Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Spuit tips echt de moeite waard!!! Plus verhaaltje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 819 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1657 - Spuit tips echt de moeite waard!!! ...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1337 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ali 27-9-01?14:04 Print topicpost
Posts: 667
Nou ik heb een tijdje geleden een puchje gehad die was afgefikt en men broertje had een puchje gekregen van de overbuurman (met 70cc ) Nu kregen we het master idee om er 1 goeie van te maken en dan te verpatsen en dan houden we nog een blok en frame over. Maar dat terzijde dus ik heel die puch kaal gemaakt tot op het ijzer. En nu wilde ik het gaan spuiten maar ik zat te twijfelen tussen spuitbussen of op luchtdruk en aangezien luchtdruk veel mooier gaat zag ik dat wel zitten maar de kosten niet. Maar mijn moeder is peuterleidster en op het dorp zit een motorspuiterij MPA. En die hebben een kindje daar. Dus ik zeg zo vraag eens ff of zei ook geen verf hebben dus ons ma gevragen moest ik maar ff langskomen vanmiddag dus ik net geweest. Wij ff staan lullen vroeg ie zo ben je vaak aan het prutsen ik zeg zo jah de hele dag als ik nix te doen heb vindt ik kei leuk he. En hij zei zo dat ie maar alleen was omdat een andere werknemer ontslag had genomen en ook voor het bedrijf werkt waar ik nu werk (ik werk op de pomp hij in garage) Dus wij toen die verf gemengd zegt ie zo lijkt het je niet wat om hier te komen werken 'savonds en zaterdags. Dat LIJKT me echt zuper vet. Dus ik zeg zo jah lijkt me heel mooi maar ik werk ook al aan de pomp en dat wil ik eigenlijk nog wel aanhouden alleen dat is vaak niet doordeweeks en ook vaak op zondag dus het kan zo zijn dat ik 3 weken op zaterdag kan maar ook zomaar 3 weken een halve zaterdag niet. Maar ik denk er nog over na en zal het wel laten weten. Maar ik ga dus nog ff navragen of het zwart of wit is. Maar ik zie het wel zitten. JIPPIE

nu de tips die je toch best wel ter hand kan nemen want dat heeft die vent allemaal verteld en hij heeft er echt veel verstand van.
Als je je frame helemaal kaal hebt gemaakt tot op het ijzer dan moet je het ontvetten met PURE THINNER. En eerst spuiten een hechtlaag spuiten. Die moet je zo dun spuiten dat je het net ziet dus gewoon iets meer als een waas. Dan maak je je verfspuit schoon dus haal eerst alle verf eruit en spoel hem dan door met PURE THINNER. Als je dit gedaan heb kan je direct de primer erop spuiten omdat de hechterlaag dan al droog is. Dan kan je de grondlaag (primer) erop doen dit moet je op de volgende manier mengen. Primer (4) verharder (1) verdunner (1). Het kan zijn dat ik 1 van de namen fout heb maar volgens mij niet.

Dit was het tot nu toe maar als ik daar ga werken zal ik jullie alle tips geven die ik heb. Oja het mooie is hij heeft mij mooi alles meegegeven dus hechter,primer,verharder,verdunner. Dus ik mooi strax ff mengen en spuiten (JIPPIE!!) Ik hoefde er nix voor te betalen. Want ik zei zo ik heb nu geen geld op zak maar zeg maar tegen je vrouw wat het kost dan geef ik het ons mam wel mee. Zegt ie zo jah ik zal het wel zeggen. Maar ik durf te wedden dat ik nix of zeer weinig hoef te dokken ikke echt wel blij!!!!!!!
 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/12147.jpg[/IMG] Leuk dinkie.. wil ik ook, sorry dat ie zo groot is maar k kan niet verschalen op mijn pc.

Neonlampje 27-9-01?15:12 Print reply

Posts: 14825
Gaaf man!! echt beter daar werken!!
hoe ik mijn brommer had gespoten...
schuren; schuren; schuren...
grondverf (1 laag)
grondverf beetje opschuren dat het stroever wordt
ver mengen (heb ik speciale lineaal voor waar precieze verhoudingen verf verharder en verdunner op staat)
en spuiten maar (wel systematisch, en wanneer je op einde van stuk komt sput beetje sneller terug trekken (anders krijg je op keerpunt een (te) dikke laag)
en dat wordt mooi!!
alleen mis ik wel het gemak van een spuitcabine, dus het kan NOG mooier (Denk ik)

ojah, frame eerst mooi schoon maken (wask vergete bij te tiepen) als grondlak gebruik ik flexa-spuitbus, net zo goed als compressor-spul

[This message is edited by Neonlampje on 27-9-01 15:17]
 
barry 27-9-01?15:31 Print reply

Posts: 7387
hoe ik het heb gedaan:

rij er er toch nie meer op straat dus zobelangrijk was het niet:
beetje schuren,beetje onvetten, en meteen spuiten, en hopla klaar is kees, en het glimt nog steeds en het zit er nog steeds op en het bladert er ook niet af en het zit er super strak op , vet raar... spuitbus koste ook maar een tientje
 
He?
Neonlampje 27-9-01?15:52 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: barry?

hoe ik het heb gedaan:

rij er er toch nie meer op straat dus zobelangrijk was het niet:
beetje schuren,beetje onvetten, en meteen spuiten, en hopla klaar is kees, en het glimt nog steeds en het zit er nog steeds op en het bladert er ook niet af en het zit er super strak op , vet raar... spuitbus koste ook maar een tientje

geeltje koste echte lak mij kras/benzine-vast
 
B3AST 27-9-01?16:11 Print reply
Posts: 2469
ik doe gewoon met spuitbussen en jullie gaan vet kwijlen als mn NSR af is let maar op
 
- insane in the brain -
Sneks 27-9-01?16:27 Print reply
Posts: 2499
Ik had ook veel thinner gebruikt bij het spuiten van m'n brommer. Die was ook best mooi. Maar ik ben een beetje onhandig. Dus nou ga ik 'm over een tijdje weer spuiten
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Sven the man 27-9-01?16:33 Print reply
Posts: 456
jaja, ik heb weleens een stikkie 8er/zijkap en een demper maar edde nie wa meer plaatjes want hij zag er wel zeer koel uit jah!
 
[B]6000cc RACER!!![/B] [IMG]http://24.132.20.228/mup/276.jpg[/IMG]
Rene 27-9-01?17:52 Print reply
Posts: 2573
en wat zou mij die verf kosten??

ik wou eigenlijk zon kleur:



of anders zon kleur van die oranje wagens die ineens
meer rood worden als je er langs loopt
die zijn ook vettttt

wat zoutt kosten voor zukke verf, plus dan die ontharder/verdikker/verdunner/blablabla zooi??
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Sven the man 27-9-01?18:16 Print reply
Posts: 456
jaaah!! zo'n oranje/rooie wagen zag ik van de week nog rijden toen ik naar jaimie ging.. is echt v@!!
 
[B]6000cc RACER!!![/B] [IMG]http://24.132.20.228/mup/276.jpg[/IMG]
-Michiel RS- 27-9-01?19:47 Print reply
Posts: 2803
CRX ROELZZZZ !
 
Rene 27-9-01?21:51 Print reply
Posts: 2573
crx rullt bigtime! (vooral deze)
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Neonlampje 27-9-01?22:03 Print reply

Posts: 14825
gave lak!! echt mooi man!!
je zou kleur-code daarvan moeten opzoeken, en dan kan je die verf vast wel bestellen
 
Joost 29-9-01?09:03 Print reply
Posts: 1108
Dat is van die amerikaanse metalic lak. Die glimt nog 10 keer meer dan normaal Maar volgens mij kan je dat zelf niet spuiten omdat het echt perfect egaal moet zijn. Anders krijg je van die pleken met veel ijzer deeltjes en stukken met minder. Heel lastig.
 
It is going to be a Endless summer...
verwijderd 29-9-01?10:34 Print reply
Posts: 4082
maat van mij (met die BMW 325i) z'n vader heeft een auto spuit bedrijf, die gast heeft ook een MT, heeft ie ook laten spuiten bij z'n vader, hij heeft zelf de verf gemengt, hij zei dat ie er extra veel metallic door had gemengt:


de mt zelf is beswel lelijk eigenlijk vint ik..
 
Sven the man 29-9-01?11:19 Print reply
Posts: 456
oowjaaaa, die lak vinnik nou egt nie bizonder hoor, voor zoiets hoef je cht nie naar en spuitbedrijf te gaan...
 
[B]6000cc RACER!!![/B] [IMG]http://24.132.20.228/mup/276.jpg[/IMG]
Ali 29-9-01?13:02 Print reply
Posts: 667
RANZIG
 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/12147.jpg[/IMG] Leuk dinkie.. wil ik ook, sorry dat ie zo groot is maar k kan niet verschalen op mijn pc.

Dit topic is 1337 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved