bart de schakelgek |
5-3-2004 19:44 |
 Posts: 5987 |
dat lijkt wel de 9mm van me rs
heeft geen nut op je puch
|
|
Limburger |
|
Bart-DRD |
5-3-2004 20:38 |
 Posts: 1838 |
das idd een kleine carb.. maar mikumi heeft het ook, en dellorto ook, bvan dellorto is het de PHVA 17.5mm de grotere 14 die op derbi's zit,
die heeft ook een ovale venturie.
|
|
stom stuk ei uit blik... |
|
gonzales |
5-3-2004 20:49 |
 Posts: 1319 |
lijkt mij zo dat alles carbu's toch peervormig zijn ?
|
|
burn your rubber not your soul |
|
MTX 80 RII H |
5-3-2004 20:56 |
Posts: 336 |
ik vat hem ook niet helemaal. In welke richting wil je hem nou peervormig maken? Horizontaal of verticaal?
|
|
It's a multiple-station rotation installation |
|
PRO TUNING |
5-3-2004 21:27 |
 Posts: 4000 |
Klopt, deze soort carburateurs zat standaard op de wat oudere 125 cc Kawasaki crossers
|
|
|
|
Tsxdude AKU MicheL |
5-3-2004 22:51 |
 Posts: 10676 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX 80 RII H
ik vat hem ook niet helemaal. In welke richting wil je hem nou peervormig maken? Horizontaal of verticaal?
Horizontaal natuurlijk...
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
Martijn |
5-3-2004 23:19 |
Posts: 10000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL
[...]
Horizontaal natuurlijk...
vlgs mij bedoel jij verticaal..
iig boven smal en onder dik...
ehh...andersom...zeker..
boeie..kheb er nog nooit van gehoord...als het zo is wil ik er de theorie wel es achter weten...
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
KaWaReZ |
5-3-2004 23:21 |
 Posts: 20582 |
*pakt alvast een dremel  *
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Pingu |
6-3-2004 8:50 |
Posts: 1842 |
zou ik niet doen  moet imo in verhouding smaller zijn, en iets smaller dremelen in niet zo makkelijk. Verder moet je ook niet 'zomaar' aan je venturi gaan zitten.
Vind het trouwens wel een interessant id, gassnelheid op half gas word flink hoger.
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
Ralf |
6-3-2004 8:53 |
 Posts: 9073 |
De DO 20.5 en 22 hebben dit ook, en zijn kutcarbs
|
|
|
|
blair |
6-3-2004 9:12 |
Posts: 150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ralf
De DO 20.5 en 22 hebben dit ook, en zijn kutcarbs
Als je iedereen nablaat wel.
Houd er rekening mee dat wat op een puch maxi fijn rijd @ scoot misschien minder fijn rijd. Omdat er andere eissen worden gesteld aan vermogen en handelbaarheid...
Dit bericht is ge-edit door blair op 6-3-2004 9:12
|
|
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm |
|
Hans F |
6-3-2004 10:13 |
Posts: 4326 |
Er zijn toch ook 18mm keihin's met zo'n venturi? (ik bedoel niet de normale HM18.3) Ik meen dat marcel er had?
|
|
|
|
brommercrazy |
6-3-2004 10:26 |
 Posts: 2594 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
Er zijn toch ook 18mm keihin's met zo'n venturi? (ik bedoel niet de normale HM18.3) Ik meen dat marcel er had?
Ja de standaard carburateurs die op een r2 zitten hebben dat ook, je trekt er iets sneller door op, als met een gewone 18 keihin.
|
|
|
|
lamahoofd |
6-3-2004 13:19 |
|
Da_Pool |
6-3-2004 13:25 |
Posts: 43 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn
[...]
boeie..kheb er nog nooit van gehoord...als het zo is wil ik er de theorie wel es achter weten...
Hogere luchtsnelheid bij een kleine opening, dus een beter mengsel*
* = onder voorbehoud, ben net wakker
|
|
|
|