Quote: Oorspronkelijk gepost door: dimemt5
hij was vast gelopen omdat de zuiger der verkeerd instak/borgveren losgekomen en in cilinder gegaan/zuiger tegen cilinderkop. best kut reden :s marja
dat heb ik nu nog nooit gehad dat die clipjes er uit springen.
Zaten ze wel overal in het gleufje en zat ie met de opening naar boven of naar onderen???
Dan zal die echt niet mogen vastlopen hoor!
maar die veertjes hebben geen kut met inrijden te maken, wat wel is met een niet ingereden cillinder is dat de wrijving hoger is en dus de temperatuur sneller stijgt, en KAN je dus warmloper krijgen als je met een nieuwe cillinder te lang te hoog in de toeren gaat.
Gewoon tijdje relaxed rijden, dan komt alles goed
en er kunnen scherpe randjes aan je poorten zitte (ook dit word minder scherp na het inrijden omdat je zuigerveren erlangs schuren.)
Maar een goed afgewerkte cillinder zou opzich niet snel mogen vastlopen, en je pistonveertje heeft er geen fuck mee te maken met inrijden dan heb je of zelf iets fout gedaan of een al gebruikt veertje er in gedaa ofzow.
Alleen nieuwe veertjes er in, gebruik je hem een 2de x is de rek al stuk minder (maar ik gebruik ze ook altijd meerdere keren en nooit er uit gelopen).
|