Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - radiateur klein probleempje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 998 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16549 - radiateur klein probleempje
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1267 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda70cc 8-3-2004 12:45 Print topicpost

Posts: 366
ik ben op moment bezig met een mbx blok onder m`n mtx-sh te bouwen nu heb ik de radiateur der op gezet blok der onder gezet nu heb ik 2 slangen aangesloten nu moet er nog 1 zo als je op de foto hier onder kunt zien maar nu kan ik der wel een slang op doen maar dan loopt die met een S bocht (zie foto) is dat erg als die met een s bocht loopt??? ps. ik ik heb het nu over die slang die van de onderkant van de radiateur naar het blok toe gaat zoals je ook op de foto kunt zien ik heb der geen geen slang op getekent maar wel de 2 punten waar de slang op moet en met rood een sircel om gezet
 

Ralf 8-3-2004 12:49 Print reply

Posts: 9073
Bovenste van de 2 slangen die uit het blok komt moet naar de cilinder, onderste naar de rad...
 
honda70cc 8-3-2004 12:51 Print reply

Posts: 366
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Bovenste van de 2 slangen die uit het blok komt moet naar de cilinder, onderste naar de rad...
jah klopt dat heb ik nu ff gedaan maar dan heb ik nog geen andwoord op m`n vraag want dan loopt die nog met een S bocht
 
Ralf 8-3-2004 12:53 Print reply

Posts: 9073
Als je het in normaal nederlands zou schrijven zou ik het misschien kunnen volgen.

Er zijn voorgevormde slangen voor MTX ed, met een bochtje erin.
 
Ja Weh nou 8-3-2004 12:54 Print reply

Posts: 2242
bij een mtx radiateur zit de uitgang aan de onderkant :S deze aan de zijkant
 
HTS Autotechniek
honda70cc 8-3-2004 12:55 Print reply

Posts: 366
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt (12)5

bij een mtx radiateur zit de uitgang aan de onderkant :S deze aan de zijkant
sukkel de tekening is van de zeikant gemaakt dus zit de uitgang aan de achterkant :S
 
Lawrence 8-3-2004 13:00 Print reply

Posts: 663
zo lang je er voor zorgt dat de slang niet knikt maakt het niet zoveel uit wat voor bochten je hebt. Tuurlijk, een bocht levert weerstand op aan de vloeistof, maar het valt wel mee.

Als je ervoor zorgt dat je een S bocht maakt, en geen Z bocht, is het goed
 
Ja Weh nou 8-3-2004 13:02 Print reply

Posts: 2242
Dan heb je een NSR radiateur??

je moet er zo een hebben

Dit bericht is ge-edit door mt (12)5 op 8-3-2004 13:12
 
HTS Autotechniek
Rik 8-3-2004 15:25 Print reply

Posts: 3464
gelijk mijn vraag. Ik heb voor me citta nu een waterkit, alleen lekt dees bij de kop overal. volgens mij zit er geen pakking tussen. Kan ik deze zelf knippen?
 
Gilera Gsm 8-3-2004 16:02 Print reply

Posts: 2376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rik

gelijk mijn vraag. Ik heb voor me citta nu een waterkit, alleen lekt dees bij de kop overal. volgens mij zit er geen pakking tussen. Kan ik deze zelf knippen?


Nee, die is meestal van aluminium of van ijzer. De voetpakking kun je wel zelf knippen. Al sje geen pakking kunt vinden moet je er vloeibare pakkingzooi tussen doen.
 
Hans F 8-3-2004 16:06 Print reply
Posts: 4326
voor de kvs afsluiting kun je best een papieren pakking knippen

Als bochtjes met slangen niet lukken, buig dan een stuk pijp en gebruik dat als bocht.
 
Honda_mbiloss [Emiel] 8-3-2004 16:09 Print reply

Posts: 3697
die gare kut water kitjes voor die catta's zijn echt super gaar. Lekken idd overal en nergens. Heb er toen ok 1 op gehad(nieuw gekocht). Ding lekte echt overal.

Dus ik kop uit elkaar, zelf een pakking geknipt, en het werkte weer perfect. Ik rijd de straat uit lekt die gare radiateur weer overal en nergens, ok dat ding uit mekaar. zelf pakking geknipt, was het ok over. Dus ik ding eronder ff rijden. Lekt die dop van de radiateur weer als een idioot. Maar die moet je dus ff laten lekken zodat het koelvloeistof peil zichzelf regelt. als je dit drama overleeft hebt, merk je dat het niks scheelt, en het alleen voor de look leuk is.

Daarom kosten ze wss ok nieuw maar 55 euro.

Dit bericht is ge-edit door Honda_mbiloss [Emiel] op 8-3-2004 16:09
 
Blukaap 8-3-2004 16:41 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda70cc

[...]
sukkel de tekening is van de zeikant gemaakt dus zit de uitgang aan de achterkant :S


Pittig taaltje
Radiateuruitgang van een MTX-rad zit overigens fijn aan de onderkant, net zoals die van NSR/MBX.

Maar om overvloedig antwoord te geven: als ie niet knikt: so what, die op mijn NSR liep van linksvoor naar rechtsonder met een gigantische bocht.
 
Bastila is lief
honda70cc 8-3-2004 16:48 Print reply

Posts: 366
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

voor de kvs afsluiting kun je best een papieren pakking knippen

Als bochtjes met slangen niet lukken, buig dan een stuk pijp en gebruik dat als bocht.
waar kan ik zo`n pijp het beste van maken?? van zo`n kopere verwarmings buis??
 
Rik 8-3-2004 18:02 Print reply

Posts: 3464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda_mbiloss [Emiel]

die gare kut water kitjes voor die catta's zijn echt super gaar. Lekken idd overal en nergens. Heb er toen ok 1 op gehad(nieuw gekocht). Ding lekte echt overal.

Dus ik kop uit elkaar, zelf een pakking geknipt, en het werkte weer perfect. Ik rijd de straat uit lekt die gare radiateur weer overal en nergens, ok dat ding uit mekaar. zelf pakking geknipt, was het ok over. Dus ik ding eronder ff rijden. Lekt die dop van de radiateur weer als een idioot. Maar die moet je dus ff laten lekken zodat het koelvloeistof peil zichzelf regelt. als je dit drama overleeft hebt, merk je dat het niks scheelt, en het alleen voor de look leuk is.

Daarom kosten ze wss ok nieuw maar 55 euro.

Dit bericht is ge-edit door Honda_mbiloss [Emiel] op 8-3-2004 16:09


dus kmoet gewoon eff rondrijden zonder die schroef op me rad? voorzichtig?

enne, moet er een pakking tussen? tusse me kop en me cil?

kga zo me eigen pakkingen bouwe voor de kop
 
Honda_mbiloss [Emiel] 8-3-2004 19:38 Print reply

Posts: 3697
je kan gewoon je dop erop draaien. Die dop lekt zo erg dat het er gewoon langs loopt. Als er dan al een hele berg is uit gelopen staat de koelvloeistof op het juiste pijl.
 

Dit topic is 1267 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved