wow, ik heb dus sinds krap een weekie me 70 malossi eronder hangen met 16mm carb/sproeier90, homoet pijp, tw. 15-45, ik heb tot nu toe ongeveer 200 km rustig gereden, onder de powerband gebleven dus, dus ik vond het wel tijd dat ik t een keertje ging proberen, de TOP, ik reej dus rustig over een lange rechte weg in zn 5 (top gear) bij ongeveer 6k toeren, zo rij ik steeds als ik m in rij maar nu trok ik t gas dus open, hij trok op t begin wel een beetje moeilijk maar toen kwam ie bij 8k-8.5k toeren in zn powerband, Sjesus wat een power plotseling, het lage 4-takt achtige geluid uit de homoet werd vervangen door keihard gejank en ik dacht dat ik opsteeg niet normaal die power, ik ben wel 70cc gewend (ok Fast Arrow maar toch) maar zo'n groot verschil in power had ik niet verwacht, ik zat dus in no time van 8k rpm(+- 80km/h) op 10k rpm(+-100km/h) en nu schrok ik wel een beetje want ik had verwacht dat ie nu wel zon beetje op zn end zat en overtoeren ging maken maar niets was minder waar, hij ging gewoon sneller accelereren als tussen 8k-10k en oppeens zat ik tegen 12k rpm en keek ik op me teller, 110-115 :n :n ik had niet veel tijd want er was even verderop een drempel met zijweggetje ik dus afremmen, maar dat stukkie was wel ff trippen.
Ik ga denk ik wel een tandje lichter doen zodat ie 100-105 rijdt en ff ruiger optrekt, dan rij ik evengoed de auto's op de provinciale weg eruit en trek die pleemobiles er ook uit.
Nou wou ik nog ff vragen hoelang ik m nog ongeveer moet inrijden, bij nieuwe cilinder is het vaak 500km maar de cilinder was al ingereden, alleen de zuiger is nieuw.
dit is trouwens een nsr en ik ga lekker harder dan Joey (maat van me) op zn MB 70 malossi 21 teur die altijd zon grote bek heeft en zegt dat niemand hem voorbij gaat
[This message is edited by Speedy Mark on 27-9-01 16:29]
[This message is edited by Speedy Mark on 27-9-01 16:30] |