Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - FF een vraagje over cilinderinhouden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 794 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1639 - FF een vraagje over cilinderinhoude...
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 2475 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

verwijderd 29-9-01?18:59 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: Nick?

Maar Joost, zoals jij zegt: een 4takter (zonder turbo ofzo die uitlaat gassen opnieuw gebruikt) gebruikt 2000cc per ontbranding.
Oftewel: 2 liter per toer.
Als je dan 5000 toeren per minuut maakt, oftewel 5000/60 = ca. 83 toeren per seconde, gebruikt je motor per sec
83 x 2liter = 166 liter brandstof !!

Met een tank van gemiddeld 70 liter, kom je dan niet echt ver
Ik zal wel ergens een hele stomme denkfout maken...


nee, een auto heeft 2 omwentelingen nodig voor een ontbranding, dus het is eigenlijk 1 liter per toer
 
Nick - Administrator 29-9-01?19:05 Print reply

Posts: 4967
Quote:
Originally posted by: symen kalsbeek

Quote:
Originally posted by: Nick

Maar Joost, zoals jij zegt: een 4takter (zonder turbo ofzo die uitlaat gassen opnieuw gebruikt) gebruikt 2000cc per ontbranding.
Oftewel: 2 liter per toer.
Als je dan 5000 toeren per minuut maakt, oftewel 5000/60 = ca. 83 toeren per seconde, gebruikt je motor per sec
83 x 2liter = 166 liter brandstof !!

Met een tank van gemiddeld 70 liter, kom je dan niet echt ver
Ik zal wel ergens een hele stomme denkfout maken...


nee, een auto heeft 2 omwentelingen nodig voor een ontbranding, dus het is eigenlijk 1 liter per toer
Jah klopt.
Maar dan nog
dan is het dus per sec 83 liter per sec... Alsnog een hele hoop
 
Joost 29-9-01?19:32 Print reply
Posts: 1108
eh, mensen menen jullie dit nouw serieus? Ik mag hopen van niet

Ik boedoel natuurlijk 2000cc Mengsel!! Als een auto een 2-liter moter heeft betekend dat de totale cilinder inhoud 2000cc is. Net als met je brommer :(

[This message is edited by Joost Moesker on 29-9-01 19:36]

Trouwens leuke theorie, 83 liter per seconde bij een verbruik van 1 op 12 betekend dat je dus 7 km per seconde rijd, dat is dus een dikke 25 duizend km per uur. Hmm....wel een hele snelle auto.

[This message is edited by Joost Moesker on 29-9-01 19:43]
 
It is going to be a Endless summer...
barry 29-9-01?19:39 Print reply

Posts: 7387
weet je, als je deze topic een beetje snel doorleest snap je er geen hol meer van
 
He?
Nick - Administrator 29-9-01?19:51 Print reply

Posts: 4967
Quote:
Originally posted by: Joost?Moesker

eh, mensen menen jullie dit nouw serieus? Ik mag hopen van niet

Ik boedoel natuurlijk 2000cc Mengsel!! Als een auto een 2-liter moter heeft betekend dat de totale cilinder inhoud 2000cc is. Net als met je brommer :(

[This message is edited by Joost Moesker on 29-9-01 19:36]

Trouwens leuke theorie, 83 liter per seconde bij een verbruik van 1 op 12 betekend dat je dus 7 km per seconde rijd, dat is dus een dikke 25 duizend km per uur. Hmm....wel een hele snelle auto.

[This message is edited by Joost Moesker on 29-9-01 19:43]


AHHHHHHHH tuurlijk!!!!! Mengsel :(:(
Vandaar!
Sorry... ik zei toch dat ik een denkfout had gemaakt

Ja dat had ik oko al uitgerekend, Joost Vet funny
 
bartjan 30-9-01?14:58 Print reply
Posts: 109
Quote:
Daarom is er ook veel minder verschil tussen de diameter van de zuiger van 110cc en van 125 cc, dan het verschil tussen 55 en 70cc (net zoveel cc's verschil), omdat de slag veel groter is (80cc blok)...


een 80blok heeft dezelfde slag als een 50blok
en dat het verschil in diameter kleiner is is logisch, want als jij een ring hebt met een dikte van 2cm en je gaat 'm groter maken dan word ie dunner, maar hij heeft nog wel dezelfde massa <=> dus bij een 110-125 is een minder groot verschil dan bij een 50-70

snap je??

een auto heeft trouwens veel elektronica die alles bijhoudt en alles precies goed regelt (zoals motronic dat precies berekent wanneer er moet worden ontstoken in wanneer er nieuw mengsel moet worden ingespoten voor het maximum rendement en vermogen

 
je hebt altijd gelijk, behalve als je mij tegenspreekt
Nick - Administrator 30-9-01?16:32 Print reply

Posts: 4967
Quote:
een 80blok heeft dezelfde slag als een 50blok

Ehm... weet je dat heel zeker???

Quote:
en dat het verschil in diameter kleiner is is logisch, want als jij een ring hebt met een dikte van 2cm en je gaat 'm groter maken dan word ie dunner, maar hij heeft nog wel dezelfde massa <=> dus bij een 110-125 is een minder groot verschil dan bij een 50-70

Kwadratenwet, dat was al door iemand gezegt.
Daar heb je verder wel gelijk in, dat is gewoon zo.
Inhoud wordt bepaald door pi * r^2 aangezien de hoogte hetzelfde blijft (de slag). r is hier de radius (0,5 x diameter).
Daar zit die kwadraat in. Maak je de r 2x zo groot, wordt de inhoud 4x zo groot... Oftwel: de r hoeft steeds minder toe te nemen om hetzelfde verschil in inhoud te bereiken.

 
bartjan 2-10-01?11:44 Print reply
Posts: 109
ja, dat weet ik zeker

en trouwens
125-110=15
70-50=20
dus nog een reden dat het minder mm's zijn

 
je hebt altijd gelijk, behalve als je mij tegenspreekt
SpeedYveS 2-10-01?12:00 Print reply
Posts: 1644
bij NSR weet ik niet heel zeker of je geen gelijk heb, maar bij mb/t heb je zeker geen gelijk. daar heeft een 80 blok zeker wel een andere slag dan een 50 blok!!
 
verwijderd 2-10-01?16:47 Print reply
Posts: 4082
honda lc en ac 80 blokken hebben langere slag... als je het niet geloven wilt meet je het maar na
 

Dit topic is 2475 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved