de_koen |
6-3-2004 20:26 |
Posts: 5595 |
als dat ding toeren maakt zonder dat je merkbaar versnelt is of je koppelingskabel slecht afgesteld, of je koppeling gaar
als je overschakelt moet je dus even zakken in toeren.
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Martin mt5 knol |
6-3-2004 20:26 |
Posts: 2211 |
Maar als je zeg maar vanaf je 1 naar zn 2 gaat is het echt gewoon meteen in de teore, maar trekt ie dan wel op even? Want als dat het geval niet is, dan zal het aan je koppeling zelg liggen dat die versleten of nie goed meer is.. En niet meer grijpt das nie zow fijn
|
|
brommerforum stinkt |
|
guidovanzetten |
6-3-2004 20:57 |
|
Marthin |
6-3-2004 21:02 |
Posts: 6164 |
als je brommer uit staat en je hebt hem in de versnelling.
rolt ie dan gewoon vooruit als je drukt of druk je tegen de compressie aan?
en als je tegen de compressie aandrukt, wat gebeurt er als je de koppeling in trekt?
|
|
|
|
tsxerr |
7-3-2004 14:59 |
Posts: 1478 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marthin
als je brommer uit staat en je hebt hem in de versnelling.
rolt ie dan gewoon vooruit als je drukt of druk je tegen de compressie aan?
en als je tegen de compressie aandrukt, wat gebeurt er als je de koppeling in trekt?
Als ik stil sta, dan kan hij egt niet rijden... Het hele achterwiel blokkeert dan. En als ik um in knijp dan het je het zelfde als dan dat ie in zn vrijstaat
|
|
http://groups.msn.com/tsxer |
|
Punk [Dave] |
7-3-2004 15:01 |
Posts: 7003 |
heb ik ook gehad... alleen bij mij was het heel simpel opgelost.. ruk ff je vliegwielkapje eraf en smeer dat rondedraaiegval ff, die je koppelingsdrukstiftgeval indrukt , dan kapje er weer op.. kabel iets losser en klaar
|
|
|
|
Soepkip |
7-3-2004 15:08 |
Posts: 1339 |
Te lichte twv in combinatie met (enigzins) gare koppeling... Heb ik ook last van.
Als je minder gas geeft, dus bijvoorbeeld half gas en dan door de versnellingen heen, heeft hij er dan geen last van?
|
|
|
|
tsxerr |
7-3-2004 16:46 |
Posts: 1478 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Soepkip
Te lichte twv in combinatie met (enigzins) gare koppeling... Heb ik ook last van.
Als je minder gas geeft, dus bijvoorbeeld half gas en dan door de versnellingen heen, heeft hij er dan geen last van?
Ik heb er geen last van als ik half gas rij.... En de koppelingskabel is goed!!!!
|
|
http://groups.msn.com/tsxer |
|
tsxerr |
7-3-2004 17:55 |
Posts: 1478 |
Maar als ik er dan andere tandwielen onder wil doen. Welke twv moet ik dan kiezen? Want ik wil nog wel aardig optrekken.
|
|
http://groups.msn.com/tsxer |
|
Arjanus |
7-3-2004 18:17 |
Posts: 9073 |
ligt niet aan je twv maar aan je koppeling
(is nog maar 300 keer gezegd geloof ik )
mss zijn je platen versleten , mss is je koppelingsstiftje krom
want hij (ont)koppeld wel goed maar je koppeling blijft gewoon gedeeltelijk hangen
met die setup gaat je tsx nooit zo snel dat je zo door kunt schakelen van zen 1 naar zen 4 !
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
MTX 80 RII H |
7-3-2004 18:29 |
Posts: 336 |
wat voor olie heb je erin zitten? Als die te dik is hebben je platen ook niet genoeg grip en slippen ze door.
|
|
It's a multiple-station rotation installation |
|
dreetn |
7-3-2004 22:02 |
Posts: 58 |
kan zijn datje koppeling slipt
|
|
|
|
tsxerr |
8-3-2004 12:09 |
Posts: 1478 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX 80 RII H
wat voor olie heb je erin zitten? Als die te dik is hebben je platen ook niet genoeg grip en slippen ze door.
Ik heb castrol tts er in zitten... Leek me een goed merk (bekent merk )
|
|
http://groups.msn.com/tsxer |
|
MTX 80 RII H |
8-3-2004 13:20 |
Posts: 336 |
Castrol tts? hebben die ook versnellingsbakolie dan? Ik dacht alleen 2-takt-olie.
Je moet er versnellingsbakolie in doen zoals bv Shell Spirax. Gewone motorolie zoals 15W40 kan ook, maar dan heb je al meer kans dat je platen gaan slippen, vooral bij koude motor.
|
|
It's a multiple-station rotation installation |
|
arrier |
8-3-2004 13:23 |
Posts: 2221 |
misschien heeft hij 2takt olie in zn carter gegooid
|
|
|
|