Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Heel raar probleem tomos a35

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 784 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16431 - Heel raar probleem tomos a35
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2910 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TheReVenger 5-3-2004 7:45 Print reply
Posts: 51
d'r komt af en toe wel veel rook uit me uitlaat ja als je volgas doet ...

die filterbox zal ik ook es ff checke

nog meer ?
 
TomosRaging 5-3-2004 13:20 Print reply

Posts: 647
komt zeker door de kou....had mijne ook....ik reed telkes half gas door de gladheid op de weg, dus na 5 min ging ik weer volgas ging ie nie harder als 25

ik denk dat je gewoon ff je 8terwiel van de grond moet houwe en flink burne....dan verbrand is alles goed in de cil.

doe ik ook wel is met mijne
 
Paradijs, waar het gras groen is en geen rollerbanken :D
blaatschaap 5-3-2004 15:03 Print reply
Posts: 79
kheb precies utzelfde probleem met mijn tomos, dit gebeurt pas als het rond een graad of 3 boven nul is.. en zoals iedereen denk ik wel weet ontrekt verdamping warmte, en wat gebeurt er in en carb, daar wordt benzine vermengt met lucht = dus een soort verdamping..

ut gebeurt vooral als je niet volgas blijft rijden, want als je niet volgas rijdt geeft je carb minder mengsel dus de stroming is lager en dat geeft de mogelijkheid ijskristallen af te zetten.

daarom heeft ut ook weinig nut als zoiets gebeurt stil te gaan staan en vol gas te geven.. de 'verdamping' in de carb blijft plaatsvinden en dus blijft ie als ware 'koelen'

het enige wat helpt is stil gaan staan met je motor uit en wachten tot je carb ontdooid is (+/- 5 minuten) of je moet een manier verzinnen om je carb te verwarmen tijdens het rijden..



 
een kanarie, daar hou ik van!!!
TheReVenger 5-3-2004 16:06 Print reply
Posts: 51
nah ik reed de hele tijd vol gas dus sdaar ligt 't niet aan, ik heb hem ook de hele tijd laten gassen met het achterwiel van de grond, iets vna 5 - 10 mins toen ging ie wel vol gas hoor maar hij viel steeds terug. Tenminste, voor zover je 't volgas kon noemen

Dus, nog andere oplossingen ?
 
MASTAHH TOMOS 5-3-2004 16:13 Print reply
Posts: 828
ik heb het midden in de zomer gehad.
ik reed nasst iemand op de fiets even later trok ik hem open en reed niet harder dan 25 terwijl zijn top bij de 70 lag.
bleek dat de verbranding niet helemaal optimaal is en dat dus de benzine in je uitlaat loopt en als je dan ineens volgas geeft dan verbrand ie eerst alles in je uitlaat en dan produceert teveel rook om er normaal in een keer uit te kunnen. en dat is dan ook de reden dat je niet hard rijd.

dit is wat ik voor jou kna verzinnen. meot je het is s?vonds proberen en dan kijken of er een vonkenregen uitkomt zo ja dan moet je iets aan de verbranding doen.

groeten en sterkte met je probleem

 
tomosman 5-3-2004 16:32 Print reply
Posts: 147
Ik had ook zo'n probleem, alleen was het bij mij vaak bij regen. Dan reed hij steeds langzamer. Stond hij een kwartier binnen reed hij weer goed. Ik had dan vocht in mijn bougiekap. Je moet dit doen: een ngk bougiedop kopen en dan dicht laten kitten, deden ze geloof ik voor 7/8 euro ofzoiets, daarna nooit meer problemen mee gehad.
 
blaatschaap 5-3-2004 23:55 Print reply
Posts: 79
een tomos is gewoon een mooi weer brommer..

bij teveel regen begeeft je bougie ut
bij te koud weer bevriest me carb
bij te warm weer krijg je bijna een warmloper...

bleh ik wil een appie rs of een derbi gpr
die zijn pas leuk (kan ik daarna mooi mijn tomosje ritueel verbranden )
 
een kanarie, daar hou ik van!!!
TheReVenger 7-3-2004 1:52 Print reply
Posts: 51
ja aan die ontbranding kan 't best wel es liggen, ik zal ernaar kijke! Thnx ....

nog andere oplossingen ?
 
TheReVenger 8-3-2004 17:28 Print reply
Posts: 51
niemand meer met ideetjes ???
 

Dit topic is 2910 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved