Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - olieaanslag en tw verhouding

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 698 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16393 - olieaanslag en tw verhouding
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 451 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

lafstafarian 3-3-2004 8:22 Print topicpost

Posts: 446
Ik heb een probleem met olieaanslag op mn bougie. Ik moet iedere keer nieuwe bougie kopen na 3km rijden omdat hij helemaal onder de olie is en niet meer vonkt. Daarna start hij dus ook niet meer, en bougie schoonmaken schiet nie eg op want dan start hij ff en valt hij na 1 minuut of minder weer uit. Ik tank gewoon de brommermix 1:50. Verder heb ik last van knallen uit de uitlaat als hij rond 7.000 toeren draait (of iets hoger).

Verder vraag ik me af of de tandwielverhouding wel goed is. In zn 5 rij ik met 7.000 toeren net meer dan 40 kmh. Verhouding is 14/45. Gaar? Misschien ook slippende koppeling, maar dat lijkt me sterk, ik heb de koppelingskabel heel slap afgestelt.
 

Pistonpen Paultje 3-3-2004 9:03 Print reply

Posts: 8678
Nou dat eerste kan 2 dingen zijn. Het weer en vocht, je rechterkrukaskeerring is lek. (misshcien ook te rijk afgesteld, week niet zeker)


Die vertanding, als dat een honda is: No way. Koppeling MOET slippen dan! En niet een beetje.
 
Supernova 3-3-2004 9:06 Print reply

Posts: 7654
T wil maar niet met je mb he?
Zwaar kut...
Volgens mij is het je krukaskeering ja..
 
WP Car Customs
lafstafarian 3-3-2004 9:07 Print reply

Posts: 446
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

Nou dat eerste kan 2 dingen zijn. Het weer en vocht, je rechterkrukaskeerring is lek. (misshcien ook te rijk afgesteld, week niet zeker)


Die vertanding, als dat een honda is: No way. Koppeling MOET slippen dan! En niet een beetje.


Hoe kan je checken of die keerring lek is?
In voorgaande topic van mij kon je lezen dat ik afstellingsprobleem had, en dus grotere sproeiers moest. Te rijk nu?
Ik had eerst 110 keihin nu heb ik 115 dell'orto.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Supernova

T wil maar niet met je mb he?
Zwaar kut...
Volgens mij is het je krukaskeering ja..


Ja ik blijf bezig . Hij heeft sinds ik hem 8 maanden heb ofzow geen enkele keer goed gelopen. Ander blok, nieuwe cilinder, andere carb, en nog steeds niet goed .

Dit bericht is ge-edit door lafstafarian op 3-3-2004 9:09
 
Gilera Gsm 3-3-2004 9:13 Print reply

Posts: 2376
Je kunt het controleren door je onsteking eraf te halen. Je ziet dan de kering zitten. Als je kickt en als er dan benzine langs de kering komt is hij lek.

 
-jaZper- 3-3-2004 10:07 Print reply

Posts: 3841
lijkt wel of je cdi naar de mallen is of iets anders electronisch, of een veeels te groote sproeier

Ja ik blijf bezig . Hij heeft sinds ik hem 8 maanden heb ofzow geen enkele keer goed gelopen. Ander blok, nieuwe cilinder, andere carb, en nog steeds niet goed .

damm.. dat zuigt man


Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 3-3-2004 10:12
 
groene motoren gaan harder
Marthin 3-3-2004 11:35 Print reply

Posts: 6164
ik las dat je knallen uit de uitlaat had?

verplaats de ontstekingsplaat eens 2mm vroeger of later.

edit: rookt ie ook meer dan gewoonlijk?


Dit bericht is ge-edit door marthin op 3-3-2004 11:36
 
Pol de MT5 Crosser 3-3-2004 11:40 Print reply

Posts: 2892
Nou ik zie dat je een 70cc heb je tandwiel verhouding is verder oke hoor maar je kan hem waarschijnlijk wel iets zwaarder maken. misschien 14/40 of zo.

Dat knallen uit de uitlaat komt omdat je ontsteking niet goed staat of je bobine is gaar.

Verder die olie aanslag. Het kan dat je hem te rijk hebt afgesteld of ja anders lekt er ergens olie naar binnen in je carter
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
lafstafarian 3-3-2004 12:08 Print reply

Posts: 446
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marthin

ik las dat je knallen uit de uitlaat had?

verplaats de ontstekingsplaat eens 2mm vroeger of later.

edit: rookt ie ook meer dan gewoonlijk?


Dit bericht is ge-edit door marthin op 3-3-2004 11:36


Ja heel erg. Zie vorige topic.

 
lafstafarian 3-3-2004 15:41 Print reply

Posts: 446
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pol de MT5 Crosser

Nou ik zie dat je een 70cc heb je tandwiel verhouding is verder oke hoor maar je kan hem waarschijnlijk wel iets zwaarder maken. misschien 14/40 of zo.

Dat knallen uit de uitlaat komt omdat je ontsteking niet goed staat of je bobine is gaar.

Verder die olie aanslag. Het kan dat je hem te rijk hebt afgesteld of ja anders lekt er ergens olie naar binnen in je carter


Ik denk dat mijn bobine dan gaar is. Ik heb ditzelfde probleem eerder gehad, maar toen had ik er een ander blok onder. Als het dus echt ontsteking veroorzaker is van die knallen, dan licht dat niet aan het blok (heb honda_mbiloss nog goed mee gereden). Nieuwe bobine kopen dus? Is er niet anders wat met de ontsteking te maken heeft behalve het blok?
 
bram-hercules 3-3-2004 15:48 Print reply

Posts: 317
ik had ook knallen uit mijn uitlaat, en moeilijk starten, ook zat mijn uitlaat helemaal onder de oloie toen heb ik mijn sproeier wat minder gedraait (vertelbaresproeier), en nu is bijna alles voorbij,
 
***als je een probleem niet kan oplossen, vul het dan op met pur*** ---soms voel ik mij zo`n noob---###Woei, ik rijd binnenkort op een schakelskoeter####
lafstafarian 3-3-2004 15:53 Print reply

Posts: 446
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bram-hercules

ik had ook knallen uit mijn uitlaat, en moeilijk starten, ook zat mijn uitlaat helemaal onder de oloie toen heb ik mijn sproeier wat minder gedraait (vertelbaresproeier), en nu is bijna alles voorbij,


Hmmmmm, dat zijn al mijn problemen. Ik heb ook een plasje olie aan het uiteinde van mijn uitlaat. ok ik stop die sproeier 96 derin , hopen dat het goed gaat.

edit: en als het dan nog niet lukt, nieuwe bobine en ontsteking vervroegen in het weekend ofzow. Pffffff, de NH meeting vervaagt .


Dit bericht is ge-edit door lafstafarian op 3-3-2004 15:55
 

Dit topic is 451 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved