Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Uitlaat insmeren met olie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 949 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #16426 - Uitlaat insmeren met olie
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 12930 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MT8 4-3-2004 18:21 Print reply
Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

Insmeren met kachelpoets werkt perfect, doen we ook met uitlaten voor de motocross


Hier wordt de beste oplossing gegeven.
 
gonzales 22-6-2004 21:46 Print reply

Posts: 1319
wil je je uitlaten mooi blank houden dan moet je een of andere hiitebestendige blanke lak zoeken mag hij zwart worden dan ios kachelpoets inderdaad een MUST
 
burn your rubber not your soul
henk huppelschoten 22-6-2004 21:51 Print reply
Posts: 656
en waar kan ik da spul dan krijge?
 
Maar agent ik rij toch mooi met het verkeer mee???Ja maar wel op de snelweg jongeman!!!
Bazz -> DRD 22-6-2004 21:52 Print reply

Posts: 1884
Dan zal ik morgen mijn uitlaat is met kachelpoets gaan insmeren. Hij is nu jammer genoeg al wat geroest, en ik heb hem toch harstikke vaak met olie ingesmeert
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
golden boy 22-6-2004 22:24 Print reply
Posts: 13
moet je die kachelpoets bij warme of koude uitlaat insmeren, en helpt het ook als je bocht al een beetje roest? moet je de kachelpoets aanbrengen in dikke of dunne laag(lagen)?
 
Wander 24-6-2004 10:27 Print reply

Posts: 613
Hoi,

ik heb ook even een vraagje, heb net dit topic gelezen enne ik vroeg me af.

als ik me uitlaat nou eerst schoonmaak, en dan met een klein beetje zonnebloem olie in smeer, en dan iets van een half uur ga rijden, dan brand het er toch in ?

maar als ik nou tijdens het rijden wat vuil op komt, brand dat er dan ook niet in ?

en zow je bijvoorbeeld bij een snorfiets langer moeten rijden dan bij een brommer ?

 
[s]Heb[/s] Had een Aprilia RS, is nu gestole :'(
kpotappel86 24-6-2004 10:38 Print reply

Posts: 2679
ik gebruik gewoon de afgewerkte olie van me blok.... en is nog niets aant roesten hoor.... water loopt ervan af...

dit gaat dus om een mk uitlaat

 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
asbsolute16 24-6-2004 18:41 Print reply

Posts: 2485
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT8

[...]


Hier wordt de beste oplossing gegeven.


waar kan je zoiets kopen ? En hoe kan je dat spul het beste op je uitlaat smere qua dikte enzo ?

edit:

edit: heb het al gevonden

http://www.fazer.nl/fazertip04.html hier staat uitgelegd hoe je het kan doen, als iemand nog betere manieren weet dan zou ik dat graag willen weten

Dit bericht is ge-edit door Dark op 24-6-2004 19:23
 
THE GODFATHER 24-6-2004 18:43 Print reply

Posts: 67
koop gewoon hittebestendige zwarte of blanke lak
wss heeft je brommerboer zoiets wel en anders een doe het zelf zaak
 
me tomos is overleden :-@:-@:-@
Rik 24-6-2004 19:08 Print reply

Posts: 3464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wander

Hoi,

ik heb ook even een vraagje, heb net dit topic gelezen enne ik vroeg me af.

als ik me uitlaat nou eerst schoonmaak, en dan met een klein beetje zonnebloem olie in smeer, en dan iets van een half uur ga rijden, dan brand het er toch in ?

maar als ik nou tijdens het rijden wat vuil op komt, brand dat er dan ook niet in ?

en zow je bijvoorbeeld bij een snorfiets langer moeten rijden dan bij een brommer ?



nee niet langer en je hoeft zowiezo niet een halfuur te rijden kwartiertje is meer dan zat..
 
asbsolute16 24-6-2004 19:26 Print reply

Posts: 2485
nu we het toch over onderhoud van het uitlaatsysteem hebben is dit misschien nog wel handig voor je demper, ik kwam het op fazer.nl tegen maar het moet ook wel kennen bij brommers denk ik.

Quote:
Koop een busje WD-40 en spuit na een rit als je uitlaat afgekoeld is!!! WD-40 in de demper (gewoon aan de achterkant in de gaten). Na afkoeling ontstaat er in de demper condens die er moeilijk uitgaat en ervoor zorgt dat je roestvorming aan de binnenkant krijgt.
Op het laagste punt van de demper zit aan de onderkant een klein gaatje om water van het wassen en de condens eruit te laten (let erop of ze open zijn, ongeveer 2 mm), met WD-40, wat tevens een vochtverdrijver is, stroomt het er echt uit en is de uitlaat tevens aan de binnenkant geconserveerd.
Je verdubbeld de levensduur van een demper op deze eenvoudige manier.



aangezien volgens mij geen enkele brommer gaatjes in z'n demper heeft kan je dnek ik gewoon het beste je demper er ff afhalen en dan onder de wd40 spuiten
 
CC x-power 26-10-2004 22:53 Print reply

Posts: 1215
Ok,
Omdat ik geen nieuw topic wil openen heb ik deze nog ff omhoog gehaald.

Wil me uitlaat ook wel insmeren, maar eerst eens op uitlaat van scooter doen...Om het effect te zien. Daarna tzr, en welke olie moet ik hier nu juist voor gebruiken ?
Geen 2-takt ?
( kachelpoets ga ik niet gebruiken )
Welek olie dus ? en hoeveel ? en aanbrengen met een borsteltje ? En dan ff rijden... ?
En hoeveel maal per maand doen ?
 
CC
Ja Weh nou 26-10-2004 22:57 Print reply

Posts: 2242
Ik gebruik gewoon goede hittebestendige verf

olie vind ik niet goed werken
 
HTS Autotechniek
Luc 26-10-2004 23:00 Print reply

Posts: 3590
gewoon afgewerkte olie nemen. Boeit allemaal niet, komt niet zo nauw..

gewoon goed dik erop smeren, en flink heet rijden die uitlaat, de rest gaat er vanzelf vanaf.

btw, het kan iig nooit kwaad.. (wat voor olie je er dan op smeerd, en hoe dik..)

Dit bericht is ge-edit door Luc op 26-10-2004 23:01
 
Ja Weh nou 26-10-2004 23:02 Print reply

Posts: 2242
alleen voor je longen kan het kwaad

 
HTS Autotechniek

Dit topic is 12930 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved