Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MT probs

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 837 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16516 - MT probs
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1071 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dreakx 7-3-2004 10:39 Print topicpost
Posts: 123
ik reed een tijd geleden op men brommer met een gangetje of 80 toen die ineens vaag begon te doen, het geluid was niet meer wat het normaal was. als ik te weinig gas gaf viel die uit en hij kwam moeilijk op touren. ook was tie bijna niet meer te starten, wat voorheen heel gemakkelijk ging. nou ik de carb nagecheckt enzo (misschien sproeier verstopt ofzo) ga ik daarna weer rijden, rijd ik 60 met een vaag geluid en toen ineens kaptie die er helemaal mee. heeft iemand dit ook meegemaakt? en kan die mij vertellen waar ik het probleem moet zoeken? hij vonkt overigens wel nog steeds...
 

MASTAHH TOMOS 7-3-2004 11:14 Print reply
Posts: 828
het kan me te weinig of teveel lucht te maken hebben. en het si ook op dit momnt het weer voor een brommer.iedereen heeft er last van de koude lucht
 
dreakx 7-3-2004 11:32 Print reply
Posts: 123
nog nooit last van gehad. maar ik krijg em helemaal niet gestart, dat lukte normaal wel. en ik reed er op, en toen ging die pas uit
 
POM 7-3-2004 11:34 Print reply

Posts: 757
kijk je cilinder en zuiger eens na heb je nog wel compressie?
 
dreakx 7-3-2004 11:43 Print reply
Posts: 123
ja ik had nog wel compressie, al was het vermogen ook flink minder sinds dat tie niet meer goed liep. dus dat moet ik indd na checken
 
foxbuster666 7-3-2004 11:52 Print reply

Posts: 670
Mij gebeurde hetzelfde keer op weg naar school.
Was nog met 70cc imitatie tuned.
Was gewoon warmgelopen.
Heb je het probleem nog steeds?
Ik zou cilinder/zuiger nakijken.
Lijkt me voor de rest niks aan de hand.

 
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat
dreakx 7-3-2004 12:02 Print reply
Posts: 123
bij een warmloper zou je em toch weer kunne starten nadat tie is afgekoeld?
 
foxbuster666 7-3-2004 12:07 Print reply

Posts: 670
Ja dat klopt.
Maar onder het afkoelen voorzichtig kicken met contact uit.
Anders heb je kans dat de zuigerveren vast smelten aan de zuiger wand.
En op het moment van kicken dus breken.
 
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat
dreakx 7-3-2004 12:10 Print reply
Posts: 123
dat was niet het geval, ik kan em nu niet starten. dus iig de cilinder checken, al ben ik bang dat er iets elektronisch naar zen graf is...
 
hondadriver_chris 7-3-2004 12:16 Print reply

Posts: 1042
vonktie goed??
kijk is naar de massa van de bobine of er roest op zit en meet de cdi ff door of die weerstand heeft.
en de spoel kan het ook zijn.
ik denk de ontsteking.
 
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!!
de_koen 7-3-2004 12:18 Print reply

Posts: 5595
zuigerveren gaar
 
Honda 5-Bak te koop
koen-z 7-3-2004 12:20 Print reply

Posts: 3702
weet wel bijna zeker als ik dit zo hoor dat je iets van een warmlopertje hebgehad kzou als ik jou was eerst maar eens naar je cilindertje kijken.
 
dreetn 7-3-2004 22:05 Print reply
Posts: 58
ik denk dat je sigmenten enorm snel zijn afgesleten:
geen compressie meer
 
Saknet 8-3-2004 4:33 Print reply

Posts: 10355
niet normaal geluid bedoel je daarmee hard getik?
want dan zit je vliegwiel mskien los..

 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
dreakx 8-3-2004 7:13 Print reply
Posts: 123
nee niet hard getik maar hij komt gewoon niet lekker op touren, alsof tie een beetje blijft hangen. en ook stationer maakt tie een heel zacht geluid, niet wat het eerst was
 
foxbuster666 8-3-2004 7:26 Print reply

Posts: 670
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dreetn

ik denk dat je sigmenten enorm snel zijn afgesleten:
geen compressie meer

Bij het slijten van je koppelingsegmenten hou je je compressie nog wel hor.
 
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat

Dit topic is 1071 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved