Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - waterkoeling MT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 980 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16326 - waterkoeling MT
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1305 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

paff 1-3-2004 18:27 Print reply
Posts: 127
ik heb zelf sinds afgelopen zaterdag een nieuwe watergekoelde zeta gekocht maar er zat geen rad bij nu heb ik er een nsr rad op zitten maar dat werkt niet echt, ik zit nu met de zelfde vraag maar in een mercedes c190 auto zit als het goed is een 12v pomp voor de verwarming die zeker geschikt is voor de koeling want die werd volgens de brommerboer daar voor veel gebruikt,maar ik heb er liever ook een pomp tussen dan niks.
 
koen-z 1-3-2004 18:31 Print reply

Posts: 3702
kheb me hoofd er nie helemaal bij, m'n brains focussen zich te veel op dat plaatje van je!
 
paff 1-3-2004 18:34 Print reply
Posts: 127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

kheb me hoofd er nie helemaal bij, m'n brains focussen zich te veel op dat plaatje van je!


hehehe ja maar van de week zal ik wel ff een foto er van maken hoe het er bij mij bij hangt de rad enzo maar de cilinder is trouwens best
fel
 
Marthin 1-3-2004 18:43 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barrel

ik heb zelf sinds afgelopen zaterdag een nieuwe watergekoelde zeta gekocht maar er zat geen rad bij nu heb ik er een nsr rad op zitten maar dat werkt niet echt, ik zit nu met de zelfde vraag maar in een mercedes c190 auto zit als het goed is een 12v pomp voor de verwarming die zeker geschikt is voor de koeling want die werd volgens de brommerboer daar voor veel gebruikt,maar ik heb er liever ook een pomp tussen dan niks.


en wat is nou precies je vraag?
 
paff 1-3-2004 18:46 Print reply
Posts: 127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marthin

[...]


en wat is nou precies je vraag?


hoe dat nou zit met die koeling want een nsr rad is natuurlijk heel anders omdat die zeg maar horizontaal staat want die van mij word ook heet
moet eigelijk ook wat fototjes of tips hebben ik heb ook al bij mb50tuned gekeken op zijn site over zijn zeta
 
Marthin 1-3-2004 18:47 Print reply

Posts: 6164
het gaat er gewoon om dat het koelwater in het rond wordt gepompt door de radiateur en de cilinder.

en dan maakt het niet uit of het via een rad gaat of via een mercedes pompje.


 
koen-z 1-3-2004 18:49 Print reply

Posts: 3702
maarre ik heb hem ook barrel.
 
paff 1-3-2004 18:50 Print reply
Posts: 127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marthin

het gaat er gewoon om dat het koelwater in het rond wordt gepompt door de radiateur en de cilinder.

en dan maakt het niet uit of het via een rad gaat of via een mercedes pompje.




ik zit bij mij trouwens ook nog te kloten met die slangen maargoed ik heb nog een reserve rad van een puch zip scooter die is ok wat dikker en iets groter, want ik heb nou een temp meter van zo'n binnen en buiten meter die is digitaal maar die werkt wel! alleen hij word al gauw heet

maare koen werkt die bij jou wel goed zonder pomp met nsr rad ik ga er vanaaf toch nog mee verder.


Dit bericht is ge-edit door barrel op 1-3-2004 18:51
 
Marthin 1-3-2004 18:54 Print reply

Posts: 6164
je kunt natuurlijk ook een nsr watergekoeld blok opzoeken, (hint hint) dan ben je in ??n keer van het hele probleem af.
 
paff 1-3-2004 18:58 Print reply
Posts: 127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marthin

je kunt natuurlijk ook een nsr watergekoeld blok opzoeken, (hint hint) dan ben je in ??n keer van het hele probleem af.


ja oke maar ik vind het tenminste wel een heel expiriment om een lc op een mb blok te prutsen
hij lekt tot nu toe gelukkig nie
alleen mijn onderste slang van de cil naar de rad loopt een peetje in een boog en is best lang

 
maart 1-3-2004 19:03 Print reply

Posts: 717
dan krijgt je accu alsnog 6 volt, en laad ie niet op, als je dat wil doen, dan moet je zoals lude al zei je kabelboom ombouwen

edit: laat maar ik reageerde op reply van vorige pagina, lekke bezig vandaag

Dit bericht is ge-edit door maart??h op 1-3-2004 19:05
 
paff 1-3-2004 19:05 Print reply
Posts: 127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maart??h

dan krijgt je accu alsnog 6 volt, en laad ie niet op, als je dat wil doen, dan moet je zoals lude al zei je kabelboom ombouwen



ja dan moet je alle lampen vervangen 12v accu en nsr gelijkrichter ofsow
 
ties 1-3-2004 19:06 Print reply
Posts: 1333
ik zou er een pompje opzetten. bij zundapps zitter er ook nog koelribben op de cilinder voor meer koeling. en voor de rest gewoon thermofosyn koeling.
 
paff 1-3-2004 19:08 Print reply
Posts: 127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ties

ik zou er een pompje opzetten. bij zundapps zitter er ook nog koelribben op de cilinder voor meer koeling. en voor de rest gewoon thermofosyn koeling.


ja me pa die heft nog een onderdelen busje daar kan ik mischien wel ff een pompie van af slopen

 

Dit topic is 1305 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved