MT8 |
4-3-2004 18:21 |
Posts: 35 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Insmeren met kachelpoets werkt perfect, doen we ook met uitlaten voor de motocross
Hier wordt de beste oplossing gegeven.
|
|
|
|
gonzales |
22-6-2004 21:46 |
Posts: 1319 |
wil je je uitlaten mooi blank houden dan moet je een of andere hiitebestendige blanke lak zoeken mag hij zwart worden dan ios kachelpoets inderdaad een MUST
|
|
burn your rubber not your soul |
|
henk huppelschoten |
22-6-2004 21:51 |
Posts: 656 |
en waar kan ik da spul dan krijge?
|
|
Maar agent ik rij toch mooi met het verkeer mee???Ja maar wel op de snelweg jongeman!!! |
|
Bazz -> DRD |
22-6-2004 21:52 |
Posts: 1884 |
Dan zal ik morgen mijn uitlaat is met kachelpoets gaan insmeren. Hij is nu jammer genoeg al wat geroest, en ik heb hem toch harstikke vaak met olie ingesmeert
|
|
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl |
|
golden boy |
22-6-2004 22:24 |
Posts: 13 |
moet je die kachelpoets bij warme of koude uitlaat insmeren, en helpt het ook als je bocht al een beetje roest? moet je de kachelpoets aanbrengen in dikke of dunne laag(lagen)?
|
|
|
|
Wander |
24-6-2004 10:27 |
Posts: 613 |
Hoi,
ik heb ook even een vraagje, heb net dit topic gelezen enne ik vroeg me af.
als ik me uitlaat nou eerst schoonmaak, en dan met een klein beetje zonnebloem olie in smeer, en dan iets van een half uur ga rijden, dan brand het er toch in ?
maar als ik nou tijdens het rijden wat vuil op komt, brand dat er dan ook niet in ?
en zow je bijvoorbeeld bij een snorfiets langer moeten rijden dan bij een brommer ?
|
|
[s]Heb[/s] Had een Aprilia RS, is nu gestole :'( |
|
kpotappel86 |
24-6-2004 10:38 |
Posts: 2679 |
ik gebruik gewoon de afgewerkte olie van me blok.... en is nog niets aant roesten hoor.... water loopt ervan af...
dit gaat dus om een mk uitlaat
|
|
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<< |
|
asbsolute16 |
24-6-2004 18:41 |
Posts: 2485 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT8
[...]
Hier wordt de beste oplossing gegeven.
waar kan je zoiets kopen ? En hoe kan je dat spul het beste op je uitlaat smere qua dikte enzo ?
edit:
edit: heb het al gevonden
http://www.fazer.nl/fazertip04.html hier staat uitgelegd hoe je het kan doen, als iemand nog betere manieren weet dan zou ik dat graag willen weten
Dit bericht is ge-edit door Dark op 24-6-2004 19:23
|
|
|
|
THE GODFATHER |
24-6-2004 18:43 |
Posts: 67 |
koop gewoon hittebestendige zwarte of blanke lak
wss heeft je brommerboer zoiets wel en anders een doe het zelf zaak
|
|
me tomos is overleden :-@:-@:-@ |
|
Rik |
24-6-2004 19:08 |
Posts: 3464 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Wander
Hoi,
ik heb ook even een vraagje, heb net dit topic gelezen enne ik vroeg me af.
als ik me uitlaat nou eerst schoonmaak, en dan met een klein beetje zonnebloem olie in smeer, en dan iets van een half uur ga rijden, dan brand het er toch in ?
maar als ik nou tijdens het rijden wat vuil op komt, brand dat er dan ook niet in ?
en zow je bijvoorbeeld bij een snorfiets langer moeten rijden dan bij een brommer ?
nee niet langer en je hoeft zowiezo niet een halfuur te rijden kwartiertje is meer dan zat..
|
|
|
|
asbsolute16 |
24-6-2004 19:26 |
Posts: 2485 |
nu we het toch over onderhoud van het uitlaatsysteem hebben is dit misschien nog wel handig voor je demper, ik kwam het op fazer.nl tegen maar het moet ook wel kennen bij brommers denk ik.
Quote: Koop een busje WD-40 en spuit na een rit als je uitlaat afgekoeld is!!! WD-40 in de demper (gewoon aan de achterkant in de gaten). Na afkoeling ontstaat er in de demper condens die er moeilijk uitgaat en ervoor zorgt dat je roestvorming aan de binnenkant krijgt.
Op het laagste punt van de demper zit aan de onderkant een klein gaatje om water van het wassen en de condens eruit te laten (let erop of ze open zijn, ongeveer 2 mm), met WD-40, wat tevens een vochtverdrijver is, stroomt het er echt uit en is de uitlaat tevens aan de binnenkant geconserveerd.
Je verdubbeld de levensduur van een demper op deze eenvoudige manier.
aangezien volgens mij geen enkele brommer gaatjes in z'n demper heeft kan je dnek ik gewoon het beste je demper er ff afhalen en dan onder de wd40 spuiten
|
|
|
|
CC x-power |
26-10-2004 22:53 |
Posts: 1215 |
Ok,
Omdat ik geen nieuw topic wil openen heb ik deze nog ff omhoog gehaald.
Wil me uitlaat ook wel insmeren, maar eerst eens op uitlaat van scooter doen...Om het effect te zien. Daarna tzr, en welke olie moet ik hier nu juist voor gebruiken ?
Geen 2-takt ?
( kachelpoets ga ik niet gebruiken )
Welek olie dus ? en hoeveel ? en aanbrengen met een borsteltje ? En dan ff rijden... ?
En hoeveel maal per maand doen ?
|
|
CC |
|
Ja Weh nou |
26-10-2004 22:57 |
Posts: 2242 |
Ik gebruik gewoon goede hittebestendige verf
olie vind ik niet goed werken
|
|
HTS Autotechniek |
|
Luc |
26-10-2004 23:00 |
Posts: 3590 |
gewoon afgewerkte olie nemen. Boeit allemaal niet, komt niet zo nauw..
gewoon goed dik erop smeren, en flink heet rijden die uitlaat, de rest gaat er vanzelf vanaf.
btw, het kan iig nooit kwaad.. (wat voor olie je er dan op smeerd, en hoe dik..)
Dit bericht is ge-edit door Luc op 26-10-2004 23:01
|
|
|
|
Ja Weh nou |
26-10-2004 23:02 |
Posts: 2242 |
alleen voor je longen kan het kwaad
|
|
HTS Autotechniek |
|