Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Suzuki GSX 400 E

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1122 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16359 - Suzuki GSX 400 E
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7654 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TripleEdged 5-3-2004 18:58 Print reply

Posts: 506
ik vind het idd onzin om nog eens 800 pleuro's te gaan lappen om da ding op de weg te krijgen, dan maar onofficieel en het risico nemen gezijk te krijgen.
Is eigenlijk toch maar voor 3 jaar...( jah in 3 jaar kan een hoop gebeuren ik weet het... )

maar nu zit ik met hetvolgende:
ik vanmiddag lekker aan de slag met me motor.
ouwe benzine eruit, nieuwe erin, testen : niks
carbu's schoongemaakt, testen : niks
bougi's eruit, kijken of ie vonkt, jah dat wel.
K vraag me af waarom ie nog niet loopt...

Heb ondertussen al 3 keer me accu op moeten laden ma goed...
en, het leuke rode lampje "Olie" brand
Nu vermoed ik dat de olie op zal zijn.
maar welke, k bedoel, tis n 4takt.
carter zit trouwens nog vol.

Dit bericht is ge-edit door TSX Core op 5-3-2004 19:00
 
Blukaap 5-3-2004 18:59 Print reply

Posts: 10006
Oliedruk kan het ook nog zijn, dat je oliepomp naar de kut is.
Je moet er gewoon achterkomen of het een niveausensor of een druksensor is.
 
Bastila is lief
TripleEdged 5-3-2004 19:02 Print reply

Posts: 506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

Oliedruk kan het ook nog zijn, dat je oliepomp naar de kut is.
Je moet er gewoon achterkomen of het een niveausensor of een druksensor is.


hmm, waar zit die ergens?
jah ik weet het, geen verstand van 4-takt nee...
en hoe kan ik zien of ie aan gort is?
 
TripleEdged 6-3-2004 18:16 Print reply

Posts: 506
ik denk dat het dus de oliedruk sensor is, want het niveau( in het carter ) staat nog op max.

ben er nog lekker mee bezig geweest vanmiddag, en heb al wat zachte plofjes gehoord, en 1 keer dat ie een stuk of 4 klappen achter mekaar gaf, dus toch teken van leven...
k zal er eens nieuwe bougi's in draaien, kijken of het helpt....

Dit bericht is ge-edit door TSX Core op 6-3-2004 18:18
 
Blorn 6-3-2004 18:43 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX Core

ik vind het idd onzin om nog eens 800 pleuro's te gaan lappen om da ding op de weg te krijgen, dan maar onofficieel en het risico nemen gezijk te krijgen.
Is eigenlijk toch maar voor 3 jaar...( jah in 3 jaar kan een hoop gebeuren ik weet het... )
2 jaar.
 
TripleEdged 6-3-2004 19:01 Print reply

Posts: 506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

[...]
2 jaar.


euhm, 3: me 18e, 19e en me 20e...

maar iemand nog info waar die oliedrukpomp zich bevind?
 
jessy 6-3-2004 19:02 Print reply

Posts: 2570
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX Core

[...]


euhm, 3: me 18e, 19e en me 20e...

maar iemand nog info waar die oliedrukpomp zich bevind?

2jaar!!!!!

 
TripleEdged 6-3-2004 19:05 Print reply

Posts: 506
hoe komen jullie nou weer bij 2 jaar?
als ik om me 18e ga rijden, das 1 jaar, dan me 19e, das 2, en dan me 20e, das 3 jaar, vanaf dan mag ik volledig vermogen rijden, dus rij ik toch 3 jaar op 25 kW.
leuk dat je even "2 jaar" begint te roepen, maar kun je het ook nog uitleggen, dan weet ik wat je bedoeld....

Dit bericht is ge-edit door TSX Core op 6-3-2004 19:06
 
Kampersjaak 6-3-2004 19:07 Print reply

Posts: 12285
nee als je 2 jaar je rijbewijs hebt dan mag je zwaarder dan 25kw

 
oderint dum metuant
Blukaap 6-3-2004 19:11 Print reply

Posts: 10006
Je haalt op 7 april 2004 je rijbewijs als je 18 bent.
Dan mag je op 7 april 2006 zwaar rijden, als je dus 18+2 jaar bent.
 
Bastila is lief
TripleEdged 6-3-2004 19:15 Print reply

Posts: 506
vet, nooit geweten...
maareh, zo schiet ik er tenminste wat mee op...

 
Blorn 6-3-2004 19:17 Print reply

Posts: 13825
Zoek dat soort dingen dan eerst uit voordat je tegen iemand in gaat blaten die het wel weet
 
TripleEdged 6-3-2004 20:00 Print reply

Posts: 506
Ik d8 dat ik het uitgezocht had, maar dit bleek dus niet juist te zijn, kan ik het helpen...
Maar over blaten gesproken, had meteen bij je 1e post neergezet dat ik strax vanaf me 20e op meer dan 25 kw mag rijden.
Hadden we heel dit gezijk niet gehad.
Maar nog iemand met suggesties wat het zou kunnen zijn?
hij prutteld wel, geeft om de halve seconde een klein plofje, en 1 keer maakte ie even een stuk of 4 klappen, maar liet het toen weer over aan de startmotor....
mss de bougi's ?
mss de oliedrukpomp?
Hoeveel kost zon pomp, en heeft iemand een link naar een werkplaatshandboek voor Suzuki GSX 400e ?
 
TripleEdged 13-3-2004 18:33 Print reply

Posts: 506
(ok, ff een oud topic omhoog schoppen.)

Ik ben er dus achter waarom ik hem niet aan de praat kon krijgen.
Omdat het bovenliggende nokkenassen zijn, is het best makkelijk om deze te controleren, dus da heb ik ff gedaan.
wat bleek nu, de uitlaatnokkenas, bestond niet zoals gebruikelijk uit 1 deel, maar uit 2 delen.
Voor degene die wat trager van begrip zijn, was hij dus gebroken...
En da komt dan waarschijnlijk weer doordat de oliepomp naar de sodemieter was ( of die ging naar de klote doordat er gruis van me nokkenas inkwam...)
Nu moet je voor de rest maar kijken wat je met deze info doet, maar om er geen seels van te maken zoek ik dus nog wel een oliepomp en een nokkenas ( suzuki GSX 400e ).
 
freek79 18-3-2004 17:32 Print reply
Posts: 30
Dus je nokkenas is gebroken??? dan zijn ook een aantal van de kleppen krom want als er een klep openstaat en de zuiger komt omhoog dan raakt de klep de zuiger en is die klep dus meteen kapot. en dan is het verstandiger om een nieuw blok te halen bij een sloop want reparatie is wel erg duur.

ps. Als de motor niet loopt heeft hij ook geen oliedruk dus zal je lampje ook branden.
 

Dit topic is 7654 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved