Wizzel |
2-3-2004 23:18 |
Posts: 100 |
ja da zal aardig wa verschil maken, die knik van 90* bevorderdt de flow in je spruitstuk nou niet zo erg. t zijn niet echt goeie spruitstukken van bing. als je het zelf kunt maken zo ist best aardig spuitstuk denk.. ken ook meteen de binnekant wa gladder schuren.
|
|
|
|
Lawrence |
3-3-2004 0:02 |
Posts: 663 |
beter maak je een spruitstuk in een mooie vloeiende bocht, das het beste.
|
|
|
|
Luc |
3-3-2004 8:50 |
Posts: 3590 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lawrence
beter maak je een spruitstuk in een mooie vloeiende bocht, das het beste.
Dat weet ik nog zo net niet; ?f een kortere; ?f een vloeierende, ik denk dat het eerste het beste is, als je het goed en netjes afwerkt..
btw, ik weet trouwens niet of het wel beter is, het buisje zit dan vrij schuin voor de carburateur, en de inlaat zal dan zeg maar kleinder zijn, omdat het buisje dan wel erg schuin afgeslepen is.
En het zal enkel bij de gasreactie verschil geven lijkt mij..
|
|
|
|
koen-z |
3-3-2004 9:38 |
Posts: 3702 |
als je in zo'n spruitstuk kijkt zie je in die bocht/hoek dik een stuk uitsteken. kdenk dat dit wel beter is.
|
|
|
|
Neonlampje |
3-3-2004 9:43 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lawrence
beter maak je een spruitstuk in een mooie vloeiende bocht, das het beste.
valstroom carb is het beste
|
|
|
|
Wizzel |
3-3-2004 13:11 |
Posts: 100 |
hmm ja das zo maar wel weer iets lastiger
bovendien moet je ook aardig aluminium legering kunne lassen ik heb meteen heel nieuw spruitstuk gemaakt van rvs, waar je ook wel TIG voor moet hebbe. eerste deel is bocht van 45* en rest valt het naar beneden.
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/600
|
|
|
|
Lawrence |
3-3-2004 13:26 |
|
Neonlampje |
3-3-2004 13:30 |
|
Wizzel |
3-3-2004 13:33 |
Posts: 100 |
ja idd jammer, frees misschien nog een beetje bij...
ja t ken ook met mig/mag ja, alu. ook trouwens, maar puls-lassend met TIG geeft 3x beter/mooier effect.
|
|
|
|
Neonlampje |
3-3-2004 13:44 |
Posts: 14825 |
Dat is zeker zo
Maar dat puls lassen, tis maar net of je inverter die functie heeft he (heb je het vaak al over de wat dikkere apparaatjes)
leuk speelgoed, zoek nog een simpele inverter voor wat beun werk in en om huis
|
|
|
|
Pas |
3-3-2004 15:05 |
Posts: 1181 |
er zijn gewoon ronde spruitstukken voor puch, had ik ook op de mijn, kwam uit zo'n malossi 16mm carburateur kit. Maar ik denk dat je ze ook gewoon apart kan kopen...
|
|
GSXR600K1 |
|
Aprilia r-ass |
3-3-2004 15:14 |
Posts: 741 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Wizzel
ja idd jammer, frees misschien nog een beetje bij...
ja t ken ook met mig/mag ja, alu. ook trouwens, maar puls-lassend met TIG geeft 3x beter/mooier effect.
alu lagge met mig mag? d8 het niet...is totaal ander lasproces hoor alu.....moet eerst de toplaag van het alu doorbrande...daarna krijg je pas smeltbad...daarom duurt alu lasse zo lang..en het belangrijkste is dat alles 100% schoon is
|
|
I like Castrol! |
|
kpotappel86 |
3-3-2004 15:19 |
Posts: 2679 |
het kan toch wel met mig lassen...
niet zo geweldig maar gaat wel toch ???
|
|
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<< |
|
Lawrence |
3-3-2004 15:27 |
Posts: 663 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia r-ass
[...]
alu lagge met mig mag? d8 het niet...is totaal ander lasproces hoor alu.....moet eerst de toplaag van het alu doorbrande...daarna krijg je pas smeltbad...daarom duurt alu lasse zo lang..en het belangrijkste is dat alles 100% schoon is
dagget wel. Je hebt er alleen een prof. apparaat voor nodig. Hebben er eentje in de werkplaats @ school die dat kan. Mja, alle variabelen op de machine moeten perfect staan, anders werkt ut niet, krijg je een paar zwarte vlekken
|
|
|
|
MC Beuner |
3-3-2004 15:46 |
Posts: 3678 |
waarom moet een spruitstuk eigenlijk alu zijn?? kan het niet van ijzer of zo??
|
|
Vivatje snor |
|