Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Beste manier dat ik mijn brom technisch begrijp

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 981 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #16668 - Beste manier dat ik mijn brom techn...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1974 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tania 12-3-2004 17:07 Print reply
Posts: 69
het komt allemaal vanzelf wel hoor !!!
als er een keer iets stuk is vraag je of iemand er naar wil kijken die er wel verstand van heeft en dan kijk je gewoon mee.....

wat doe je nuu ??? en nu dan ??? huh wat is dat dan !!????
zo ging dat bij mij ..... nu snap ik er nog niet veel van.. maar t gaat al wel de goeie kant op !!
 
ik ben geen nep vrouwlijke user !!!!!
Steve_ZHC 12-3-2004 19:09 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chantal MX50

[...]


ik ben te eng denk ik...

en al die mensen die hun tel. niet opnemen...
ik ga zo naar stadskanaal... ben me brom dan een dagje kwijt....



bist n knoalster?
ik niet hoor, wel n gekke Groninger

je kan t inderdaad het beste leren door ervaring op te doen.
schroef je uitlaatje eens los, en kijk es in je cilinder, draai wat aan je vliegwiel zodat je t zuigertje op en neer ziet gaan, dan heb je een idee waar wat zit en hoe het eruit ziet.

lees t boekje dat bij je brommer zat eens goed door, volg de draadjes die je ziet zitten eens.

op gegeven moment kocht ik ook een schakelbrommer, wist er de ballen van, en 1 jaar later zou ik in principe de MT-dokter van Zuidhorn kunnen worden haha :P
haal je tank er eens af, heb je een goed totaalbeeld, knoop je carburateur eens los, en weer vast, of draai de vlotterbak er es een keer onder weg, etc. etc.

nu lijkt t bagger-moeilijk, maar daar komt snel verandering in als je maar DURFT te doen!
van niks doen en alles in elkaar laten leer je niks

en anders voeg je me toe op MSN (srwitholt@hotmail.com) dan kan je altijd vragen
 
Chantal MX50 12-3-2004 19:14 Print reply

Posts: 12721
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve_ZHC

[...]


bist n knoalster?
ik niet hoor, wel n gekke Groninger

je kan t inderdaad het beste leren door ervaring op te doen.
schroef je uitlaatje eens los, en kijk es in je cilinder, draai wat aan je vliegwiel zodat je t zuigertje op en neer ziet gaan, dan heb je een idee waar wat zit en hoe het eruit ziet.

lees t boekje dat bij je brommer zat eens goed door, volg de draadjes die je ziet zitten eens.

op gegeven moment kocht ik ook een schakelbrommer, wist er de ballen van, en 1 jaar later zou ik in principe de MT-dokter van Zuidhorn kunnen worden haha :P
haal je tank er eens af, heb je een goed totaalbeeld, knoop je carburateur eens los, en weer vast, of draai de vlotterbak er es een keer onder weg, etc. etc.

nu lijkt t bagger-moeilijk, maar daar komt snel verandering in als je maar DURFT te doen!
van niks doen en alles in elkaar laten leer je niks

en anders voeg je me toe op MSN (srwitholt@hotmail.com) dan kan je altijd vragen


NEUH jong

ik bin geen knoalster... wel een drent niet dat ik het kan praten.... nou me brom is nu bij Motoport (in Stadskanaal ) enne ik ga morgen ff vragen hoe dat zit met de ketting....
 
BF oma!
Ed Honda CB50J 12-3-2004 19:20 Print reply

Posts: 4190
Eigenlijk moet je gewoon ''durven'' zoals Steve al zei.
Lek desnoods een oud WIT kleed onder je brom en schroef de carb er eens onderuit, maak hem open en bekijk het allemaal eens ff goed. NIKS OVERHAAST DOEN. gewoon lekker op gemak.
Maak desnoods ff foto's ofzo. is misschien wel leuk.

Als de carb + spruitstuk er dan af is kan je ff je cilinder inkijken, duw de kickstart ff naar beneden en je ziet de zuiger heen er weer gaan.
krijg je toch een beetje een idee hoe het allemaal werkt. doe gewoon rustig aan, maar is denk het beste om eerst bij je carb te kijken, daarna ff cilkop eraf halen ff kijken ( miss gelijk kool van de zuiger afschrapen )
En als je dan wilt til je de cilinder eraf ( vang de zuiger op !! ), maar vergeet niet : als er een pakking stuk is gegaan ( bijv van de carb ) MOET je er ff een nieuwe tussen doen, liefst iedere x een nieuwe maar dat is eigenlijk niet nodig.

Dus jah, gewoon doen en niet bang zijn om iets te slopen. anders leer je niks!
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Martin mt5 knol 12-3-2004 19:35 Print reply

Posts: 2211
Gewoon met mensen omgaan doe het ook doen, en vragen! Of sites jah..

Op boeken zou ik niet op zitten wachten om te gaan te lezen..

Ik kan nu ook alles bijna zelf, alleen reviseren niet.. Nu wel maarja da hek dan ook gezien!
 
brommerforum stinkt
Chantal MX50 12-3-2004 19:37 Print reply

Posts: 12721
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martin mt5 knol

Gewoon met mensen omgaan doe het ook doen, en vragen! Of sites jah..

Op boeken zou ik niet op zitten wachten om te gaan te lezen..

Ik kan nu ook alles bijna zelf, alleen reviseren niet.. Nu wel maarja da hek dan ook gezien!


Nou ik ken genoeg mensen die ook helemaal gek zijn van brommers.... alleen komen die nooit bij mij thuis.... maar ik regel wel wat met de matroos of met renegade dan komt het helemaal goed!
 
BF oma!
Martin mt5 knol 12-3-2004 19:39 Print reply

Posts: 2211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chantal MX50

[...]


Nou ik ken genoeg mensen die ook helemaal gek zijn van brommers.... alleen komen die nooit bij mij thuis.... maar ik regel wel wat met de matroos of met renegade dan komt het helemaal goed!


haha mooizo! Maar je hebt ook niet echt een brommer die wel eens snel kapot willen gaan

Mttjes of mtxjes, tsxjes, mbtjes.. Al da spul is wel makkelijker. En gaat sneller kapot!
 
brommerforum stinkt
Ed Honda CB50J 12-3-2004 19:44 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martin mt5 knol

[...]


haha mooizo! Maar je hebt ook niet echt een brommer die wel eens snel kapot willen gaan

Mttjes of mtxjes, tsxjes, mbtjes.. Al da spul is wel makkelijker. En gaat sneller kapot!


DTmx is beter ik kan het weten
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Chantal MX50 12-3-2004 19:47 Print reply

Posts: 12721
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martin mt5 knol

[...]


haha mooizo! Maar je hebt ook niet echt een brommer die wel eens snel kapot willen gaan

Mttjes of mtxjes, tsxjes, mbtjes.. Al da spul is wel makkelijker. En gaat sneller kapot!


ja hij doet tegenwoordig wel redelijk normaal jah....
kreeg m vanmiddag alleen niet aan
moest ik mijn choke wel gebruiken soms wel soms niet maar choke moet na het starten altijd gelijk weer naar beneden........ ik eer Rene dat hij daar achterkwam maar bever leest het toch niet
 
BF oma!
Chantal MX50 12-3-2004 19:48 Print reply

Posts: 12721
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tania

het komt allemaal vanzelf wel hoor !!!
als er een keer iets stuk is vraag je of iemand er naar wil kijken die er wel verstand van heeft en dan kijk je gewoon mee.....

wat doe je nuu ??? en nu dan ??? huh wat is dat dan !!????
zo ging dat bij mij ..... nu snap ik er nog niet veel van.. maar t gaat al wel de goeie kant op !!


haha nou het belangrijkste is dat ik nog nooit naar huis heb hoeven lopen want ik kreeg m altijd weer aan de praat maar als dat nou een keer bijna wel het geval zou zijn....
 
BF oma!
John Huijben 12-3-2004 20:00 Print reply

Posts: 2433
ik heb samen met ons pa mn MT helemaal uit elkaar gehaalt, rijdend gemaakt en weer in elkaar gezet.
sindsdien heeft hij nog een paar keer meegeholpen om hem te maken als hij kapot was.
sinds n jaar ofzo doe ik alles zelf.
hij rijd er alleen heel af en toe op
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Steve_ZHC 13-3-2004 0:23 Print reply

Posts: 2716
@ Chantal;
Borger, tjah, dat ligt niet echt in de buurt van Groningen westerkwartier.

maar je moet ?cht 'durven doen' !!!
gewoon een keer de gereedschapskist van pabbe pakken, kijken wat voor sleutel past op wat voor boutje, welke maat het is, etc.

ik kan je der best bij helpen, maar ik vlieg er niet zomaar voor naar Borger
 
Marthin 13-3-2004 0:30 Print reply

Posts: 6164
neem gewoon flink wat gereedschap mee naar de drenthe meeting en dan zullen er vast wel welken zijn die jou het blokje even uit elkaar willen draaien en daarbij toelichting willen geven
 
Punk [Dave] 13-3-2004 2:15 Print reply

Posts: 7003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: huh

Koop m'n MT. Dan weet je binnen een jaar alles


je verlult je eige nu.. je zegt dus dat het zon brak ding is dat ze wel meot sleutelen, en zo alles leert :p
 
mr200r 13-3-2004 20:14 Print reply
Posts: 5122
Koop een werkplaatsbork van je brommer,staat alles in en hoe je het moet repareren.
 
mr200r

Dit topic is 1974 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved