Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - DT50MX afstellingsprobleen oid

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1143 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16428 - DT50MX afstellingsprobleen oid
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1897 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

youp 3-3-2004 23:04 Print topicpost
Posts: 325
het zit zo... ik heb mijn dt en ik heb nogal wat uren in de schuur gezeten tevergeefs proberend hem af te stellen... alle mogelijke afstellingen die je kan maken met een 12mm mikuni carb en een 16mm yamaha carb + 74, 85, 90, 96 sproeier draaien op het zelfde uit... hij loopt stationair... hij loopt heel mooi op de choke... maar zodra je gasgeeft valt hij weg...

de setup is als volgt :
60cc import cilinder
import std model uitlaat met std demper
16mm carb (das de bedoeling dus)
voor de rest is hij standaard...

ik heb de voetpakking, de membraanpakking en spruitstukpakking vervangen...

ik heb nog 1 idee waar het enigszins aan zou kunnen liggen... het membraan... 1 van de 3 plaatjes gaat niet 100% dicht... ik dacht dat het niet zo veel uit zou maken aangezien de druk in het carter (normaalgesproken) hoog genoeg zou moeten zijn om dat plaatje dicht te drukken...

verder is de rest van de afstelling in de carburateur:
stationairsproeier 41
choke sproeier 17(?)

oja gister reed hij met de 85 sproeier en 16mm carb nog +-35... hij houdt alleen op een gegeven moment op... klinkt als een auto die je in de toerenbegrenzer jaagt.. zo extreem hapert ie dan... (vandaag hebk die sproeier + carb niet meer geprobeert)

iemand enig idee waar het aan kan liggen?


Dit bericht is ge-edit door youp op 3-3-2004 23:05
 
jij bent bob... en ik rij!

Joscross 3-3-2004 23:06 Print reply

Posts: 12501
Ik denk dat je het in je electrische systeem moet zoeken, dus bougie(kabel),bobine, cdi en spoel even nalopen
 
youp 3-3-2004 23:07 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Ik denk dat je het in je electrische systeem moet zoeken, dus bougie(kabel),bobine, cdi en spoel even nalopen


bougi is vervangen, cdi heeft ie niet aangezien het contactpuntontsteking is (dacht ik zo)... ik had er ook al aan gedacht maar het kapje over de ontsteking zit zo ontiegelijk vast (met 3 kruiskop schroeven) dat ik een slagschroevendraaier nodig heb... en die heb ik natuurlijk niet

ik heb hier en daar mijn twijfels omdat ik het een en ander gehoort heb over t ding... en ik heb m pas sinds zondag avond
 
jij bent bob... en ik rij!
Joscross 3-3-2004 23:16 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: youp

[...]


bougi is vervangen, cdi heeft ie niet aangezien het contactpuntontsteking is (dacht ik zo)... ik had er ook al aan gedacht maar het kapje over de ontsteking zit zo ontiegelijk vast (met 3 kruiskop schroeven) dat ik een slagschroevendraaier nodig heb... en die heb ik natuurlijk niet

ik heb hier en daar mijn twijfels omdat ik het een en ander gehoort heb over t ding... en ik heb m pas sinds zondag avond

Oja d0h het gaat over dt
In dat geval zou ik je contactpuntjes ff controleren
 
youp 3-3-2004 23:26 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

[...]

Oja d0h het gaat over dt
In dat geval zou ik je contactpuntjes ff controleren


ik neem aan gewoon 0,45mm met voelermaatjes...?
 
jij bent bob... en ik rij!
Killerbean 4-3-2004 9:55 Print reply

Posts: 3243
probeer je gasnaald zn stand is te veranderen

 
RX loos
Teunmenator 4-3-2004 10:19 Print reply

Posts: 2524
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: youp

[...]


ik neem aan gewoon 0,45mm met voelermaatjes...?


0,35 mm toch?

Mocht dit niet helpe dan is de kans best groot dat ie valse lucht zuigt. Loopt ie wel goed af in toeren? Je kunt hem ook stationair laten lopen en dan op plekken waar ie misschien lekt er met spiritus op spuiten (spiritus in een spuitbus dus). (ik denk dan vooral aan die plek waar je je caberateur over je spruitstuk heenschuift). En verder zegt onze brommerboer altijd dat een DT een 120 mikuni sproeier nodig heeft (vond ie tenminste helemaal niet raar, liep de mijne ook netjes op.)
 
youp 4-3-2004 12:42 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Killerbean

probeer je gasnaald zn stand is te veranderen



heb ik al gedaan... heeft geen zin....
 
jij bent bob... en ik rij!
youp 4-3-2004 12:42 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

[...]


0,35 mm toch?

Mocht dit niet helpe dan is de kans best groot dat ie valse lucht zuigt. Loopt ie wel goed af in toeren? Je kunt hem ook stationair laten lopen en dan op plekken waar ie misschien lekt er met spiritus op spuiten (spiritus in een spuitbus dus). (ik denk dan vooral aan die plek waar je je caberateur over je spruitstuk heenschuift). En verder zegt onze brommerboer altijd dat een DT een 120 mikuni sproeier nodig heeft (vond ie tenminste helemaal niet raar, liep de mijne ook netjes op.)


120 sproeier met en 60cc import... en import uitlaatje en std 16mm carb.... wel erg groot of niet?
 
jij bent bob... en ik rij!
Honda- mt 4-3-2004 15:51 Print reply
Posts: 523
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: youp

[...]


120 sproeier met en 60cc import... en import uitlaatje en std 16mm carb.... wel erg groot of niet?


Nee wat jij beschrijft klinkt als een veelste kleine sproeier, en dat is het ook volgens mij want die sproiers die jij had genrui je op snelle 50cc's
 
Ed Honda CB50J 4-3-2004 17:38 Print reply

Posts: 4190
Ik durf te wedden dat het je contactpuntjes zijn

Gewoon ff opnieuw afstellen, ik geloof op 0.35

Contactpuntjes moet je best wel regel matig afstellen ( bij mijn DT iig wel, om de 500km ofzo )

Komen er ook knallen uit de uitlaat in de hoge toeren of als je hem wilt starten ??

Zo ja, zijn het 99999999% de contact puntjes

Suc6
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
youp 4-3-2004 18:06 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda- mt

[...]


Nee wat jij beschrijft klinkt als een veelste kleine sproeier, en dat is het ook volgens mij want die sproiers die jij had genrui je op snelle 50cc's


jup dacht ik ook al aan... maar de bougi is zeikennat en pikzwart... daarbij komt dat een maat van me met de zelfde 16mm carb reed en een standaard uitlaat en die had en 85 sproeier... en dat was te rijk... btw als ik mn hand voor de carb houd als ik gas geef dan loopt hij alleen nog maar slechter... ook als ik er maar een vingertop voor houd ofzo dus ik was juist aan t denken dat hij verzuipt dan... btw ik had de gasnaald op de hoogste stand gezet en toen liep ie nog slechter... eerst stond ie op de laagste stand...
 
jij bent bob... en ik rij!
youp 4-3-2004 18:07 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

Ik durf te wedden dat het je contactpuntjes zijn

Gewoon ff opnieuw afstellen, ik geloof op 0.35

Contactpuntjes moet je best wel regel matig afstellen ( bij mijn DT iig wel, om de 500km ofzo )

Komen er ook knallen uit de uitlaat in de hoge toeren of als je hem wilt starten ??

Zo ja, zijn het 99999999% de contact puntjes

Suc6


toeren maakt hij helemaal niet... en ook geen vage knallen ofzo die duiden op een fout ontstekingstijdstip... maar de contactpuntjes zijn volgensmij in de 19 jaar dat t ding oud is nog nooit afgesteld... als ik kijk hoe vast het kapje zit...
 
jij bent bob... en ik rij!
Ed Honda CB50J 4-3-2004 18:34 Print reply

Posts: 4190
Dan wordt het iig wel tijd om die dingen te vervangen

Bij vdh kosten ze ? 3,- ofzo. zijn wel immi niet van mitsubitshi ( wat een kut naam )

Het kan denk ook nog wel een lekke/verrotte keering zijn

Anders miss ff je benzine + lucht toevoer nakijken.
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
youp 4-3-2004 18:49 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

Dan wordt het iig wel tijd om die dingen te vervangen

Bij vdh kosten ze ? 3,- ofzo. zijn wel immi niet van mitsubitshi ( wat een kut naam )

Het kan denk ook nog wel een lekke/verrotte keering zijn

Anders miss ff je benzine + lucht toevoer nakijken.


njah t ding heef6t 5800km gelopen origineel.. dus contactpuntjes moeten nog wel ff mee kunnen lijkt me :P
 
jij bent bob... en ik rij!
Ed Honda CB50J 4-3-2004 18:52 Print reply

Posts: 4190
Gewoon ff kijken dan hoe ze eruit zien, zal wel 10000km ongeveer meegaan.

Maarja, nogmaals miss een lekke keering.
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..

Dit topic is 1897 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved