Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - DT50MX afstellingsprobleen oid

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1016 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16428 - DT50MX afstellingsprobleen oid
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1899 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

brommercrazy 4-3-2004 19:07 Print reply

Posts: 2594
je zegt het probleem zelf al, je membraan is gaar..
 
youp 4-3-2004 19:28 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy

je zegt het probleem zelf al, je membraan is gaar..


t is niet gaar... 1 plaatje staat een heeel klein beetje open en dat zou normaal makkelijk moeten kunnen sluiten door de carterdruk...
 
jij bent bob... en ik rij!
Teunmenator 5-3-2004 17:09 Print reply

Posts: 2524
Ik zou gewoon ff die carbonklepjes vervangen da kost toch geen zak en dan meteen ook je contactpuntjes. Maar als je er liever nog ff nix aan verandert dan moet je gewoon je contactpuntjes afstellen en er een keer met een schuurpapiertje tussendoor gaan..
 
youp 5-3-2004 17:19 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

Ik zou gewoon ff die carbonklepjes vervangen da kost toch geen zak en dan meteen ook je contactpuntjes. Maar als je er liever nog ff nix aan verandert dan moet je gewoon je contactpuntjes afstellen en er een keer met een schuurpapiertje tussendoor gaan..


t zijn metalen klepjes... ik ga ook tzt carbon klepjes halen maar die kosten 35 euro... das 70piek voor zo'n klein stukje rommel... dus ik wacht er nog ff mee.. verder ben ik nu aan t wachten op een maat van me met een slagschroevendraaier zodat ik mn contactpuntjes af kan stellen...

btw nog wat geks.. in het boekje wat bij de nieuwe brommer geleverd werd stond dat de ontsteking door een CDI geregeld werd.. het boekje is uit 1985 en is bij mijn DT geleverd...
 
jij bent bob... en ik rij!
[RRT] Lost-P 5-3-2004 17:25 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: youp

[...]


t zijn metalen klepjes... ik ga ook tzt carbon klepjes halen maar die kosten 35 euro... das 70piek voor zo'n klein stukje rommel... dus ik wacht er nog ff mee.. verder ben ik nu aan t wachten op een maat van me met een slagschroevendraaier zodat ik mn contactpuntjes af kan stellen...

btw nog wat geks.. in het boekje wat bij de nieuwe brommer geleverd werd stond dat de ontsteking door een CDI geregeld werd.. het boekje is uit 1985 en is bij mijn DT geleverd...



euhm, dat is zeker voor heel het membraan!? alleen de kleppen zullen wel iets minder kosten ( mag ik hopen!)
 
Chille Tune shit dan
Supernova 5-3-2004 17:27 Print reply

Posts: 7654
Wel erg duur voor klepjes ja...
 
WP Car Customs
Teunmenator 5-3-2004 17:51 Print reply

Posts: 2524
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: youp

[...]


t zijn metalen klepjes... ik ga ook tzt carbon klepjes halen maar die kosten 35 euro... das 70piek voor zo'n klein stukje rommel... dus ik wacht er nog ff mee.. verder ben ik nu aan t wachten op een maat van me met een slagschroevendraaier zodat ik mn contactpuntjes af kan stellen...

btw nog wat geks.. in het boekje wat bij de nieuwe brommer geleverd werd stond dat de ontsteking door een CDI geregeld werd.. het boekje is uit 1985 en is bij mijn DT geleverd...


cdi da hoort idd niet op een dt, is het geen dtr?

Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 5-3-2004 17:52
 
youp 5-3-2004 20:21 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

[...]


cdi da hoort idd niet op een dt, is het geen dtr?

Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 5-3-2004 17:52


een maat van me heeft precies de zelfde... alleen 2 jaar ouder.... en die heeft ook contactpuntjes :S het is gewoon een DT50mx... zal wel een foutje zijn in het boekje ofzo... :S
 
jij bent bob... en ik rij!
youp 5-3-2004 20:23 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

[...]



euhm, dat is zeker voor heel het membraan!? alleen de kleppen zullen wel iets minder kosten ( mag ik hopen!)


klopt.... het complete (standaard) membraan kost 30 euro... een setje 'boysen racing reeds' kost 25 euro :S exclusief verzendkosten... (50cc.nl)
 
jij bent bob... en ik rij!
gonzales 5-3-2004 20:29 Print reply

Posts: 1319
als je brommer niet coompleet in orde is dan kan je hem nie goed afstellen
 
burn your rubber not your soul
youp 5-3-2004 20:32 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gonzales

als je brommer niet coompleet in orde is dan kan je hem nie goed afstellen


serieus..? lees op zn minst de topictitel helemaal...
 
jij bent bob... en ik rij!
youp 9-3-2004 17:56 Print reply
Posts: 325
-kickje omhoog-

ok het zit nu als volgt... het membraan is vervangen en de pakkingen daarvan zijn vervangen...

nu heb ik in mijn 16mm carburateur (standaard belgische Yamaha carb) van allerlij sproeiertjes geprobeert... nu van 74 tot en met 110... bij geen eentje wil hij fatsoenlijk lopen... de ontsteking heb ik afgesteld op 0,40 en daarna op 0,35... het heeft allemaal geen zin... de uitlaat zit niet dicht.. de cilinder is splinternieuw en de zuiger zit ook niet verkeerdom er in... verder lijkt het er niet op dat hij ergens valse lucht zuigt of dat er een pakking lekt... (voetpakking vernieuwd, koppakking is nog goed) met de luchtschroef heb ik ook genoeg gespeelt.. dat maakt alleen het verschil tussen lopen en afslaan... met een grote sproeier maakt hij de meeste toeren maar valt telkens terug dus zeg dat hij zo'n 500 toeren wisselt... van (op top) iets van 4000 toeren tot 4500 toeren en weer terug naar 3000 en dat dan ongeveer 4-5x per seconde met een kleinere sproeier doet hij dat niet maar draait hij ook een stuk minder toeren... (de toerentallen zijn maar even een schatting en als voorbeeld)

iemand enig idee wat er nog kan zijn?
 
jij bent bob... en ik rij!
martijn_helmer 9-3-2004 18:16 Print reply

Posts: 146
Ik heb alleen de laatste reply gelezen, dus ik kan iets over het hoofd hebben gezien. Maar als ik 't zo bekijk zou 't misschien de condensator wel eens kunnen zijn. Het zou opzich ook je filter kunnen zijn, maar ik denk zomaar dat je die er al afgehaald hebt bij het testrijden.


 
Punisher[Rick] 9-3-2004 18:21 Print reply
Posts: 306
Check condensator
Ik heb precies hetzelfde gehad, condensator vervangen en hij reed weer, ori condensator van dt50mx geloof ik 20?
 
What the hell are you looking at? Never seen an idiot before?!
youp 9-3-2004 18:33 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: martijn_helmer

Ik heb alleen de laatste reply gelezen, dus ik kan iets over het hoofd hebben gezien. Maar als ik 't zo bekijk zou 't misschien de condensator wel eens kunnen zijn. Het zou opzich ook je filter kunnen zijn, maar ik denk zomaar dat je die er al afgehaald hebt bij het testrijden.




idd hebk ook eens over nagedacht... maar wel vreemd t ding heeft minder als 6000km gereden origineel... en 20 euro :S das wel fucking veel voor zo'n dingetje... bij de electrohandel kost zoiets maar 50cent...
 
jij bent bob... en ik rij!

Dit topic is 1899 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved