Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - bobine en onstekingsspoelen test

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 984 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16624 - bobine en onstekingsspoelen test
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 14279 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mb-gek 10-3-2004 20:18 Print reply

Posts: 10385
koop gewoon ff een nieuwe bougi voor et geld hoef hje et nie te laten ( of et is wel hgeel erg) en als ie het dan nog niet doet meoet je maar hulp krijghu van mense die er wel verstand van heben ( ik dus nie )
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
EnErGy 10-3-2004 20:21 Print reply

Posts: 302
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt-gek

koop gewoon ff een nieuwe bougi voor et geld hoef hje et nie te laten ( of et is wel hgeel erg) en als ie het dan nog niet doet meoet je maar hulp krijghu van mense die er wel verstand van heben ( ik dus nie )


ik ga moge ook ff een nieuwe hale
en als ie het dan nog nie doet ligt het aan 1 van de 2 genoemde dinge
 
weet ik veel
David 11-3-2004 10:29 Print reply
Posts: 259
Maar ik wil gewoon weten hoe je een spoel kunt doormeten dmv een multi meter.

Ik denk dat ik dan het aantal ohm moet meten ofzo?
En hoeveel moet dat dan zijn voor een tsx spoel?

Ik heb hier namelijk een tsx spoel ligge waar die wel op loopt maar heel slecht, nu zit er een nieuwe in en doet ie het goed...

Maar hoe kan ik ze dus doormeten?
 
EnErGy 11-3-2004 13:31 Print reply

Posts: 302
ik heb nieuewe bougie gehaald en hij start weer maar moet ff andere sproeier erin en ff afstellen
en dan moet hij het weer gaan doen hoop ik
 
weet ik veel
zundapp_gts 11-3-2004 14:40 Print reply

Posts: 307
gewoon je multimeter op diodemeting zetten (> dat plaatje) en kijken maar. Dan kan je iig zien of de windingen nog aan elkaar zitten, meestal vind je zo het probleem wel als dat het is. Schroef de dop van je boudiekabel en houd de kabel tegen je cilinder kop, dan kan je beter testen, mss ligt het wel aan de dop oid.
 
DVM, trotse Vlaming 3-12-2006 2:03 Print reply

Posts: 330
Als je op 'diode/doorlaat'-stand meet dan meet je of je draad doorlaat/geleid of anders spert/onderbreekt. De waarde diej op je display te zien krijgt is dan de minimum doorlaatspanning (= de spanning nodig om een stroom door de spoel te sturen, minimum spanning nodig om draad te doen geleiden).

Als je echt de weerstand van de draad/spoel wil meten moet je je DMM in ohm-stand zetten. Naargelang de waarden diej je in KB vindt weet je welk meetbereik je moet instellen op je DMM. De ohm standen worden meestal aangegegeven met 2 (tot 2ohm) 20 (tot 20ohm) 200(tot 200 ohm) 2k (tot 2000 ohm of 2K of 2kohm) 20k 2M(tot 2megaohm) enz (of gelijkaardig). Meestal staat boven al deze standen dan zo'n ohm-tekentje (denk dat ze dat ook een omega noemen ). Als je nu nog vragen hebt over de DMM zoek je de handleiding maar .

EDIT: sry, moest eig in ander topic komen, maar door link in die topic was ik op deze topic gekomen en zodoende hier gepost. Sry was nie de bedoeling. Vorige post in dit topic was bijna 3 jaar terug

Dit bericht is gewijzigd door dvm yamaha dt op 3-12-2006 om 2:47 uur.
 

Dit topic is 14279 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved