theredone51 |
7-3-2004 19:33 |
Posts: 2506 |
slijptol pakken en daarmee de kop dr af slijpen? en hem daarna dr uit tikken?
|
|
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing. |
|
arie-de-arier |
7-3-2004 19:33 |
Posts: 10000 |
iets er oplassen en erafdraaien, of als je net als mij geen las apperaat hebt( ) dan er een gaatje in boren en omgekeerde tap boutje er in draaien en hem er daaraan uit draaien
pff hij was weer eerder maar het kan ook
Dit bericht is ge-edit door arie-de-arier op 7-3-2004 19:33
|
|
Allah is beter |
|
scheurijzerr |
7-3-2004 19:36 |
Posts: 419 |
flex anders van 1 kant de kop eraf dan kan je m er toch zo uittikken??
theredone51 is snellur
Dit bericht is ge-edit door scheurijzerr op 7-3-2004 19:37
|
|
|
|
theredone51 |
7-3-2004 19:45 |
Posts: 2506 |
ik ben wel snel
of
jullie zijn erg traag
Dit bericht is ge-edit door theredone51 op 7-3-2004 19:45
|
|
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing. |
|
scheurijzerr |
7-3-2004 19:46 |
Posts: 419 |
ik denk dat jij de allerfackingsnelste bent
Dit bericht is ge-edit door scheurijzerr op 7-3-2004 19:46
|
|
|
|
losha |
7-3-2004 21:18 |
Posts: 92 |
iemand een px50 kopen ?
ik heb er geen zin meer in :(
als je die teringtroep niet los krijgt dan hoeft dat hele geklooi van mij ook niet meer ^huil
dat kopen niet al te serieus nemen graag
(denk ik..of moet een HEEL leuk bod krijgen :X)
Dit bericht is ge-edit door losha op 8-3-2004 0:54
|
|
|
|
losha |
8-3-2004 1:06 |
Posts: 92 |
ik had net al geprobeerd met de krik van mn auto (hydraulische 2ton krik) en de brommer tussen de deur en dan door krik dus de bout uit te drukken
helaas nog niet gelukt (alsof ie ingelast is ofzo..echt belachtelijk vast)
maar de brommer verschoof ook telkens waardoor de druk van de krik niet recht erop ging
straks of morgen nog eens beter proberen met de krik
plaatje van bewuste bout
www.pcm81.com/images/DSCF0129.JPG
Dit bericht is ge-edit door losha op 8-3-2004 1:34
Dit bericht is ge-edit door losha op 8-3-2004 1:34
|
|
|
|
arie-de-arier |
8-3-2004 9:34 |
Posts: 10000 |
gewoon met ze 2en doen, de ene aan de bout trekken desnoods met een tang, de andere het blok een beetje op en neer bewegen
|
|
Allah is beter |
|
scheurijzerr |
8-3-2004 10:33 |
Posts: 419 |
en leg er please ff doekje in het carter waar de cilinder op zat, krukas vindt zand niet echt lekker, maar tik dan es met een hamer op de bout en ondertussen ff het motorblok heen en weer schudden, het kan wezen dat het een klein beetje krom getrokken is daarom klemt hij waarschijnlijk, gewoon flink heen en weer schudden en onderwijl tikken op bout...
|
|
|
|
losha |
8-3-2004 21:02 |
Posts: 92 |
ik denk dat ik weet wat het probleem is
in het blok zitten in de oogjes kogellagers (of zoiets)
de binnenbus van dat lager zit vast op de bout
al ga je rammen tot je een ons weegt hij krijgt die bus natuurlijk niet verder dan de chassis
daardoor krijg ik de bout wel een stuk eruit (kleine cm)
maar daarna niets meer..dan trekt ie de chassis aan aan kant al mee
ik ga morgen weer proberen met de krik maar dan iets ondersteunends tegen de chassis aan (zodat deze neit mee buigt.)
als dat NOG niet wil probeer ik de bout tussen elke steun door te zagen (:( wat een werk wordt dat)
|
|
|
|
losha |
11-3-2004 17:12 |
Posts: 92 |
frame ligt nog niet uitelkaar..maar goed
ik had ff een andere vraag
als je nu het achterwiel draait maakt het nogal geluid (is m'n eerste brommer dus...bare with me)
is het normaal dat je bij het draaien de tandwielen van de eind-overbrenging hoort?
hoort olie in..staat momenteel droog
voel geen speling..dus geen afgebroekn tanden denk ik
eventueel de lagers wat rot?
wil ik eerst weten liever voor ik de boel opensloop
is nogal een kutklus die halve carter uit elkaar te halen namelijk
dus..is het normaal dat je het een en ander hoort en redelijke weerstand voelt?
|
|
|
|
scheurijzerr |
11-3-2004 18:19 |
Posts: 419 |
beetje weerstand had ik ook bij mijn px, gewoon zorgen dat er olie(niet te dun) in komt en nog es draaien, ik zou het eerst niet open maken als ik jou was, zolang het nog draait... maja hoe zwaar gaat ie?? voelt het alsof de rem erop staat?? en staat die er niet op toevallig?? het gaat uiteraard zwaarder dan bij een fietswiel...
|
|
|
|
losha |
19-3-2004 21:55 |
Posts: 92 |
teringkankertyfuskrot
ik heb het helemaal gehad met dat oude roestige kutbarrel
heb de kop van de bout nu afgeslepen en nog niet eruit te krijgen
achterwiel wil ook niet los'
en de koppeling ook niet
alles is technisch verder in orde
alleen is het lager van de as (koppeling) versleten, koppeling MOET dus eraf
achterrem is denk ik ook op, dus ook achterwiel MOET los
ik heb helemaal geen zin meer in dat kutkrot
iemand in de buurt van hoorn een tientje verdienen met loshalen van die 3 dingen? (zonder de boel te slopen?)
|
|
|
|
losha |
20-3-2004 18:04 |
Posts: 92 |
he he..de eindoverbrenging is eindelijk uit elkaar..en inderdaad..2 lagers uitgelopen
iemand een idee hoe ik nou het achterwiel eindelijk eens eraf krijg? is monoshock..dus opgestoken op de as..maar wil niet los?!
|
|
|
|
DTbakbrommer |
15-3-2010 10:33 |
Posts: 173 |
het achterwiel is, als die idd is opgestoken op een as, met een lagertrekker om de naaf heen, van de as af te trekken, dan komt die bende iig vrij.
welke bout tussen jou chassis en blok bedoel je? ik kan uit het hele verhaal niet goed opmaken wat er nou eigenlijk aan de hand is, maar ik begrijp misschien goed dat het om de hoofdbout tussen je frame en blok gaat: al eens aan gedacht WD40 ertussen te spuiten, fatsoenlijke doorslag of centerpons te pakken, stukje bij beetje met een dikke hamer (vuistje is genoeg) die bout eruit te tikken, zover dat je aan de vrijgekomen kant een schroevendraaier mee kunt steken en aan de andere kant een waterpomptang kunt plaatsen waar je met een hamer 2 keer tegen slaat zodat de bout eruit komt? ik heb dit probleem echt nog nooit gehad met camino's en pxen....
|
|
met 350 kilo 65 km/h.... 60cc en een 4bak for life:D |
|