Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Stopt na hard gereden te hebben (en bougie vraag)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 986 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16724 - Stopt na hard gereden te hebben (en...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1282 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Roedie 13-3-2004 16:41 Print topicpost

Posts: 3531
Ik heb mn nsr nu gevoed met een 70 imi en 20 mikuni. Hij is al ingereden.
Als k nu langer hard rijd (na 75 km/uur) stopt hij ermee en rare tikken/knallen in mn uitlaat) hij wil ook nog wel is vonken.

Ik heb nu een NGK 7 erin zitten, en heb net een 8 gekocht.

De search kwam uit dat ik mn onsteking misschien moest vervroegen. Moet ik dit echt doen of is die bougie goed. (of moet k zelfs een NGK 9 halen)

bvd
 
BrommerForum... vernieuwingen zijn eng

Pistonpen Paultje 13-3-2004 18:37 Print reply

Posts: 8678
Mja, klinkt meer als warmlopertjes.

Zet die ontsteking ff op zijn vroegst, of 2 mm daar voorbij. Dan die bougie ff ja. En als ie dan nog vaag doet, kan ie het simpelweg gewoon niet aan.
 
richard the nsrdriver 13-3-2004 18:44 Print reply
Posts: 127
die van mij stopte er ook steeds mee aleen ik had geen knallen uit me uitlaat maar bij mij was t de sproeier die veel te klein was....
was gwoon je reed zeg ma 75a80 enne dan bwop viel die uit
njka nu dus grotere sproeier erin en geen last meer....

k heb btw ook een ngk 9 gehaald k had eerst 8 enne mijn setup is 70 mal,techno 20 mikuni....
ennuhh we hebben ook extra olie in uitlaat gedaan....

Dit bericht is ge-edit door richard the nsrdriver op 13-3-2004 18:46
 
master of disaster_rs50 13-3-2004 18:45 Print reply
Posts: 1839
knallen uit de uitlaat betekent OF ontstekingstijdstip veranderen OF nieuwe zuigerveren plaatsen.
 
lalalalalala i can't hear you
Roedie 13-3-2004 19:24 Print reply

Posts: 3531
ja sproeier lijkt me raar. hij s mooi koffiebruin en rijdt perfect. heb nu nieuiwe bougie maar regent...

dan maar ontsteking kijken denk k

iig bedankt
 
BrommerForum... vernieuwingen zijn eng
Teunmenator 13-3-2004 19:31 Print reply

Posts: 2524
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard the nsrdriver

die van mij stopte er ook steeds mee aleen ik had geen knallen uit me uitlaat maar bij mij was t de sproeier die veel te klein was....
was gwoon je reed zeg ma 75a80 enne dan bwop viel die uit
njka nu dus grotere sproeier erin en geen last meer....

k heb btw ook een ngk 9 gehaald k had eerst 8 enne mijn setup is 70 mal,techno 20 mikuni....
ennuhh we hebben ook extra olie in uitlaat gedaan....

Dit bericht is ge-edit door richard the nsrdriver op 13-3-2004 18:46


was je ngk 8 dan te "warm" voor je 70cc??
 
master of disaster_rs50 13-3-2004 19:40 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Roedie

ja sproeier lijkt me raar. hij s mooi koffiebruin en rijdt perfect. heb nu nieuiwe bougie maar regent...

dan maar ontsteking kijken denk k

iig bedankt

naja dan laat je hem 2 dagen goed drogen en kijk je wat er dan gebeurd.
 
lalalalalala i can't hear you
Pol de MT5 Crosser 13-3-2004 19:44 Print reply

Posts: 2892
NGK 9 is bullshit NGK8 is al zwaar zat daarvoor
maare doet hij het nu beter met die NGK? Enne als hij daarvoor altijd goed reed is het niet de ontsteking hoor want die veranderd niet uit zichzelf
kan best een breukje in de bougie kabel oid bij de bobine of zo want ik had eerst ook zoiets. Is kut ja want je zoekt je de tering
maar ik zou eerst naar de andere elektra kijken voordak allemaal aan me ontsteking ga draaien die veranderd echt niet uit zichzelf hoor
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
Roedie 13-3-2004 19:57 Print reply

Posts: 3531
Ik heb nog niet met de ngk 8 gereden. maar k neem aan dat deze toch wel goed is. een ngk 9 hadden ze niet bij de bromboer:S maar dat zijn ook gare mensen. kan miss nog naar een andere.

maar over de ontsteking pol de mt5. t kant toch zijn dat ie m op een gegeven moment niet meer bijhoudt zeg maar. dat ie dus vervroegd moet worden, of hoe zit dat. k haal uit verschillende searchen dat k dan mn ontsteking moet vervroegen..

Iig ik ga morgen wel ff met die NGK 8 hard rijden en dan horen jullie nog wel van me

En ik ga ook wel ff sproeier 140 testen voor de zekerheid. maar het lijkt me raar want hij rijdt verder perfect

(er zit nu namelijk 135 in mikuni in)

Dit bericht is ge-edit door Roedie op 13-3-2004 20:01

Dit bericht is ge-edit door Roedie op 13-3-2004 20:03
 
BrommerForum... vernieuwingen zijn eng
Roedie 14-3-2004 16:01 Print reply

Posts: 3531
Ik heb net met die ngk 8 gereden. nu heb k tot 90 op teller gereden met die heerlijke wind mee maar hij haperde wel weer toen k t gas los deed. wel iets minder dan met die ngk 7. zou k dan een ngk 9 moeten hebben? of toch een sproeier maatje groter...
 
BrommerForum... vernieuwingen zijn eng
Roedie 15-3-2004 16:10 Print reply

Posts: 3531
hij rijdt met die ngk 8 nog steeds kut. vooral als k volgas rijdt. dan komen er rare geluiden uit t begin mn uitlaat( dicht bij cilinder dus)
 
BrommerForum... vernieuwingen zijn eng
SkaBla [Pim] 15-3-2004 16:12 Print reply

Posts: 4659
zit je uitlaat wel goed vast?
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Roedie 15-3-2004 16:15 Print reply

Posts: 3531
ja t zou miss kunnen dat dat t is. maar hoever mag k die schroeven doordraaien. want vast is vast. dat weet ik maar die houder waar de gaten inzitten (voor schroeven) die gaat helemaal krom staan...

edit. k ga t maar is ff proberen

Dit bericht is ge-edit door Roedie op 15-3-2004 16:17
 
BrommerForum... vernieuwingen zijn eng
Roedie 15-3-2004 16:33 Print reply

Posts: 3531
nou hij deed t nu nog erger. nu ging die bij de 80 al heel erg stotteren. heb mn uitlaat nu helemaal vastgedraaid...
 
BrommerForum... vernieuwingen zijn eng
kpotappel86 15-3-2004 17:00 Print reply

Posts: 2679
als hij op top stotter moet je ene iets kleinere sproeier steken...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Roedie 15-3-2004 17:18 Print reply

Posts: 3531
k denk nie dat dit t is. want hij loopt beter als k mn luchtschroef 4 slagen uit heb staan dan 2. dus k denk geen kleinere sproeier... en bougie heb ook mooi kleurtje.
 
BrommerForum... vernieuwingen zijn eng

Dit topic is 1282 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved