freek79 |
18-3-2004 17:40 |
Posts: 30 |
je mag pas op de dag dat je 21 wordt zwaar rijden (+25KW) als je na je 21e een 25 kw rijbewijs zou halen dan is het na 2 jaar een zwaar rijbewijs maar dit geldt niet als je op je 18e je rijbewijs haalt dan is het altijd 21
|
|
|
|
Hans F |
18-3-2004 17:42 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: freek79
je mag pas op de dag dat je 21 wordt zwaar rijden (+25KW) als je na je 21e een 25 kw rijbewijs zou halen dan is het na 2 jaar een zwaar rijbewijs maar dit geldt niet als je op je 18e je rijbewijs haalt dan is het altijd 21
onzin, het is 2 jaar nadat je een licht rijbewijs hebt gehaald, staat gewoon op m'n rijbewijs
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 18-3-2004 17:42
|
|
|
|
martinus83 |
18-3-2004 17:48 |
Posts: 3718 |
voor je 21e krijg je licht rijbewijs en moeje minimaal 2 jaar of toto je 21 w88 op zwaar, vanaf je 21e krijg je meteeen zwaar...wat ik dus wil...drom w8 ik sowieso tok 21 ben...heb nu tog nog geen geld
|
|
|
|
Hans F |
18-3-2004 17:50 |
Posts: 4326 |
er zijn ook mensen die licht afrijden als ze 21 zijn, waarom geen idee.
Je mag nl. precies op dezelfde motor afrijden (nl. eentje met minder dan 35 kW (die 35 zal wel gedaan zijn om het rijscholen makkelijker te maken ofzo).
|
|
|
|
Blorn |
18-3-2004 18:46 |
Posts: 13825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: martinus83
voor je 21e krijg je licht rijbewijs en moeje minimaal 2 jaar of toto je 21 w88 op zwaar
Als je dag voor je 21e afrijd moet je nog gewoon 2 jaar 25kw rijden, of opnieuw afrijden op zware motor als je 21 bent.
|
|
|
|
martinus83 |
18-3-2004 18:54 |
Posts: 3718 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blorn
[...]
Als je dag voor je 21e afrijd moet je nog gewoon 2 jaar 25kw rijden, of opnieuw afrijden op zware motor als je 21 bent.
da zeg ik...
|
|
|
|
TripleEdged |
27-8-2004 11:19 |
Posts: 506 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: freek79
Dus je nokkenas is gebroken??? dan zijn ook een aantal van de kleppen krom want als er een klep openstaat en de zuiger komt omhoog dan raakt de klep de zuiger en is die klep dus meteen kapot. en dan is het verstandiger om een nieuw blok te halen bij een sloop want reparatie is wel erg duur.
ps. Als de motor niet loopt heeft hij ook geen oliedruk dus zal je lampje ook branden.
zooo, weer wat updates:
ik heb er voor de zekerheid een nieuwe cilinderkop opgezet, inclusief kleppen enzo, en hij loopt.
alleen nog niet goed;
tot de 3000 rpm start hij moeilijk, en loopt ie maar op 1 cilinder.
bij de 3000 rpm slaat de andere cil ook aan en schopt hij m in 1 keer door naar de 10k.
heb er ff op kunnen rijden(boven de 3000 rpm dan) maar daar zit toch wel behoorlijk veel prik achter.
Ik zat binnen de 100 meter al op de 70 km/h, Das toch best redelijk voor een 400 cc van 21 jaar oud....
nou gok ik erop, dat de "slechte" cilinder niet genoeg compressie op kan bouwen, misschien wat schade van de nokkenas...
ff compressie meten, en dan zie ik wel verder...
|
|
|
|
de_koen |
27-8-2004 11:36 |
Posts: 5595 |
denk eerder aan bougietje dat niet mee wil, of carbu probleemje
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
TripleEdged |
27-8-2004 11:52 |
Posts: 506 |
bougi's zijn nieuw, carbus heb k ook schoongemaakt, maar je heb misschioen wel gelijk, ik zal ff kijken
|
|
|
|
de_koen |
27-8-2004 11:58 |
Posts: 5595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TripleEdged
bougi's zijn nieuw, carbus heb k ook schoongemaakt, maar je heb misschioen wel gelijk, ik zal ff kijken
bougies vernieuwd ?
hmm zit de dop goed op de bougie ?
mss kabel stukje in korten ofzo.
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
TripleEdged |
27-8-2004 20:55 |
Posts: 506 |
das allemaal origineel, dus zal k maar zo laten he....
|
|
|
|
de_koen |
27-8-2004 21:04 |
Posts: 5595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TripleEdged
das allemaal origineel, dus zal k maar zo laten he....
waarom ?
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
TripleEdged |
27-8-2004 21:10 |
Posts: 506 |
het voelt niet aan een ontstekings probleem, maar meer als carburatieprobleem, dus haal ik spoedig de carbus er maar even af...
|
|
|
|
gonzales |
27-8-2004 21:43 |
Posts: 1319 |
staan je carbu's nog wel mooi gesynchronisserd ??? volgens mij niet grote kans toe dat het niet zo is want je hebt je carbu's gereinigdt dan mag je ze meestal her "laten" afstellen mooi synchroon . mijn fzr liep eerst ook mooi toen ik aan carbu's werkte bleef der ook cillinder wat "achter" .... kwam tot de conslusie toen ik ze uitmat dat een can de carbu's moest bijgesteldt worden ....
|
|
burn your rubber not your soul |
|
de_koen |
27-8-2004 22:19 |
Posts: 5595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gonzales
staan je carbu's nog wel mooi gesynchronisserd ??? volgens mij niet grote kans toe dat het niet zo is want je hebt je carbu's gereinigdt dan mag je ze meestal her "laten" afstellen mooi synchroon . mijn fzr liep eerst ook mooi toen ik aan carbu's werkte bleef der ook cillinder wat "achter" .... kwam tot de conslusie toen ik ze uitmat dat een can de carbu's moest bijgesteldt worden ....
ooh dus als je carbs even reinigd staan ze niet meer syncroon... leuk
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|