Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - lampjes op rieju

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1052 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #16446 - lampjes op rieju
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1892 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RiejuRR 4-3-2004 18:33 Print topicpost

Posts: 53
ik heb sindskort rieju rr sport en ik wil er lampjes op gaan zetten ledjes of iets anders. en ik heb geen accu. ik weet dat ik ze aan kan sluiten op mij koplamp maar dan ken je ze niet aanzetten als je licht uit staat en dat wil ik ook niet. maar hoe moet het dan??? . ik had het al aan de dealer gevraagd maar die zee dak ook rekening met wisselstroom en gelijkstroom moest houden ofzoiets.

en nog een vraagje zou je oranje ledjes aan de zijkant mogen hebben(omdat sommige autos dat ook hebbe
 

Joscross 4-3-2004 22:15 Print reply

Posts: 12501
Je moet ze dus op een de kabel zetten voor de schakelaar van je licht
En AC en DC maakt bij ledjes niets uit
 
POM 4-3-2004 22:22 Print reply

Posts: 757
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Je moet ze dus op een de kabel zetten voor de schakelaar van je licht
En AC en DC maakt bij ledjes niets uit


maakt wel uit! dan gaan ze knipperen + op ten duur overlijden ze. gewoon een gelijk richter in zetten.

Dit bericht is ge-edit door POM op 4-3-2004 22:23
 
MASTAHH TOMOS 4-3-2004 22:26 Print reply
Posts: 828
hier een schematje

je kan hem gewoon aansluiten op een 9 volt batterei en dan moet je nog wel de goede weerstandjes er tussen doen.
 
puch_master 6-3-2004 9:29 Print reply

Posts: 3429
heb ik het toevallig deze week met mijn elektro leraar over gehad. die zei dat Ledjes kapot gaan op AC want ze kunnen niet zoveel sperren.
dan moet je er een gelijkricht brug voor zetten of achter elk ledje een diode plaatsen die kunnen wel genoeg sperren zodat het ledje heelblijft
 
Toyota AE86 Levin coupé
Cebess 6-3-2004 9:32 Print reply

Posts: 1203
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick39

heb ik het toevallig deze week met mijn elektro leraar over gehad. die zei dat Ledjes kapot gaan op AC want ze kunnen niet zoveel sperren.
dan moet je er een gelijkricht brug voor zetten of achter elk ledje een diode plaatsen die kunnen wel genoeg sperren zodat het ledje heelblijft


Mja een diode in 1 van de leidinging zetten.
Maar beter is een bruggelijkrichter omdat de leds dan veel minder (zichtbaar) knipperen.
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
-jaZper- 6-3-2004 10:29 Print reply

Posts: 3841
wow, bedankt voor dat schema, ik ga ook ledjes inbouwen, volgens die kerel moest ik 2 ledjes in serie(of toch para?) schakelen en er een weerstand tussen zetten
 
groene motoren gaan harder
MASTAHH TOMOS 6-3-2004 10:45 Print reply
Posts: 828
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-

wow, bedankt voor dat schema, ik ga ook ledjes inbouwen, volgens die kerel moest ik 2 ledjes in serie(of toch para?) schakelen en er een weerstand tussen zetten


je kan er zoveel als je maar wilt achter elkaar zolang je het maar op deze manier doet want dan krijgen ze allemaal hun benodigde stroom en andres gaat ie het verdelen.
sterkte me het klussen
 
Cebess 6-3-2004 10:47 Print reply

Posts: 1203
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-

wow, bedankt voor dat schema, ik ga ook ledjes inbouwen, volgens die kerel moest ik 2 ledjes in serie(of toch para?) schakelen en er een weerstand tussen zetten


Kijk dat hangt af van de spanning van de leds, de stroom en het aantal dat je wil gebruiken.
Het is namelijk beter om meer leds in serie te schakelen want dan kan je een kleinere weerstand gebruiken.
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
MASTAHH TOMOS 6-3-2004 10:53 Print reply
Posts: 828
ik heb eventueel nog een programmatje om die weerstandjes uit te rekenen. is alleen 1,4 mb dus hoe jij dat dan van me moet krijgen geen idee, iemand een oplossing??




Dit bericht is ge-edit door MASTAHH TOMOS op 6-3-2004 12:20
 
Pas 6-3-2004 12:17 Print reply

Posts: 1181
Ledjes zijn (werd me verteld in de winkel) 3 volt. Ik heb op me MB dus gewoon 2 ledjes in serie gezet op m'n accu (is dus 6v) en ze werken nog steeds.
 
GSXR600K1
MASTAHH TOMOS 6-3-2004 12:19 Print reply
Posts: 828
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pas

Ledjes zijn (werd me verteld in de winkel) 3 volt. Ik heb op me MB dus gewoon 2 ledjes in serie gezet op m'n accu (is dus 6v) en ze werken nog steeds.


zijn geen ledjes van preceis 3V meeste zijn namelijk 3,2V en 3,4V

 
Cebess 6-3-2004 15:26 Print reply

Posts: 1203
Uh je hebt leds die werken al vanaf 1,6V. Heeft met de materiaal samenstelling te maken.
Dus als iemand specificaties heeft van zijn/haar leds dan kan je/ik die weerstand zo uitrekenen. Heb je echt geen programma van 1,4 MB voor nodig.
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
MASTAHH TOMOS 6-3-2004 20:55 Print reply
Posts: 828
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cebess

Uh je hebt leds die werken al vanaf 1,6V. Heeft met de materiaal samenstelling te maken.
Dus als iemand specificaties heeft van zijn/haar leds dan kan je/ik die weerstand zo uitrekenen. Heb je echt geen programma van 1,4 MB voor nodig.


ik tik in hoeveel de werkspanning is en hoveel de spanningsbron is en dan druk op 1 knopje en binnen een fractie van een seconde heb ik het aantal omh
 
zundapp_gts 6-3-2004 21:48 Print reply

Posts: 307
U=I*R

1,4mb... luie donder
 
Cebess 6-3-2004 22:14 Print reply

Posts: 1203
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MASTAHH TOMOS

[...]


ik tik in hoeveel de werkspanning is en hoveel de spanningsbron is en dan druk op 1 knopje en binnen een fractie van een seconde heb ik het aantal omh


Hmm de stroom zou je ook moeten invoeren anders kan het echt niet.

Dit bericht is ge-edit door Cebess op 6-3-2004 22:14
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<

Dit topic is 1892 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved