Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Schakelen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 907 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16505 - Schakelen
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1934 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

de_koen 6-3-2004 20:26 Print reply

Posts: 5595
als dat ding toeren maakt zonder dat je merkbaar versnelt is of je koppelingskabel slecht afgesteld, of je koppeling gaar

als je overschakelt moet je dus even zakken in toeren.
 
Honda 5-Bak te koop
Martin mt5 knol 6-3-2004 20:26 Print reply

Posts: 2211
Maar als je zeg maar vanaf je 1 naar zn 2 gaat is het echt gewoon meteen in de teore, maar trekt ie dan wel op even? Want als dat het geval niet is, dan zal het aan je koppeling zelg liggen dat die versleten of nie goed meer is.. En niet meer grijpt das nie zow fijn
 
brommerforum stinkt
guidovanzetten 6-3-2004 20:57 Print reply

Posts: 100
hej,
ik heb dat ook weleens gehad...ik heb ff mijn koppelingskabel vernieuwd en ff dat schakelaartje dat met de kabel is verbonden ff ingesmeert....hij doet ut weer
 
Marthin 6-3-2004 21:02 Print reply

Posts: 6164
als je brommer uit staat en je hebt hem in de versnelling.

rolt ie dan gewoon vooruit als je drukt of druk je tegen de compressie aan?

en als je tegen de compressie aandrukt, wat gebeurt er als je de koppeling in trekt?
 
tsxerr 7-3-2004 14:59 Print reply

Posts: 1478
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marthin

als je brommer uit staat en je hebt hem in de versnelling.

rolt ie dan gewoon vooruit als je drukt of druk je tegen de compressie aan?

en als je tegen de compressie aandrukt, wat gebeurt er als je de koppeling in trekt?


Als ik stil sta, dan kan hij egt niet rijden... Het hele achterwiel blokkeert dan. En als ik um in knijp dan het je het zelfde als dan dat ie in zn vrijstaat
 
http://groups.msn.com/tsxer
Punk [Dave] 7-3-2004 15:01 Print reply

Posts: 7003
heb ik ook gehad... alleen bij mij was het heel simpel opgelost.. ruk ff je vliegwielkapje eraf en smeer dat rondedraaiegval ff, die je koppelingsdrukstiftgeval indrukt , dan kapje er weer op.. kabel iets losser en klaar
 
Soepkip 7-3-2004 15:08 Print reply

Posts: 1339
Te lichte twv in combinatie met (enigzins) gare koppeling... Heb ik ook last van.

Als je minder gas geeft, dus bijvoorbeeld half gas en dan door de versnellingen heen, heeft hij er dan geen last van?
 
tsxerr 7-3-2004 16:46 Print reply

Posts: 1478
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Soepkip

Te lichte twv in combinatie met (enigzins) gare koppeling... Heb ik ook last van.

Als je minder gas geeft, dus bijvoorbeeld half gas en dan door de versnellingen heen, heeft hij er dan geen last van?


Ik heb er geen last van als ik half gas rij.... En de koppelingskabel is goed!!!!
 
http://groups.msn.com/tsxer
tsxerr 7-3-2004 17:55 Print reply

Posts: 1478
Maar als ik er dan andere tandwielen onder wil doen. Welke twv moet ik dan kiezen? Want ik wil nog wel aardig optrekken.
 
http://groups.msn.com/tsxer
Arjanus 7-3-2004 18:17 Print reply

Posts: 9073
ligt niet aan je twv maar aan je koppeling
(is nog maar 300 keer gezegd geloof ik )

mss zijn je platen versleten , mss is je koppelingsstiftje krom

want hij (ont)koppeld wel goed maar je koppeling blijft gewoon gedeeltelijk hangen

met die setup gaat je tsx nooit zo snel dat je zo door kunt schakelen van zen 1 naar zen 4 !
 
lieber nurburgring als ehering
MTX 80 RII H 7-3-2004 18:29 Print reply
Posts: 336
wat voor olie heb je erin zitten? Als die te dik is hebben je platen ook niet genoeg grip en slippen ze door.
 
It's a multiple-station rotation installation
dreetn 7-3-2004 22:02 Print reply
Posts: 58
kan zijn datje koppeling slipt
 
tsxerr 8-3-2004 12:09 Print reply

Posts: 1478
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX 80 RII H

wat voor olie heb je erin zitten? Als die te dik is hebben je platen ook niet genoeg grip en slippen ze door.


Ik heb castrol tts er in zitten... Leek me een goed merk (bekent merk)
 
http://groups.msn.com/tsxer
MTX 80 RII H 8-3-2004 13:20 Print reply
Posts: 336
Castrol tts? hebben die ook versnellingsbakolie dan? Ik dacht alleen 2-takt-olie.

Je moet er versnellingsbakolie in doen zoals bv Shell Spirax. Gewone motorolie zoals 15W40 kan ook, maar dan heb je al meer kans dat je platen gaan slippen, vooral bij koude motor.
 
It's a multiple-station rotation installation
arrier 8-3-2004 13:23 Print reply
Posts: 2221
misschien heeft hij 2takt olie in zn carter gegooid
 

Dit topic is 1934 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved