Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - totally waus

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 834 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1661 - totally waus
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 414 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

speedymark 27-9-01?16:13 Print topicpost
Posts: 605
wow, ik heb dus sinds krap een weekie me 70 malossi eronder hangen met 16mm carb/sproeier90, homoet pijp, tw. 15-45, ik heb tot nu toe ongeveer 200 km rustig gereden, onder de powerband gebleven dus, dus ik vond het wel tijd dat ik t een keertje ging proberen, de TOP, ik reej dus rustig over een lange rechte weg in zn 5 (top gear) bij ongeveer 6k toeren, zo rij ik steeds als ik m in rij maar nu trok ik t gas dus open, hij trok op t begin wel een beetje moeilijk maar toen kwam ie bij 8k-8.5k toeren in zn powerband, Sjesus wat een power plotseling, het lage 4-takt achtige geluid uit de homoet werd vervangen door keihard gejank en ik dacht dat ik opsteeg niet normaal die power, ik ben wel 70cc gewend (ok Fast Arrow maar toch) maar zo'n groot verschil in power had ik niet verwacht, ik zat dus in no time van 8k rpm(+- 80km/h) op 10k rpm(+-100km/h) en nu schrok ik wel een beetje want ik had verwacht dat ie nu wel zon beetje op zn end zat en overtoeren ging maken maar niets was minder waar, hij ging gewoon sneller accelereren als tussen 8k-10k en oppeens zat ik tegen 12k rpm en keek ik op me teller, 110-115 :n :n ik had niet veel tijd want er was even verderop een drempel met zijweggetje ik dus afremmen, maar dat stukkie was wel ff trippen.
Ik ga denk ik wel een tandje lichter doen zodat ie 100-105 rijdt en ff ruiger optrekt, dan rij ik evengoed de auto's op de provinciale weg eruit en trek die pleemobiles er ook uit.

Nou wou ik nog ff vragen hoelang ik m nog ongeveer moet inrijden, bij nieuwe cilinder is het vaak 500km maar de cilinder was al ingereden, alleen de zuiger is nieuw.

dit is trouwens een nsr en ik ga lekker harder dan Joey (maat van me) op zn MB 70 malossi 21 teur die altijd zon grote bek heeft en zegt dat niemand hem voorbij gaat

[This message is edited by Speedy Mark on 27-9-01 16:29]

[This message is edited by Speedy Mark on 27-9-01 16:30]
 
GUMMEN RULEZZZZZ

B3AST 27-9-01?16:39 Print reply
Posts: 2469
man je kunt al zolang scheuren als je wilt een zuiger is bij 50km echt wel klaar om te raggen, 100km als je het heeeeuuuuul netjes doet
 
- insane in the brain -
speedymark 27-9-01?16:40 Print reply
Posts: 605
owkeej, normaal begin ik ook al vrij snel te raggen maar dit is een best wel dure cilinder, en die gloednieuwe originele malossi zuiger kostte me ook een rib uit me lijf, zodoende deed ik toch een beetje voorzichtig si
 
GUMMEN RULEZZZZZ
B3AST 27-9-01?16:48 Print reply
Posts: 2469
ik heb mijn polini zuiger ook maar eventjes nog 100km ingereden nadat ik bij 10km een warmloper had gehad
 
- insane in the brain -
Sven the man 27-9-01?16:49 Print reply
Posts: 456
maar 200 km is echtwel genoeg hoor... gewoon BLAZUUUHHH
 
[B]6000cc RACER!!![/B] [IMG]http://24.132.20.228/mup/276.jpg[/IMG]
frankarnhe 27-9-01?17:15 Print reply
Posts: 1213
Ik heb met m'n 70cc zeta de eerste 150km onder de 6000toeren gereden en vanaf toen steeds beetje meer toeren. Steeds varierende toerentallen aangehouden en pas na 500km echt langer voluit.
Kzou die eerste paar km maar gewoon rustig aan doen, want vastlopers zijn egt fokt-op
 
speedymark 27-9-01?17:21 Print reply
Posts: 605
ok ik ken m dus wel opentrekken maar niet te lang, thnx dan weet ik dat
 
GUMMEN RULEZZZZZ
MB50TUNED 27-9-01?19:00 Print reply
Posts: 1054
persoonlijk zou ik het gas niet opentrekken maar rustig opbouwen. Als je heel de tijd rustig rijd en in een keer je gas open trekt komt je zuiger hoger, door de grotere krachten/toerentallen. En hij komt dan op stukken die niet helemaal ingereden zijn, ik bouw dus altijd op, dat is naar mijn mening het beste.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
SPARKLE 27-9-01?19:07 Print reply
Posts: 1332
Jep, anders krijg je een stootrandje
 
How am I posting? Call 1-800-BITE-ME!!
Sneks 27-9-01?20:52 Print reply
Posts: 2499
en dan loopt ie vast :a
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Sven the man 27-9-01?21:16 Print reply
Posts: 456
maar de cilinder was toch al ingreden?? en 200km voor een zuiger is wel genoeg hoor.
 
[B]6000cc RACER!!![/B] [IMG]http://24.132.20.228/mup/276.jpg[/IMG]

Dit topic is 414 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved