Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blorn
Xenon ontsteekt op hoogspanning, en er hoort een sensor bij die de hoek van het licht bepaald en automatisch bijsteld omdat je anders (gegarandeerd) je tegenliggers verblind. No way dat iemand dat (goed werkend) op zn brom heeft zitten.
dat anti-verblind-gebeuren lijkt me snel en low-tech op te lossen, zonder sensors enzo.
1. Men neme een koplampunit.
2. Men zorge ervoor dat hij zo soepel mogelijk om de horizontale as kan draaien (lagers, teflon bussen, asje met vet)
3. Men make aan de onderkant van de lamp een gewicht(liefst aan een stangetje, kun je stangetje bijbuigen om juiste hoogte in te stellen)
4. Men installere de lamp en teste hem uit, buige zo nodig het stangetje bij zodat hij onder de juiste hoek schijnt.
Door het gewicht blijft de lamp altijd onder dezelfde hoek (t.o.v. een horizontale lijn) schijnen, ook bij drempels.
Het is de vraag welk effect slecht wegdek heeft (schokken). En het kan beetje irri worden als je heuveltje op moet...
edit: hmmm....
bedenk met net dat je ruzie krijgt bij remmen: jy remt af, maar het gewicht wil door. Effect: lamp gaat naar de wolken schijnen...
En bij optrekken "blijft je lamp achter", dus schijnt hij dichter bij je brom.
Neh... gaat toch niet werken, jammer
Dit bericht is ge-edit door MTX 80 RII H op 9-3-2004 22:50
|