Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Te weining lucht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1199 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16436 - Te weining lucht
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1323 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MT 70 Ferrari 4-3-2004 13:00 Print topicpost
Posts: 10
Hallo,

Ik ben bijna klaar met mijn MT Ferrari project.

Ik heb mijn blok laten reviseren bij een scooterzaak daar is ook een 70cc Athnena Cilinder op gekomen. Alles is aangepast, en ik heb een verchroomde Techno bocht en Techno demper. En een 18mm Keihin carburateur.

Maar nou mijn probleem hij heeft nog een standaard lucht filter, er zit wel een groter buisjes tussen carburateur en box. Maar hij krijgt veel te weining lucht, want als ik buisje weg haal doet hij het goed. Nou dee ik een K&N filter erop, liep hij weer niet goed en dus K&N eraf en liep weer goed. Maar wat moet ik nu doen?

Moet ik mijn Standaar Box Luchtfilter aanpassen? Dat zou wel het handigst zijn want dan heb ik nog een standaard voor accu. Of moet ik andere filter kopen of wat?

Alvast bedankt voor jullie tijd,

Dit bericht is ge-edit door MT 70 Ferrari op 4-3-2004 13:23
 

Ralf 4-3-2004 14:19 Print reply

Posts: 9073
K&N filter erop en afstellen?
 
puch_master 4-3-2004 14:24 Print reply

Posts: 3429
power filter er op
krijgt ie waarschijnlijk te veel lucht moet je gewoon beetje met sproeiers de goede afstelling zoeken.(is wel even werk)

groetjes patrick
 
Toyota AE86 Levin coupé
Arjan 4-3-2004 15:29 Print reply

Posts: 2483
of een k&n filter in je originele luchtfilterbox doen
 
Max bikancer koekert para in ze htr ei
MT 70 Ferrari 4-3-2004 20:43 Print reply
Posts: 10
Nou ik heb het geprobeerd met standaard box en toen geen element erin, toen deed hij het weer slecht. Toen klepje van luchtfilterbox eraf, toen deed hij het weer super. Want dat is het zelfde zonder luchtfilter.

Ik snap jullie reply's niet k&n filter in box zal net zo slecht doen als losse k&n.

En wat moet ik dan afstellen? Ik snap jullie niet want als hij voldoende lucht krijgt dus zonder filter gaat het goed, maar met iets erover slecht. Dus heeft iemand een oplossing voor mij?

Alvast bedankt,
 
Rubn 4-3-2004 20:45 Print reply

Posts: 618
Ik heb nu op me MT:
70cc met 18 keihin en twin air met sproeier 200 en dat gaat perfect
 
Live to Ride, Ride to Live !!!
F!ump 4-3-2004 20:57 Print reply

Posts: 654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rubn

Ik heb nu op me MT:
70cc met 18 keihin en twin air met sproeier 200 en dat gaat perfect


Mikuni sproeiertje in je keihin gebeund? zoniet is er wel iets gaar/verkeerd
 
Hans F 4-3-2004 20:59 Print reply
Posts: 4326
past idd niet, sproeier komt dan tegen vlotterbak
 
F!ump 4-3-2004 21:00 Print reply

Posts: 654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

past idd niet, sproeier komt dan tegen vlotterbak


200keihin @ 70cc is toch flink verkeerd...?
 
Daniel_84 4-3-2004 21:03 Print reply

Posts: 1127
In je luchtfilter zit dan nog een kleine (standaard)rubber. Die moet ook dik. Want luchtbox moet t echt wel aankunnen


De rechter slang moet in luchtfilter
 
MT 70 Ferrari 4-3-2004 22:26 Print reply
Posts: 10
Kijk ik ben een beginnend MT rijder, ik kan nog amper schakelen omdat ik maar heel even heb proefgereden op de standaard MT en toen gelijk begonnen was aan mijn project. Maargoed.

Ik ga morgen WEER naar de Scootershop, het is niet normaal hoe vaak daar wel niet kom in de week. Ze kunnen gewoon niks compleet meegeven, dan vraag je heb ik nu alles? Ja, hoor helemaal compleet.

Maar bedankt, maar ik vind het toch apart waarom die het nou niet met die k&n filter niet doet er zit niet eens olie op die K&n.

Bedankt, jullie horen nog.

Dit bericht is ge-edit door MT 70 Ferrari op 5-3-2004 10:16
 
smettevdev 5-3-2004 12:19 Print reply
Posts: 150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT 70 Ferrari

Kijk ik ben een beginnend MT rijder, ik kan nog amper schakelen omdat ik maar heel even heb proefgereden op de standaard MT en toen gelijk begonnen was aan mijn project. Maargoed.

Ik ga morgen WEER naar de Scootershop, het is niet normaal hoe vaak daar wel niet kom in de week. Ze kunnen gewoon niks compleet meegeven, dan vraag je heb ik nu alles? Ja, hoor helemaal compleet.

Maar bedankt, maar ik vind het toch apart
waarom die het nou niet met die k&n filter niet doet er zit niet eens olie op die K&n.



Bedankt, jullie horen nog.

Dit bericht is ge-edit door MT 70 Ferrari op 5-3-2004 10:16





Ik had juist hetzelfde probleem bij men MBX80. Dus ik heb gewoon een buis op de carburator gezet en dan een nylonkous over het uiteinde getrokken. Dan krijgt hij genoeg lucht. Ik rij nu al 2 maand rond zonder problemen dus probeer dit even en geef geen geld uit he!
 
ties 5-3-2004 12:33 Print reply
Posts: 1333
k&n filter is wel goed. je moet em wel afstellen anders heb et geen nut. als meer lucht krijgt moet je em vaak ook meer benzine geven. dat heet afstellen je moet zorgen dat die in evenwicht zijn.
 
MASTAHH TOMOS 5-3-2004 12:38 Print reply
Posts: 828
ander rijd je toch gewoon zonder filter als hij het zo goed doet .
je kna desnoods een panty van je ma pikkeuh en eroverheen trekken zodat er niet al het vuil in zuigt.
 
Hans F 5-3-2004 12:53 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT 70 Ferrari
.

Maar bedankt, maar ik vind het toch apart waarom die het nou niet met die k&n filter niet doet er zit niet eens olie op die K&n.

Bedankt, jullie horen nog.

Dit bericht is ge-edit door MT 70 Ferrari op 5-3-2004 10:16


k&n's zijn pre oiled
 
maiky 5-3-2004 13:04 Print reply

Posts: 421
Ik hoor altijd van iedereen dan k&n filters goede filters zijn maar waarom heb ik altijd het gevoel dat die dingen gewoon zand enzo doorlaten.

ik zelf zou gewoon een schuimenfilter kiezen lijkt me veiliger

 
honda nsr niet kapot te krijgen! hmmm toch wel

Dit topic is 1323 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved