minuut kan je gewoon volgas geven. Afstelling is goed denk ik zo, wat moet er nog meer in mn toevoer zijn dan.
 
huh 13-3-2004 19:51 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lafstafarian

[...]


Wat zou het dan kunnen zijn volgens jouw. Mijn sproeier meot toch ongeveer wel goed zijn, en ik heb geen bluuhh geluid en geen gestotter, in die 1 minuut kan je gewoon volgas geven. Afstelling is goed denk ik zo, wat moet er nog meer in mn toevoer zijn dan.


Ik zit diep in mn geheugen te graven

Heb ooit gehad dat mn vlotterbak niet snel genoeg vulde, dus kwam ik steeds zonder benzine te staan. Maar wat ik er toen ook al weer aan gedaan heb?

Volgens mij heb ik toen gewoon benzinekraantje, benzineslangetje en de carburateur zelf gecontroleerd en alles opnieuw in mekaar gezet, en toen werkte het weer.

Het heeft toen ook een tijdje geduurd voordat ik erachter kwam waar ik het in moest zoeken
 
Martijn 13-3-2004 20:00 Print reply
Posts: 10000
slaat vet zei k toch al

denk ik tenminste.....of heb je al wat aan je olie/benz mengsel gedaan?

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
hondadriver_chris 13-3-2004 20:46 Print reply

Posts: 1042
klinkt mischien vet stom,
maar ik heb ook zoiets gehad en dat kwam door de benzine toevoer.
je kon rijden tot de vlotterbak leeg was en dan hield ie op.
dan stond je stil na een tijdje starte die weer
tijdens het rijde vulde de vlotterbak niet .
maar kwam dus door vocht in me tank dat vormt dikke bruine druppels moet je ff je benzine in een fles gooien en kijken of je dat ziet
 
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!!
Chantal MX50 13-3-2004 20:46 Print reply

Posts: 12721
Ik heb dr geen verstand van hoor maar ik had wel steeds dat ei uitviel en dat als je m daarna aan kickte dat je geen problemen had....

bij mij gebeurde dit: je bent aan het rijden en oppeens tijdens het gasgeven reageert ie daar niet meer op... gas los terug schakelen en weer gasgeven dat werkte bij mij soms en soms gewoon in zijn vrij zetten en heel veel gasgeven en soms begreep ik dr gewoon geen hol van ik weet niet wat hiervan bij jou de preciese overeenkomsten zijn?
 
BF oma!
mt-driver 13-3-2004 21:27 Print reply
Posts: 231
met mijn mt heb ik een soortgelijk probleem gehad. Na even gereden te hebben viel de motor uit, waarna hij gewoon weer gestart kon worden dmv de kickstarter.

Bij mij lag het probleem aan de vlotterbak. Deze stond verkeerd en de cilinder kreeg daarom te weinig mengsel om goed te kunnen werken. Mss een punt om naar te kijken!? Suc6..
 
Roedie 13-3-2004 21:31 Print reply

Posts: 3531
zit er niet een knik in je benzineslang? of een moeilijke bocht... dat ie daardoor geen benzine krijgt... en stroomt de benzine wel goed uit de tank als je t slangetje dr af hebt?
 
BrommerForum... vernieuwingen zijn eng
SkaBla [Pim] 13-3-2004 21:37 Print reply

Posts: 4659
verstopt benzine filter?
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
lafstafarian 13-3-2004 22:40 Print reply

Posts: 446
Nadat hij uitgevallen was had ik dus zonder proberen te starten de carb eraf gehaald. Zat nog benzine in de vlotterbak.

@martijn:
De bougie slaat niet vet meer, dat was met mn andere carb, hij is nu beter afgestelt ook.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Roedie

zit er niet een knik in je benzineslang? of een moeilijke bocht... dat ie daardoor geen benzine krijgt... en stroomt de benzine wel goed uit de tank als je t slangetje dr af hebt?


Slang gaat rechtstreeks naar carb.

edit: aangezien iedereen denkt aan de benzinetoevoer zal ik het nog eens checken.

Dit bericht is ge-edit door lafstafarian op 13-3-2004 22:42
 
de_koen 13-3-2004 22:47 Print reply

Posts: 5595
zou kraantje idd eens van tank halen

of je neemt een andere bougie mee als je gaat rijden, valt hij dan stil, onmiddelijk bougiedop eraf trekken, je andere bougie erin, en kijken of hij vonkt.
 
Honda 5-Bak te koop
Jurgen 13-3-2004 22:48 Print reply

Posts: 1334
Het kan ook zijn dat je vlotternaald niet genoeg ruimte geeft.

Je verbruikt dan meer benzine dan dat er in je vlotterkamer binnen stroomt.

Gevolg; je rijdt je carburateur leeg en hij doet niet meer, vervolgens even wachten, de carburateur stroomt weer vol en hij doet het weer en je gaat hem weer leeg rijden..
 
Heb je onderdelen voor een MTX-sh over?? Inbox even.

Dit topic is 2277 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved