Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Motohispania achter uit rijden..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 939 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16499 - Motohispania achter uit rijden..
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 2873 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

User 927 7-3-2004 8:12 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Alt0174

[...]


Denken is dus niet mijn sterkste kant... Zoveel kwaad kan het niet denk ik...Schadelijker voor je krukas dan voor je zuiger. Tenzij dat krachten op de zuiger lang de andere kant gaan slaan. Kan dat zoveel kwaad?


De zuiger staat onder een kleine hoek in de cilinder, als je de draaibeweging omdraait, staat ie onder de verkeerde hoek in de cilinder, en hakt ie lekker op de wand in (Met een gegarandeerde vastloper als gevolg)

Volgens mij waren daar plaoties van (Van mensen die cilinder 180 graden wouden draaien, heb je utzelfde probleem namelijk)



Gejat uit topic over desaxie, maar dat boeit nu ff niet Geeft wel aardig aan hoe zuiger normaal staat en hoe zuiger met omgekeerde kruk staat (niet dat de kruk omdraait als je 8eruit draait, maar tis zelfde id) let vooral ff op de lijntjes

En ja er zijn mensen die cilinder 180 graden gedraaid hebben, met carterinlaat en al (Ken ze alleen niet )


Dit bericht is ge-edit door Razadull AKA Roald op 7-3-2004 8:16
 
Arjan 7-3-2004 10:37 Print reply

Posts: 2483
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald

[...]


De zuiger staat onder een kleine hoek in de cilinder, als je de draaibeweging omdraait, staat ie onder de verkeerde hoek in de cilinder, en hakt ie lekker op de wand in (Met een gegarandeerde vastloper als gevolg)

Volgens mij waren daar plaoties van (Van mensen die cilinder 180 graden wouden draaien, heb je utzelfde probleem namelijk)

afbeelding

Gejat uit topic over desaxie, maar dat boeit nu ff niet Geeft wel aardig aan hoe zuiger normaal staat en hoe zuiger met omgekeerde kruk staat (niet dat de kruk omdraait als je 8eruit draait, maar tis zelfde id) let vooral ff op de lijntjes

En ja er zijn mensen die cilinder 180 graden gedraaid hebben, met carterinlaat en al (Ken ze alleen niet )


Dit bericht is ge-edit door Razadull AKA Roald op 7-3-2004 8:16



Een vriend van mij heeft een tomos met 65cc polini erop van een puch maxi . maar puch draait de andere kant op dan tomos dus draait die puchcilinder ook de verkeerde kant op. maar toch rijd hij er al heeel wat km mee
 
Max bikancer koekert para in ze htr ei
kpotappel86 7-3-2004 10:39 Print reply

Posts: 2679
is dat misschien niet slecht voor je olie pomp ofzo... omdat die nu andersom moet gaan "pompen" en dus maybe vene geen olie geeft...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Hans F 7-3-2004 10:57 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nessaja

het isz mij ooit gelukt met mijn scooter K gaf gas en ik reed ineens achteruit. Gewoon gestart met electrische start


dat is een massa probleem
 
foxbuster666 7-3-2004 11:55 Print reply

Posts: 670
Denk niet dat het slecht is voor de zuiger.
Maakt dezelfde beweging ( op neer ), maar de rotatie is anders.
Er zal ook geen gat ontstaan in de zuiger als het goed is.
De ontsteking werkt namelijk voor het bdp en als je dus achteruit rijdt staat hij na het dode punt.
Lijkt me wel lache.
Kom je jodenbus voorbij met 45 km/h achteruit
 
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat
bart de scootergek 7-3-2004 12:09 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: foxbuster666

Denk niet dat het slecht is voor de zuiger.
Maakt dezelfde beweging ( op neer ), maar de rotatie is anders.
Er zal ook geen gat ontstaan in de zuiger als het goed is.
De ontsteking werkt namelijk voor het bdp en als je dus achteruit rijdt staat hij na het dode punt.
Lijkt me wel lache.
Kom je jodenbus voorbij met 45 km/h achteruit


heb je het verhaaltje nou gelezen van de desaxatie? dan kun je dus snappen dat het wel slecht is
 
Honda RC-33
Blijhoofd 7-3-2004 12:14 Print reply

Posts: 7378
arjanus kon toen ook gewoon achter uit rijden met die gsm,ut klonk nie helemaal lkkr majah

hij reed wel

 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Hans F 7-3-2004 12:16 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: foxbuster666

Denk niet dat het slecht is voor de zuiger.
Maakt dezelfde beweging ( op neer ), maar de rotatie is anders.
Er zal ook geen gat ontstaan in de zuiger als het goed is.
De ontsteking werkt namelijk voor het bdp en als je dus achteruit rijdt staat hij na het dode punt.
Lijkt me wel lache.
Kom je jodenbus voorbij met 45 km/h achteruit


je zegt het zelf al, rotatie is andersom, kracht dus ook...
 
hondafreak 7-3-2004 12:56 Print reply
Posts: 68
bedankt jongens
voor de zekerheid dus maar niet weer achter uit rijden strax hele mh naar de klote moet ook maar niet
 
YESS its fast.. NO you cant ride it!
honda mt rider 7-3-2004 13:54 Print reply
Posts: 114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotappel86

is dat misschien niet slecht voor je olie pomp ofzo... omdat die nu andersom moet gaan "pompen" en dus maybe vene geen olie geeft...


je oliepomp bedien je door middel van een gaskabel, tenminste bij mt en mb, dus dat is het probleem niet
 
www.forum-topracing.tk
MTX 80 RII H 7-3-2004 18:53 Print reply
Posts: 336
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda mt rider

[...]


je oliepomp bedien je door middel van een gaskabel, tenminste bij mt en mb, dus dat is het probleem niet


Nee, een oliepomp geeft meer of minder olie door de gaskabel, maar de pomp zelf wordt door je blok aangedreven, en als alles in je blok de andere kant op draait, draait dus ook je oliepomp de andere kant op, en zuigtie je mengsel uit je spruitstuk en blaast het je olietank in. Hier is echter een extreem simpele oplossing voor: Mengsmering! (als je dan weer vooruit rijdt krijgtie 1:25 )
 
It's a multiple-station rotation installation
Arjanus 7-3-2004 19:15 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd

arjanus kon toen ook gewoon achter uit rijden met die gsm,ut klonk nie helemaal lkkr majah

hij reed wel



mwah ik vond het best gaan eigenlijk

alleen bij overschakelen hield het op
en evenwicht bewaren/sturen is vrij lastig
 
lieber nurburgring als ehering
MotorHispaniaMaus 7-3-2004 19:20 Print reply

Posts: 160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nessaja

het isz mij ooit gelukt met mijn scooter K gaf gas en ik reed ineens achteruit. Gewoon gestart met electrische start


mijn MH ook met elektrsiche start gestart en ik reed aan met veel gas en hij ging achteruit
ik reed gewoon een maat aan want die stond achter me
 
User 927 8-3-2004 16:29 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MotorHispaniaMaus

[...]


mijn MH ook met elektrsiche start gestart en ik reed aan met veel gas en hij ging achteruit
ik reed gewoon een maat aan want die stond achter me


Ken beuren blijkbaar.... al lijkt me dat niet logisch
 
Arjan 8-3-2004 17:21 Print reply

Posts: 2483
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald

[...]


Ken beuren blijkbaar.... al lijkt me dat niet logisch


tog wel, ik heb het ook gehad. ik had hem aangekickt en is waarschijnlijk gewoon de andere kant op aangeslagen. toen reed ik ineens achteruit
 
Max bikancer koekert para in ze htr ei

Dit topic is 2873 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved