Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Peervorimige venturie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 782 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16473 - Peervorimige venturie
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1302 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

lamahoofd 5-3-2004 18:46 Print topicpost

Posts: 3432
Ik heb op internet gelezen dat als je je venturie peervormig maakt dat je je dan in de lage toeren het effect van een kleine carb en in de hoge toeren die van een grote cab.Heeft iemand hier ervaring meej want ik zou dit best wel is op men puch willen proberen omdat ik nog wel een oude cab heb liggen.

zoiets


 
Een baron in de morgen,is een dag zonder zorgen

bart de schakelgek 5-3-2004 19:44 Print reply

Posts: 5987
dat lijkt wel de 9mm van me rs

heeft geen nut op je puch
 
Limburger
Bart-DRD 5-3-2004 20:38 Print reply

Posts: 1838
das idd een kleine carb.. maar mikumi heeft het ook, en dellorto ook, bvan dellorto is het de PHVA 17.5mm de grotere 14 die op derbi's zit,

die heeft ook een ovale venturie.

 
stom stuk ei uit blik...
gonzales 5-3-2004 20:49 Print reply

Posts: 1319
lijkt mij zo dat alles carbu's toch peervormig zijn ?
 
burn your rubber not your soul
MTX 80 RII H 5-3-2004 20:56 Print reply
Posts: 336
ik vat hem ook niet helemaal. In welke richting wil je hem nou peervormig maken? Horizontaal of verticaal?
 
It's a multiple-station rotation installation
PRO TUNING 5-3-2004 21:27 Print reply

Posts: 4000
Klopt, deze soort carburateurs zat standaard op de wat oudere 125 cc Kawasaki crossers
 
Tsxdude AKU MicheL 5-3-2004 22:51 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX 80 RII H

ik vat hem ook niet helemaal. In welke richting wil je hem nou peervormig maken? Horizontaal of verticaal?


Horizontaal natuurlijk...
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Martijn 5-3-2004 23:19 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

[...]


Horizontaal natuurlijk...


vlgs mij bedoel jij verticaal..

iig boven smal en onder dik...

ehh...andersom...zeker..

boeie..kheb er nog nooit van gehoord...als het zo is wil ik er de theorie wel es achter weten...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
KaWaReZ 5-3-2004 23:21 Print reply

Posts: 20582
*pakt alvast een dremel *
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Pingu 6-3-2004 8:50 Print reply
Posts: 1842
zou ik niet doen moet imo in verhouding smaller zijn, en iets smaller dremelen in niet zo makkelijk. Verder moet je ook niet 'zomaar' aan je venturi gaan zitten.
Vind het trouwens wel een interessant id, gassnelheid op half gas word flink hoger.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Ralf 6-3-2004 8:53 Print reply

Posts: 9073
De DO 20.5 en 22 hebben dit ook, en zijn kutcarbs
 
blair 6-3-2004 9:12 Print reply
Posts: 150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

De DO 20.5 en 22 hebben dit ook, en zijn kutcarbs


Als je iedereen nablaat wel.

Houd er rekening mee dat wat op een puch maxi fijn rijd @ scoot misschien minder fijn rijd. Omdat er andere eissen worden gesteld aan vermogen en handelbaarheid...

Dit bericht is ge-edit door blair op 6-3-2004 9:12
 
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm
Hans F 6-3-2004 10:13 Print reply
Posts: 4326
Er zijn toch ook 18mm keihin's met zo'n venturi? (ik bedoel niet de normale HM18.3) Ik meen dat marcel er had?
 
brommercrazy 6-3-2004 10:26 Print reply

Posts: 2594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

Er zijn toch ook 18mm keihin's met zo'n venturi? (ik bedoel niet de normale HM18.3) Ik meen dat marcel er had?


Ja de standaard carburateurs die op een r2 zitten hebben dat ook, je trekt er iets sneller door op, als met een gewone 18 keihin.
 
lamahoofd 6-3-2004 13:19 Print reply

Posts: 3432
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu

zou ik niet doen moet imo in verhouding smaller zijn, en iets smaller dremelen in niet zo makkelijk. Verder moet je ook niet 'zomaar' aan je venturi gaan zitten.
Vind het trouwens wel een interessant id, gassnelheid op half gas word flink hoger.


Ja maar als je nog een oude carb hebt waar je niks mee doet is het wel het proberen waard.Als hij in het lage toerengebied sneller wordt zou dat mooi zijn want puchen zijn niet zo snel met optrekken
 
Een baron in de morgen,is een dag zonder zorgen
Da_Pool 6-3-2004 13:25 Print reply
Posts: 43
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

[...]

boeie..kheb er nog nooit van gehoord...als het zo is wil ik er de theorie wel es achter weten...


Hogere luchtsnelheid bij een kleine opening, dus een beter mengsel*

* = onder voorbehoud, ben net wakker


 

Dit topic is 1302 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved