Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Mn MBtje loopt niet zoals ik wil! BLEH! help?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 803 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1660 - Mn MBtje loopt niet zoals ik wil! B...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 502 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Eggie17 27-9-01?15:35 Print topicpost
Posts: 10
Heee guys heb een probleempje..
Ik wil sneller en harder optrekken hehehe (Ojaaaaaa joh?)
Ik heb een 50snel Cilinder, orig carb 12 mm, orig luchtfilter (geen gaten) en een Standaard snel uitlaat (zo'n chromen ding).
Ik ga nu 60 KM/h maar dat moet toch sneller kunnen? Optrekken mwoah redelijk niet echt super stelt niet veel voor..
Eerst had ik geen compressie, dus nieuwe zuigerveren hoppa! dat ging al 10km/h harder.. Maar nu dus nog maar 60km/h.
Heeft iemand een idee (of ideeen om sneller te gaan moet kunnen toch met 50snel?
Een maat van me heeft 50snel, 12mm en Homoet
hoppppaaaa die blaast 80 en optrekken als een straaljager!
Hellup
Misschien uitlaat uitbranden is dat een idee?
 

Sneks 27-9-01?16:20 Print reply
Posts: 2499
Heb je snelle (onbegrensde) luchtslangen. Wat is de doorlaat van je spruitstuk?
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
MB50TUNED 27-9-01?16:21 Print reply
Posts: 1054
hogedrukkop monteren, scheelt aardig wat.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
B3AST 27-9-01?16:19 Print reply
Posts: 2469
Uhm
je moet gaten in je luchtfilter maken en de luchtslangen zo verneuken dat ze wat meer lucht aankunnen, want daar kan zo'n vernouwing inzitten.

vervolgens pak je de vliegwieltrekker, rop je je vliegwiel eraf, en stel je de grondplaat op zn vroegst, dus die 3 boutjes waarmee die vast zit even 2 slagen uitdraaien, en die grondplaat maximaal met de klok mee draaien en weer vastzetten.

Vervolgens pak je je cylinderkop, en vlakt hem een behooooorlijk stuk af, zoveel als je durft , als je zuiger dan tegen de kop aan gaat komen moet je even wat extra voetpakkinkjes erop doen.

dit moet wel blazen denk ik
 
- insane in the brain -
Sneks 27-9-01?16:24 Print reply
Posts: 2499
Het lijkt me niet echt verstandig om gaten in je luchtfilter te maken
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Sven the man 27-9-01?16:43 Print reply
Posts: 456
je hoeft je luchtslangen nie per se te verneuken, je kunt ook grotere kopen...
 
[B]6000cc RACER!!![/B] [IMG]http://24.132.20.228/mup/276.jpg[/IMG]
Blukaap 27-9-01?17:24 Print reply

Posts: 10006
die 2 luchtslangen waren nieuw hiero 17 piek bij elkaar (slangenwerk is veel te duur :()

Maar ik heb een vergelijkbare opstelling op m'n MT (die momenteel niet rijd, vanwege een probleempje met de vlotter), alleen ik heb een STANDAARD uitlaat, hogedrukkop en snellere luchtslangen. Ik heb ongeveer 60 gehaald (gok ik), dus het lijkt me dat je zeker harder moet kunnen.
Maar die van mij trekt iig m'n pa's snorscooter eruit, dus dat is al iets (heel klein beetje dan )

Maar ik heb dus de pech dat ik niet mag opvoeren, anders had ik ook wel een MT met 70cc malossi ofzo gekocht.

[This message is edited by Harries on 27-9-01 17:28]
 
Bastila is lief
MB50TUNED 27-9-01?18:49 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: B3AST?

Uhm
je moet gaten in je luchtfilter maken en de luchtslangen zo verneuken dat ze wat meer lucht aankunnen, want daar kan zo'n vernouwing inzitten.

vervolgens pak je de vliegwieltrekker, rop je je vliegwiel eraf, en stel je de grondplaat op zn vroegst, dus die 3 boutjes waarmee die vast zit even 2 slagen uitdraaien, en die grondplaat maximaal met de klok mee draaien en weer vastzetten.

Vervolgens pak je je cylinderkop, en vlakt hem een behooooorlijk stuk af, zoveel als je durft , als je zuiger dan tegen de kop aan gaat komen moet je even wat extra voetpakkinkjes erop doen.

dit moet wel blazen denk ik


Dit is gepruts, niks gaten boren, niet nodig met een 50 imi en std carb, en anders was ik er nog geen voorstander van. Je moet gewoon snelle aanzuigslangen kopen. Je zult je std slangen niet zo breed kunnen maken als snel, er zit namalijk een vernauwing aan binnen en buitenkant. Het is niet een prop die je er ff uit kan slopen.

sproeier ergens in de buurt van 78.

Onsteking hoeft niet op zijn vroegst, verlies je trekkracht. En de std snel uitlaat haalt de 12000 rpm niet, gewoon wat experimenteren met je onsteking. Geen extra voetpakkingen. Je maakt hem dan hoogtoeriger, maar je hebt een std snel uitlaat die niet verder wil dan de 10000 rpm, dus je maakt je cilinder hoogtoeriger met een laagtoerige uitlaat, loopt kut.

Ik ben geen voorstander van afgevlakte koppen, er zit veel verschil in een afgevlakte kop en een hd kop, ik zou gewoon een hd halen.

tandwiel verhouding 14*42 nemen oid. top zal ongeveer 80 zijn.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
B3AST 27-9-01?19:20 Print reply
Posts: 2469
je moet je luchtfilter gewoon zo snel mogelijk maken, hij moet lucht aankunnen, en de ontsteking wel op zn vroegst, dat trekt bij mijn MT tenminste het hardst, ik had hem eerst 2x zo vroeg dan "zn vroegst" en dit liep nog als een tiet! maar later dee ie het op een dag niet meer zo goed op die stand... kweetnietmeer waarom, dus heb ik hem maar weer gewoon op zn vroegst gezet.

en dat van die voetpakkingen: die heb je wel nodig als je je kop avflakt he, ja ok als je een HD kop haalt is altijd beter ofkors maar als je dan bij de brommerboer bent, haal dan meteen ff een 70cc...
 
- insane in the brain -

Dit topic is 502 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved