Nou,
gister heb ik mijn cilinder vervangen. Van Athena 74 naar Giladoni 50. ik had, volgens mij alles goed aangesloten. Orriginele kop er weer op gezet enzo. Dus ik rijd tevreden weg.
De volgende dag komt ik op school aanrijden, dikke rookwolk achter me. Dus ik dacht nou dat is de olie.. Dus ik zet dat ding af. en start hem even later weer. En tata hij loopt vast.
Dus wij(eef) bougi eruit gedraaid. Zat er allemaal koelvloeistof op de bougi. Is de koppakking lekgegaan. die rubberen ring is gebroken. Maar wat bleek nou. Hij heeft dat koelvloeistof nooit rondgepompt maar opgehoopt. Dus daardoor is die ring denk ook gesprongen. Maar hoe kan dat in godsnaam gebeuren? want hij pompt die vloeistof van onder naar boven, hoe kan zich dat ophopen?
Ik moest trouwens wel van die athena kop de "koelvloeistof-uitlaat" (met die veer) over zetten op die giladoni kop. zal hier de fout liggen dan? En ook zat er op de orginele kop een extra slang aan vast met een dikke scroef er in, maar we konden nergens iets vinden waar die slang aan kon.
ik baal er wel een beetje van.... klote zooi..
|