Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - puch spruitstuk

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1116 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16387 - puch spruitstuk
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3200 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MC Beuner 2-3-2004 22:18 Print topicpost

Posts: 3678
een puchspruitstuk knikt 90 graden:


zou het nut hebben om hem zoals op het 2e plaatje te maken???
 
Vivatje snor

Wizzel 2-3-2004 23:18 Print reply

Posts: 100
ja da zal aardig wa verschil maken, die knik van 90* bevorderdt de flow in je spruitstuk nou niet zo erg. t zijn niet echt goeie spruitstukken van bing. als je het zelf kunt maken zo ist best aardig spuitstuk denk.. ken ook meteen de binnekant wa gladder schuren.
 
Lawrence 3-3-2004 0:02 Print reply

Posts: 663
beter maak je een spruitstuk in een mooie vloeiende bocht, das het beste.


 
Luc 3-3-2004 8:50 Print reply

Posts: 3590
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lawrence

beter maak je een spruitstuk in een mooie vloeiende bocht, das het beste.




Dat weet ik nog zo net niet; ?f een kortere; ?f een vloeierende, ik denk dat het eerste het beste is, als je het goed en netjes afwerkt..


btw, ik weet trouwens niet of het wel beter is, het buisje zit dan vrij schuin voor de carburateur, en de inlaat zal dan zeg maar kleinder zijn, omdat het buisje dan wel erg schuin afgeslepen is.
En het zal enkel bij de gasreactie verschil geven lijkt mij..
 
koen-z 3-3-2004 9:38 Print reply

Posts: 3702
als je in zo'n spruitstuk kijkt zie je in die bocht/hoek dik een stuk uitsteken. kdenk dat dit wel beter is.
 
Neonlampje 3-3-2004 9:43 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lawrence

beter maak je een spruitstuk in een mooie vloeiende bocht, das het beste.


valstroom carb is het beste
 
Wizzel 3-3-2004 13:11 Print reply

Posts: 100
hmm ja das zo maar wel weer iets lastiger
bovendien moet je ook aardig aluminium legering kunne lassen ik heb meteen heel nieuw spruitstuk gemaakt van rvs, waar je ook wel TIG voor moet hebbe. eerste deel is bocht van 45* en rest valt het naar beneden.
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/600
 
Lawrence 3-3-2004 13:26 Print reply

Posts: 663
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]
valstroom carb is het beste


dat is zeker zo, maar gezien de vraagstelling van de topicstarter was ik er niet over begonnen
 
Neonlampje 3-3-2004 13:30 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wizzel

hmm ja das zo maar wel weer iets lastiger
bovendien moet je ook aardig aluminium legering kunne lassen ik heb meteen heel nieuw spruitstuk gemaakt van rvs, waar je ook wel TIG voor moet hebbe. eerste deel is bocht van 45* en rest valt het naar beneden.
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/600
Ziet er netjes uit! jammer dat hij alleen net tegen je tank aan komt

Rvs kun je ook met mig/mag lassen hoor

 
Wizzel 3-3-2004 13:33 Print reply

Posts: 100
ja idd jammer, frees misschien nog een beetje bij...
ja t ken ook met mig/mag ja, alu. ook trouwens, maar puls-lassend met TIG geeft 3x beter/mooier effect.
 
Neonlampje 3-3-2004 13:44 Print reply

Posts: 14825
Dat is zeker zo
Maar dat puls lassen, tis maar net of je inverter die functie heeft he (heb je het vaak al over de wat dikkere apparaatjes)

leuk speelgoed, zoek nog een simpele inverter voor wat beun werk in en om huis
 
Pas 3-3-2004 15:05 Print reply

Posts: 1181
er zijn gewoon ronde spruitstukken voor puch, had ik ook op de mijn, kwam uit zo'n malossi 16mm carburateur kit. Maar ik denk dat je ze ook gewoon apart kan kopen...
 
GSXR600K1
Aprilia r-ass 3-3-2004 15:14 Print reply
Posts: 741
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wizzel

ja idd jammer, frees misschien nog een beetje bij...
ja t ken ook met mig/mag ja, alu. ook trouwens, maar puls-lassend met TIG geeft 3x beter/mooier effect.



alu lagge met mig mag? d8 het niet...is totaal ander lasproces hoor alu.....moet eerst de toplaag van het alu doorbrande...daarna krijg je pas smeltbad...daarom duurt alu lasse zo lang..en het belangrijkste is dat alles 100% schoon is
 
I like Castrol!
kpotappel86 3-3-2004 15:19 Print reply

Posts: 2679
het kan toch wel met mig lassen...
niet zo geweldig maar gaat wel toch ???
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Lawrence 3-3-2004 15:27 Print reply

Posts: 663
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia r-ass

[...]



alu lagge met mig mag? d8 het niet...is totaal ander lasproces hoor alu.....moet eerst de toplaag van het alu doorbrande...daarna krijg je pas smeltbad...daarom duurt alu lasse zo lang..en het belangrijkste is dat alles 100% schoon is



dagget wel. Je hebt er alleen een prof. apparaat voor nodig. Hebben er eentje in de werkplaats @ school die dat kan. Mja, alle variabelen op de machine moeten perfect staan, anders werkt ut niet, krijg je een paar zwarte vlekken
 
MC Beuner 3-3-2004 15:46 Print reply

Posts: 3678
waarom moet een spruitstuk eigenlijk alu zijn?? kan het niet van ijzer of zo??
 
Vivatje snor

Dit topic is 3200 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved