Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda Px50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 665 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #16338 - Honda Px50
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 16802 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

losha 1-3-2004 18:33 Print topicpost

Posts: 92
wat zijn de algemene ervaringen met de PX (50/R etc.)
waarom zie je ze zo weinig
wat zijn typische mankementen
wat zijn goede alternatieven voor vervangende onderdelen?
(persoonlijk mis ik namelijk gashandle/teller/claxon)
 

Jop 1-3-2004 18:46 Print reply
Posts: 1290
px ownt kun je lekker afraggen maar blijft wel goed je ziet ze tegenwoordig steeds vaker maar nog niet zoveel als puchjes ja.. vervangende onderdelen? nooit nodig gehad tot dat de kickstarter brak
 
HondaPXR 1-3-2004 19:05 Print reply
Posts: 257
Ik heb een pxr, alleen verschil in de wielen, goedkoop opvoeren: niet moegelijk: veel begrenzers, zit zo geknepen, de mijne origineel reed geen 45, en ZUIPT veel (wil niet uitrekene hoeveel ), en heb wel eens problemen met m'n ontsteking bij vochtig weer, andere bougiekop geen oplossing. voordelen: trekt goed op en heeft elektrische starter en mengt zelf, compenseert z'n verbruik weer. 'k vind 't een stoere brommer met een goede wegligging, maar 't verbruik valt tege. heb al enkele kleine probleempjes gehad, maarja, de mijne is 18 jaar oud. de beste raad die ik je kan geven: rijd er eens op en keur hem. laat iets weten in m'n inbox ofzo als je iets extra wil wete. 't is een goede brommer maar niet om een tweede te kopen: geef mij maar een Yamaha Sting als de deze niet meer wilt.

ohja, teller en claxon mag geen enkel prob zijn (camino heeft bijna dezelfde onderdelen als px)

Dit bericht is ge-edit door HondaPXR op 1-3-2004 19:10
 
losha 1-3-2004 20:59 Print reply

Posts: 92
oh vergeten te zeggen...
ik heb er eentje op de kop getikt voor 35,-
zit nog erg veel werk aan (is trouwens m'n eerste brommer (ben eigenlijk al te oud voor zoiets - 27)
maar ik vindt m toch wel vrij uniek qua uiterlijk (was dus ook meteen verkocht )'
verbruik boeit me niet (had tot kort geleden een golf 16v .. DAT verbruikt veel )

opvoeren was ik niet van plan, wil'm vrij origineel houden/maken (met her en der schoonheids verbeteringen)
 
losha 2-3-2004 18:17 Print reply

Posts: 92
ik krijg het hele blok gebeuren niet los
het is toch gewoon een doorgestoken lange bout of niet? ik heb de kant van de uitlaat (moer) los maar krijg die bout niet doorgeslagen?
zit het toch anders?
 
HondaPXR 3-3-2004 13:04 Print reply
Posts: 257
die bout die je hele brommer samenhoud? geen enkel probleem mij mij. met een rakiak zoaks ze dat hier noemen krijg je alles los, miss beetje kruipolie proberen?
 
losha 3-3-2004 14:55 Print reply

Posts: 92
hij is dus inderdaad gewoon doorgestoken ?
een rakiak (belgische term?) zal wel een moordenaar zijn
ik ram m wel gewoon erdoor en haal een nieuwe
ik gok dat ie helemaal verroest is :(
als ie maar niet IN de chassis geroest is..krijg je nooit meer los
heb helaas geen kruipolie
 
Supernova 3-3-2004 15:11 Print reply

Posts: 7654
Koop je een beetje kruipolie is niet duur en verricht wonderen
 
WP Car Customs
shibby 3-3-2004 15:12 Print reply

Posts: 770
die bout is doorgedraaid of wat bedoel je juist
als dat het geval is, moet je gewoon een maat kleiner erop rammen met een hamer en dan met je rakjak losdraaien.
 
Supernova 3-3-2004 15:15 Print reply

Posts: 7654
rakjak is volgens mij een ratel
 
WP Car Customs
losha 3-3-2004 17:00 Print reply

Posts: 92
godver #$#&@
net honda nederland gebeld (deheer van de zande )
vertelt ie mij doodleuk dat mijn framenummer niet bekend is en nog veel erger waarschijnlijk (dus) niet eens een nederlandse is
ab05 - s 1120***
"die S hoort er niet..."
en hun hebben pas geimporteerd vanaf framenr. 12*****
waarschijnlijk is het een belgische..die krijg ik dus nooit de weg op :'(
 
losha 3-3-2004 17:52 Print reply

Posts: 92
lekker vaag
ff oom bij de anwb gebeld en hij zegt
"gewoon opknappen, zorgen dat je niet teveel vermogen hebt en verzekeren..klaar"
als ik een controle tegenkom hoe willen hun aantonen of ie wel of niet geimporteerd en nu legaal is?

lekker vaag allemaal dat brommergebeuren
ook handig al die vage regels
had ik maar bij mijn auto gebleven, das een stuk duidelijker allemaal

maargoed ik ga verder sleutelen

die bout is niet dolgedraaid trouwens
hij is aan een kant los (moer) maar krijg m niet de andere kant doorgeduwd
er zit op de andere kant ook een kop voor dop (euuhhh..ik dacht)15 maar deze begint rond te worden en is ook geen beweging in te krijgen
 
Hans F 3-3-2004 17:55 Print reply
Posts: 4326
op een (oude) nl'se brommer staat gewoon een NL tekentje
 
shibby 3-3-2004 18:14 Print reply

Posts: 770
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: losha
er zit op de andere kant ook een kop voor dop (euuhhh..ik dacht)15 maar deze begint rond te worden en is ook geen beweging in te krijgen


slaag er dan zoals ik zei een dop 14 op
 
losha 3-3-2004 21:05 Print reply

Posts: 92
heeft iemand een plaatje van zo'n NL teken?
valt dat te regelen/maken?

moet ff kijken of ik een 14 erop krijg
beetje kl*te-kop..loopt taps toe :(
 
losha 7-3-2004 19:29 Print reply

Posts: 92
kruipolie geprobeerd
weer niks, die steunbout wil er niet uit
de kop aan de anderen kant is inmiddels rond
als je ertussen zou komen met een zaag zou ikm afzagen en dan de stukken uittikken
(helaas kom je er niet tussen..plus ik heb geen klein zaagje)
HELP
die frame-motor-bout moet eruit
 

Dit topic is 16802 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved