Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Koelcircuit Originele Giladoni 49,9

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 931 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16680 - Koelcircuit Originele Giladoni 49,9
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2764 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Redyman 11-3-2004 22:27 Print reply

Posts: 479
Jah maar als ie dan 110 graden word, dan had die thermostaat toch al open moeten gaan. Wat ie dus TE laat eigenlijk deed.
 
H O I !
Blukaap 11-3-2004 22:28 Print reply

Posts: 10006
Als ie verkeerd om zit gaat ie niet open.
 
Bastila is lief
Ja Weh nou 11-3-2004 22:30 Print reply

Posts: 2242
of je temperatuurmeter gaf simpel weg teveel aan, want je koelvloeistof kan zoiezi niet ineens van 110 graden naar 70 graden dalen.
 
HTS Autotechniek
bart de scootergek 11-3-2004 22:30 Print reply

Posts: 8916
ja dat zeker, dus hij was toen al waarschijnlijk kapot. maar het kan zijn dat die klep ergens klemt ofzo en dat hij dan ineens open sprong. maar dat hij nu dus kapot is, is zeker. voor jou de afweging of een nieuwe kopen of gewoon zonder rijden. dat hij niet warmgelopen is eigenlijk met 110 graden, de beste temperatuur is zo rond de 65 graden.
 
Honda RC-33
Blukaap 11-3-2004 22:30 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt (12)5

of je temperatuurmeter gaf simpel weg teveel aan, want je koelvloeistof kan zoiezi niet ineens van 110 graden naar 70 graden dalen.


Nee, maar dat kan ie wel doen als er af en toe eens een beetje koelvloeistof tegenaan knalt (wat je kan krijgen als ie bijna op is bijvoorbeeld, ervaring ).

Dit bericht is ge-edit door Blukaap op 11-3-2004 22:31
 
Bastila is lief
Redyman 11-3-2004 22:30 Print reply

Posts: 479
Nou ik ben er nu wel uit, die thermostaat is dus gewoon stuk. Ik laat hem er voorlopig uit. En zo dra ik weer een nieuwe zuiger heb voor die 74CC dan kijk ik meteen of er een nieuwe thermostaat te bestellen is.

En dan nog een vraag. die dunnere slang is dus voor me carbrateur??? En die kan ik dus gewoon dicht laten zitten.
 
H O I !
Ja Weh nou 11-3-2004 22:33 Print reply

Posts: 2242
ja, als je zeker weet dat je KVS door je cilinder+ pet, en je radiateur gaat (alle slangen dus) dan zit het goed, meestal is het zo als je de slangen op de meest logische manier aansluit dan zit het goed
 
HTS Autotechniek
bart de scootergek 11-3-2004 22:33 Print reply

Posts: 8916
ja die was voor je carburateur verwarming, die kun je dus ook dicht laten zitten. maar daar moeten wel 2 slangetjes voor zijn he, een voor de aanvoer en een voor de afvoer. zorg dat je die andere ook ff vind en ook dichtmaakt
 
Honda RC-33
Eef 11-3-2004 22:34 Print reply

Posts: 2351
je kan ook kijken of er een aansluiting op je spruitstuk voor zit.. anders lekker laten zitten zo...
 
aprilia2000 mod... :p
Eef 11-3-2004 22:35 Print reply

Posts: 2351
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cr80

ja die was voor je carburateur verwarming, die kun je dus ook dicht laten zitten. maar daar moeten wel 2 slangetjes voor zijn he, een voor de aanvoer en een voor de afvoer. zorg dat je die andere ook ff vind en ook dichtmaakt


hoe moet ik me dat voorstellen, vlotterkamer met dubbele wand?
 
aprilia2000 mod... :p
Redyman 11-3-2004 22:36 Print reply

Posts: 479
mmmm... weetje ik zie bij die inlaat van kvs wel 2 kleine gaatjes zitten. Maar die zijn dicht. Dus ik denk dat die voor de carb zijn maar waar voor is die wel iets dikkere slang dan!?!?!
 
H O I !
bart de scootergek 11-3-2004 22:37 Print reply

Posts: 8916
tis toch zo dat de warme kvs via de ene slang aangevoerd word en via een andere slang afgevoerd word, ik generaliseer natuurlijk voor alle koelsystemen en kan niet met zekerheid zeggen dat dat hier ook het geval is. het leek me het meest logische.
 
Honda RC-33
Redyman 11-3-2004 22:44 Print reply

Posts: 479
We kijken morgen even. Eef komt er nu achter dat ie een ring was vergeten. Dus vandaar dat ie ging lekker.

Jongens Bedankt! Wat moet ik zonder jullie toch hahaha
 
H O I !
WoLdRiNG 11-3-2004 23:49 Print reply
Posts: 251
Volgensmij ligt de ideale temp toch ongeveer bij de 80 graden. Lucht gekoeld motoren kunnen soms wel tot 300 graden.




Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cr80

ja dat zeker, dus hij was toen al waarschijnlijk kapot. maar het kan zijn dat die klep ergens klemt ofzo en dat hij dan ineens open sprong. maar dat hij nu dus kapot is, is zeker. voor jou de afweging of een nieuwe kopen of gewoon zonder rijden. dat hij niet warmgelopen is eigenlijk met 110 graden, de beste temperatuur is zo rond de 65 graden.

 
Carlo_RS 12-3-2004 10:10 Print reply
Posts: 139
is je athena 74cc ook vastgelopen dan? dan is die thermostaat echt stuk... ik heb het zelf ook al een keer gehad sindsdien laat ik dat klote ding lekker in de schuur liggen want je krijgt er alleen maar vastlopers van en die slang heb je er op zitten omdat je die moet kunnen aansluiten op het spruitstuk als je daar verwarming op aan kan sluiten maar ik zou die slang er af haal en dat aansluitding ook
en er dan gewoon een moer in draaien is alleen maar beter voor je circulatie
 

Dit topic is 2764 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved