Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - CIilinder gegripeerd :(

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1096 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16595 - CIilinder gegripeerd :(
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 2844 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

barry 9-3-2004 20:28 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

barrie: Je hebt wel gelijk, echter zijn wanneer de afwerkingen in je cilinder niet goed zijn de eerste km's wel erg vastloop-gevoelig.
Verder is je kans op warmlopers wat hoger..


er hangen idd meer factoren aan vast, maar had geen zin om verder toe te lichten

tis igg zo, dat een cilinder die ingereden moet worden met 0km op de teller, dat deze niet zomaar vastloopt doordat je er normaal mee gaat rijden net zoals je er mee rijd als die al ingereden is. (mits de cilinder gewoon is afgewerkt en zo), enigste kans is, dat het iets warmloop gevoeliger is, dit alhoewel bij de lc cilinders wel meevalt. bij ac is het erger.

en goed warmrijden is gewoon het allerbelangrijkste

edit: tis igg slap gelul van mensen die zeggen dat als je niet inrijd dat die dan kapoptloopt..., hangt van veel meer dingen af
Dit bericht is ge-edit door barry op 9-3-2004 20:32

Dit bericht is ge-edit door barry op 9-3-2004 20:33
 
He?
Roedie 9-3-2004 20:29 Print reply

Posts: 3531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martin mt5 knol

[...]


Mijn getunede 50? wasdaarmee... HEEFT ER HELEMAAL NIETS MEE TE MAKEN!


Jij zit te piepen dat de politie en verzekering niet blij is als ze erachter komen dat je een 70 of 80 heb, maar das bij een 50 snel ook t geval hoor... politie is nie zo vaak blij met opgevoerde shit en al helemaal niet de verzekering. dus t heeft er wel mee te maken
 
BrommerForum... vernieuwingen zijn eng
boy.schouten 9-3-2004 20:34 Print reply

Posts: 884
inrijden , dat is toch tot het einde van de straat . ff naar je afstelling kijken hoe die is! en dan pas een andere cillinder kopen voor je deze meschien ook vernageld
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SuzukiMARC

kwestie van slecht inrijde?


 
af1 monoseat http://www.brommerforum.nl/showtopic/30806
master of disaster_rs50 9-3-2004 21:10 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

[...]


Jah, maar dan moet iemand niet constant onzin blijven beweren en daar niet vanaf willen wijken.


ik weet niet of je mij hier ook mee bedoelt.
zo jah
In mijn geval was ik er heilig van overtuigd dat het zo was en er kon niemand een concreet tegendeel bewijzen.

Zo nee,
dan heb je gelijk.
 
lalalalalala i can't hear you
Hans F 9-3-2004 21:26 Print reply
Posts: 4326
Een tegendeel is zowiezo bijna nooit te bewijzen. Het is normaal ook zo dat je juist moet bewijzen dat iets w?l zo is.
 
Roedie 9-3-2004 21:34 Print reply

Posts: 3531
daar gaan we weer
 
BrommerForum... vernieuwingen zijn eng
John Huijben 9-3-2004 21:53 Print reply

Posts: 2433
mijn eurocilindro is ook vastgelopen :( snik
allemaal reepjes alluminium in mijn cilinder

 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
MTX 80 RII H 9-3-2004 21:58 Print reply
Posts: 336
maar goed, om de toppicstarter ook een beetje te helpen: hoe diep zijn de krassen? Anders kun je hem misschien beter laten honen. Is in ieder geval een stuk goedkoper dan een nieuwe cil kopen.
 
It's a multiple-station rotation installation
dimemt5 10-3-2004 12:52 Print reply
Posts: 50
hij was vast gelopen omdat de zuiger der verkeerd instak/borgveren losgekomen en in cilinder gegaan/zuiger tegen cilinderkop. best kut reden :s marja
 
DaveTSX 10-3-2004 13:28 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dimemt5

hij was vast gelopen omdat de zuiger der verkeerd instak/borgveren losgekomen en in cilinder gegaan/zuiger tegen cilinderkop. best kut reden :s marja


dat heb ik nu nog nooit gehad dat die clipjes er uit springen.

Zaten ze wel overal in het gleufje en zat ie met de opening naar boven of naar onderen???

Dan zal die echt niet mogen vastlopen hoor!

maar die veertjes hebben geen kut met inrijden te maken, wat wel is met een niet ingereden cillinder is dat de wrijving hoger is en dus de temperatuur sneller stijgt, en KAN je dus warmloper krijgen als je met een nieuwe cillinder te lang te hoog in de toeren gaat.

Gewoon tijdje relaxed rijden, dan komt alles goed

en er kunnen scherpe randjes aan je poorten zitte (ook dit word minder scherp na het inrijden omdat je zuigerveren erlangs schuren.)

Maar een goed afgewerkte cillinder zou opzich niet snel mogen vastlopen, en je pistonveertje heeft er geen fuck mee te maken met inrijden dan heb je of zelf iets fout gedaan of een al gebruikt veertje er in gedaa ofzow.

Alleen nieuwe veertjes er in, gebruik je hem een 2de x is de rek al stuk minder (maar ik gebruik ze ook altijd meerdere keren en nooit er uit gelopen).
 
http://www.2weird4u.com
ties 10-3-2004 13:39 Print reply
Posts: 1333
kan dat er verkeerde veren bij geleverd zijn dan gaan de veren heen en weer tikken en dan slijt het slotje weg en gaan je veren draaien totdat ze in een poort komen. kan in 2 rij uren gebeurd zijn. had me broertje ook met ze kx80 goede zuiger geleverd met verkeerde veren.
 
dimemt5 10-3-2004 14:47 Print reply
Posts: 50
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Roedie

[...]


maar als je brommer opgevoerd is , op welke manier dan ook...krijg je al problemen met de verzekering... staat op je blaadje

Dit bericht is ge-edit door Roedie op 9-3-2004 19:53


wel,eerst best wel kalm gereden...dan enkele keren heftig hard gegaan en daan weer tijdje kalm enz,net voor zen powerbannd schakelen enz...maarja,normaal datie traag ging,zuiger zater verkeerd in maar was wel perfect ingereden...
 
huh 10-3-2004 16:29 Print reply
Posts: 1755
Ik gebruikte die veertjes ook altijd meer dan 10x hoor. Is er maar 1x eentje gebroken. Was ook een gare cilinder trouwens
 
mr-hund 10-3-2004 16:31 Print reply

Posts: 110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DaveTSX

[...]


dat heb ik nu nog nooit gehad dat die clipjes er uit springen.

Zaten ze wel overal in het gleufje en zat ie met de opening naar boven of naar onderen???

hey ff vraagie

maakt dat uit dan als de opening naar boven of naar onder wijst
 
Blukaap 10-3-2004 16:34 Print reply

Posts: 10006
Opening moet in de beweegrichting vd zuiger staan en niet dwars daar op.
 
Bastila is lief

Dit topic is 2844 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved