Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - MB --> Vlotterkamer die steeds overloopt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 583 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1671 - MB --> Vlotterkamer die steeds over...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 665 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Eggie17 28-9-01?11:00 Print topicpost
Posts: 10
He luitjes!

De vlotterkamer van mn carburateur loopt steeds over.. heb al een nieuwe naald erin (dat kleine dingetje wat em afsluit als de vlotter naar beneden gaat). De overloop plug heb ik ook vervangen dus dat kan het ook niet zijn, nu heb ik dus een cocktailprikker in het overloopgat maja niet echt super..
Ik heb ook dat palletje van de vlotter, die in twee geleufjes op de carb komt vast gesoldeerd, want die gleufjes zijn helemaal uitgesleten..
De vlotter kan wel soepel bewegen!

Iemand een idee?
Bedankt alvast!
 

SpeedYveS 28-9-01?11:08 Print reply
Posts: 1644
troep in dat kamertje waar de vlotter verstopper in gaat?
gewoon ff de hele carb uit spuiten.
 
Saknet 28-9-01?11:18 Print reply

Posts: 10355
jup dat kan heel ver odnerin je carb verstopt zitten zo kwam ik na al 3 jaar met 20mms te hebben gereden erachter dat er onder dat ding waar de vlotternaald invalt nog een heel kleine ruimte zit, dus niet de ruimte onder de vlotternaald maar dan moet je nog dat 8hoekige ding van maat 6 losdraaien dus en daaronder zat het toen helemaal vol bij mijn 20mm. alleen daar heb jij nix aan want zon 12mm heb dat niet
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Blukaap 28-9-01?16:15 Print reply

Posts: 10006
Ik heb exact hetzelfde probleem met m'n MT.
Het kan zijn dat de vlotternaald wel in orde is, maar het deel van de carburateur waar ie invalt een beetje afgesleten is, waardoor ie daar niet goed af kan sluiten.
Moet je met een loep ofzo eens kijken of het daar allemaal wel mooi glad enzo is.
M'n oom is het nu hopelijk aan het fixen (heeft wat beter gereedschap dan ik), dus ik zal het wel zeggen als ie er weer is.
 
Bastila is lief
Siepie Wokkel 28-9-01?16:21 Print reply
Posts: 3888
dat had ik met mijn mb ook welleens, als ie te lang stationair liep ging ie ook overlopen en dan loopt ie vet kut, maar ik dee dan altijd ff benzinekraantje uit en rjden en dan beetje schudden enzo dan was ie weer leeg en benzinekraan open en et was weer goed
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
speedymark 28-9-01?16:34 Print reply
Posts: 605
nieuwe carburateur kopuh
 
GUMMEN RULEZZZZZ
jopie 28-9-01?17:01 Print reply
Posts: 241
Moet je dat metalen lipje niet een beetje bijbuigen waar de naald tegen aan komt?
 
-Michiel RS- 28-9-01?18:01 Print reply
Posts: 2803
ja , misschien staat je lipje verkeerd, je kan eens proberen dat lippie 1 mm hoger te buigen (1mm is al best veel!) dus kijk maar effe hoe het ut best zit.

Quote:
cocktailprikker in het overloopgat maja niet echt super..

Haha, dat heb ik heel vaak bij carbs gezien, niet echt slim, want nu gaat het gewoon je cilinder in lopen en dan verzuipt ie echt erg
*BlupBlup*
 
Thomas 28-9-01?18:29 Print reply
Posts: 645
nee, 't is gewoon een vuiltje, 1 korreltje van bij 't zandstralen is al genoeg.
 
<<Punker all the way>>
SpeedYveS 28-9-01?19:00 Print reply
Posts: 1644
Nou wil ik toch wel us weten wat dat zandstralen nou is@!
 
jopie 28-9-01?19:08 Print reply
Posts: 241
Bij zandstralen word gewoon zand tegen bijvoorbeeld een frame gestraald waardoor het frame helemaal 'kaal' wordt, waarna je het frame weer kan spuiten.
 
frankarnhe 28-9-01?11:06 Print reply
Posts: 1213
Ik had ook hetzelfde probleem en had toen wat pieter_mt5 zei gedaan.
?1mm gebogen, misschien iets meer & probleem opgelost, carb schoonmaken kan trouwens ook geen kwaad
 

Dit topic is 665 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved