Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - inrijden cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 873 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16363 - inrijden cilinder
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5764 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

David 2-3-2004 16:59 Print reply
Posts: 259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ties

sterker nog hij zuipt zelfs minder en wordt minder warm.


Dat komt denk ik omdat je dan in je powerband rijd, en daar is die natuurlijk het efficients.
 
danny3000 2-3-2004 17:01 Print reply
Posts: 248
bartos dat was geen 100 km hoor, nog geen eens 10 km toen reed hij al volgas
 
MC Beuner 2-3-2004 17:02 Print reply

Posts: 3678
volgens mij met je nikasil en chromewand cilinder 200 km inrijden en gietijzer 500...


 
Vivatje snor
Tsxdude AKU MicheL 2-3-2004 17:05 Print reply

Posts: 10676
Je kan btw ook beter een te grote sproeier hebben by het inrijden dat een tekleine...
Altijd trouwens...
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
bartos 2-3-2004 17:32 Print reply

Posts: 1372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: danny3000

bartos dat was geen 100 km hoor, nog geen eens 10 km toen reed hij al volgas


dan is jaap nog lomper dan ik dacht.
 
Pimmie 2-3-2004 18:00 Print reply
Posts: 155
Ik moet binnekort ook gaan inrijde moet je dan ook meer olie er bij doen. Ik rij nu 1:50
Men setup wordt 50cc eurocilindro ori carb en MK uitlaat en ori luchtfilter.
 
Pimmie 2-3-2004 18:01 Print reply
Posts: 155
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pimmie

Ik moet binnekort ook gaan inrijde moet je dan ook meer olie er bij doen. Ik rij nu 1:50
Men setup wordt 50cc eurocilindro ori carb en MK uitlaat en ori luchtfilter.


edit: k heb trouse nsr als je da al nie zag
<---

edit: sorry heb ik mezelf gequote in plaats van ge edit

Dit bericht is ge-edit door Pimmie op 2-3-2004 18:02

Dit bericht is ge-edit door Pimmie op 2-3-2004 18:03
 
redmetallicnsr 2-3-2004 18:03 Print reply

Posts: 735
500km is echt overdreven, maar het is wel ontzettend belangrijk dat je hem helemaal in het begin goed laat smeren. En dat je de eerste 50km erg rustig rijdt, dus lage toeren rijden en zo ongeveer bij de 6000 toeren schakelen. Naarmate je steeds meer gereden hebt is het eigelijk ook wel een beetje belangrijk dat je hem af en toe doortrekt. (maar dit moet je zeker niet te vaak doen)
 
mtx
Pimmie 2-3-2004 18:12 Print reply
Posts: 155
Mar moet ik nou echt in het begin zelf men benzine mengen of gewoon ff men zuiger en cilinder goed insmeren met olie en wa in men carter donderen?
 
Joscross 2-3-2004 18:14 Print reply

Posts: 12501
Ehm, het is een nicasile wand hoor
50 km rustig aan en het is goed...

En gewoon 1:40 smeren in het begin
 
Blukaap 2-3-2004 18:20 Print reply

Posts: 10006
Gewoon 100km, paar keer warm laten worden en weer af laten koelen.
En na die 100km gewoon goed warmrijden (15-20km) en dan gewoon rustig aan opentrekken.
Zo rijd ik m'n gietijzeren cilinders vaak ook in, kunnen ze makkelijk hebben.
 
Bastila is lief
Blijhoofd 2-3-2004 18:29 Print reply

Posts: 7378
je moet gewoon eerste paar k'm rustig aan doen daarna gewoon zorgen dat je niet hele stukken op zelfde toeren gebied rijd beste is op trekken afremmen en weer optrekken

en dan neit constant heel idioot maar tot 8-9 k of minder af en toe keer helemaal vol open
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Bazz -> DRD 2-3-2004 18:42 Print reply

Posts: 1884
Toen ik mijn nieuwe derbi kreeg hoefde ik hem helemaal niet in te rijden van de brommerboer (martens). Hij zei omdat het een nicasil wand is, dit vind ik wel een beetje vaag dat je dan helemaal niks hoeft in te rijden. Hij draait ook maar 8000 toeren maarja toch... Wel garantie maar goed
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
Ja Weh nou 2-3-2004 18:49 Print reply

Posts: 2242
dat zei martens ook tegen een maat van me die een smx kreeg, hij liep bij de 1000 km vast, en toen hadden ze zijn cilinder laten honen! terwijl ze gezegt hadden dat het een nicasil wand is, hij is ondertussen weer twee keer vastgelopen, en martens bleef zeggen dat hij hem niet in hoefde te rijden.

Ik zelf rij ook niet (echt) in, gewoon rustig warm rijden en geen cowboyachtige toeren (vond ik een mooie uitspraak.
 
HTS Autotechniek
Bazz -> DRD 2-3-2004 18:51 Print reply

Posts: 1884
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt (12)5

dat zei martens ook tegen een maat van me die een smx kreeg, hij liep bij de 1000 km vast, en toen hadden ze zijn cilinder laten honen! terwijl ze gezegt hadden dat het een nicasil wand is, hij is ondertussen weer twee keer vastgelopen, en martens bleef zeggen dat hij hem niet in hoefde te rijden.

Ik zelf rij ook niet (echt) in, gewoon rustig warm rijden en geen cowboyachtige toeren (vond ik een mooie uitspraak.

Mwa, ik ben nu bijna bij de 1000km en hij rijd nog steeds perfect. Maarja toch garante he
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl

Dit topic is 5764 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved